قم/مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی عنوان کرد

مراجع تقلید عنایت ویژه‌ای به دارالقرآن علامه طباطبایی دارند

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: مراجع تقلید عنایت ویژه‌ای به دارالقرآن علامه طباطبایی دارند و بارها برای شرکت در برنامه‌ها در همین مکان حضور یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛  مرتضی نجفی در ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: با بذل توجه آیت‌الله سبحانی، بیت قدیمی علامه از ورثه ایشان خریداری و به محلی برای راه‌اندازی دارالقرآن تبدیل شد.

وی افزود: آیت‌الله سبحانی و دیگر مراجع تقلید همواره بر قداست این مکان تاکید کرده‌اند و فعالیت‌های قرآنی در حقیقت بهترین کاری بود که می‌توانستیم در اینجا داشته باشیم.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه جلسات متعدد تفسیری در همین مکان برگزار شده است عنوان داشت: بازدیدهای طلاب از دارالقرآن هم همراه با برنامه‌های علمی و قرآنی و با حضور یکی از بزرگان حوزه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ورثه علامه طباطبایی موافقت کرده‌اند کتاب‌های آن مرحوم در همین مکان نگهداری شوند؛ در میان یکی از کتاب‌ها دفترچه‌ای پیدا شده که علامه فهرست تمام کتاب‌های خود را در آن نوشته‌اند.

نجفی با بیان اینکه درصدد هستیم جلسات منظم تفسیری در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار کنیم خاطرنشان کرد: تاکنون 9 بار طی یک سال گذشته آیت‌الله مکارم شیرازی در قالب برنامه‌هایی عظیم به این مکان آمده است.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به فعالیت‌های وهابی‌ها و اتهام‌زنی آنها مبنی بر بیگانه بودن شیعیان با قرآن گفت: ظرفیت‌های قرآنی در قم فراوان هستند و حدود 300 نفر از طلاب حافظ قرآن در قم سکونت دارند بنابراین می‌توان با بهره‌گیری صحیح از چنین ظرفیت‌هایی به مقابله مستند و صحیح با اتهام‌ها بپردازیم./ش ک
برچسب ها: قم ، مرتضی ، نجفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.