افزایش کودهای کشاورزی تقلبی و بدون مجوز در کشور

رئيس انجمن وارد‌کنندگان سم و بذر ایران گفت: م تاسفانه طی سال های اخیر کودهای کشاورزی تقلبی و بدون مجوز قانونی بسیاری وراد کشور شده و این نشان می دهد روند آن نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های کشاورزی ایران(اصفهان): سید مهدی سید مهدی حسینی یزدی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ، افزود: این کودهای تقلبی را افراد سودجو و بعضا افراد غیر کارشناس و با هدف سوجوئی وراد کشور می کنند .

وی با بیان اینکه کودهای کشاورزی تقلبی و بدون مجوز قانونی، در بسیاری از موارد به مزارع و محصولات کشاورزی آسیب جدی وارد کرده و می کند ، گفت : امیدواریم مسئولان زیربط هر چه سریعتر با این دسته افراد برخورد کنند و جلوی این واردات غیر قانونی را بگیرند.

رئیس انجمن وارد کنندگان سم و بذر در ادامه به واردات بذر سبزی و صیفی به کشور اشاره کرد و گفت:: سالانه 50 تا 70 میلیون دلار بذر سبزی و صیفی وارد کشور می‌شود و بذور وارداتی از نسل یک (اف یک) است
.
حسینی ادامه داد: طی سالهای گذشته واردات بذور کیفی باعث شده است عملکرد محصولات کشاورزی افزایش چند برابری داشته باشد
.
وی گفت: مثلا تولید گوجه فرنگی در سالهای گذشته 10 تا 15 تن در هکتار بود که اکنون بذور وارداتی امکان تولید تا 120 تن در هکتار را نیز دارند
.
رئيس انجمن وارد‌کنندگان سم و بذر ایران افزود: طی چند ماه گذشته جلسات مختلفی با مسئولین دولت داشتیم این در حالیست که پیش از این هیچ توجه ای به این انجمن نمی شد و الان بسیار خرسندیم که سیاست دولت با انجمن هماهنگ است .

رئيس انجمن وارد‌کنندگان سم و بذر ایران به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های کشاورزی ایران(اصفهان) اشاره کرد وگفت: برگزاری چنین نمایشگاه هائی باعث افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می شود.

حسینی یزدی اضافه کرد: هرچه نمایشگاه های بیشتری در حوزه کشاورزی برگزار شود ، می تواند به بهبود کیفیت محصولات کشاورزی کمک بیشتری کند واز آنجاییکه اصفهان بافت کشاورزی خوبی دارد این نمایشگاه میتواند تاثیر بسیار بالایی نیز در بخش کشاورزی این استان داشته باشد.

رییس انجمن تولید کنندگان کود کشاورزی ایران هم در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی گفت : با افزایش کیفیت و استاندارد کودهای کشاورزی می توانیم به سلامت هرچه بیشتر مردم کمک کنیم.
 
ترابی افزود :سلامتی از مزرعه می آید نه از داروخانه بنابراین مزرعه ای که کود خوبی نداشته باشد یعنی محصولش از کیفیت و سلامت خوبی برخوردار نیست در نتیجه به انواع بیماری و سرطان در افراد منجر می شود.

وی به حضور دلالان در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت :حضور افراد غیر تخصصی در این حوزه که صرفا به فکر کسب درامد و سودهای کلان خود هستند تاثیر نامطلوبی بر این حوزه داشته است.

ترابی افزود :از وقتی که در انجمن تولید کنندگان که حدود چهار ماه است شروع به کار کرده ایم جلسات خوب و موفقی در رابطه با کیفیت کودها داشته ایم و در تلاشیم با طرح اعتبارسازی قانون کود را به تصویب برسانیم.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های کشاورزی ایران(اصفهان) ، بیش از یکصد و بیست شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و هشت کشور خارجی، نوین ترین و جدیدترین صنایع ، تولیدات ، تجهیزات و خدمات مختلف حوزه کشاورزی را ارائه کرده اند.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران(اصفهان) ، علاوه بر شرکت ها و صنایع بزرگ؛ سازمان ها و نهادهای علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و دانشگاهی نیز حضوری چشمگیر دارند و آنها نیز جدیدترین تحقیقات حوزه کشاورزی را عرضه کرده اند.

بر اساس آمار و افکار سنجی های انجام شده در مراکز نمایشگاهی حوزه های کشاورزی معتبر جهانی ، نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران(اصفهان)؛یکی از نمایشگاه های با کیفییت درجه A منطقه ای، محسوب می شود و این موضوع موجب شده بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده، وارد کننده و تامین کننده محصولات کشاورزی و زراعی داخلی و خارجی، در آن حضور داشته باشند .

2 تا 12 بهمن ماه در استان اصفهان دهه بین المللی کشاورزی نامگذاری شده است.دراین دهه علاوه بر برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی ایران(اصفهان) ؛ اولین همایش بین المللی ایده های نو در کشاورزی نیز در روزهای 6 تا 7 بهمن و دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و دامپزشکی هم در روزهای 9 تا 12 بهمن ماه، برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/
برچسب ها: کود ، کشاورزی ، تقلب ، سم ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار