اراک/

۲ هزار تشکل مذهبی در مرکزی فعالیت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی گفت: ۲ هزار تشکل مذهبی و ۳۶ موسسه قرآنی در استان مرکزی برای ترویج اسلام فعالیت می کنند.

حجت‌الاسلام قربانپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اشاره به اهمیت ترویج اسلام و باورهای دینی به نسل جوان افزود: این استان یک استان عالم خیز و مذهبی بوده که شخصیت های دینی بزرگی را در دامان خود پرورش داده است امام خمینی(ره) مهم ترین و بزرگ ترین شاخصه این افراد است.

وی بیان داشت: این استان با 150 مدرسه قرآنی، 2 هزار تشکل مذهبی و 6دبیرستان صدرا در زمینه ترویج اسلام فعالیت چشمگیری داشته و در رشد و پرورش دینی جوانان اقدامات سازنده و مهمی را ایفا کرده است.

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه افزایش مدارس صدرا باید با همراهی و همدلی خیرین باشد گفت: مدارس صدرا در رشته خاص معارف اسلامی و گرایش‌های مذهبی، حوزه، مدیریت‌های دینی و معارف فعالیت می‌کند که برای گسترش دین مبین اسلام و داشتن سلامت اجتماع همکاری مسئولان و خیران را می طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی تصریح کرد: 95 روحانی مستقر در سطح استان به صورت پاره‌ وقت و تمام‌ وقت فعال هستند و ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مراسمات شهرستان ساوه باید فعال‌تر شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در ارتقاء این مهم همکاری بیشتری کنند.

وی با اشاره به ناکافی بودن بودجه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه گفت: باید درباره کمک مردم به این ارگان‌ها فرهنگ‌سازی شود و این انقلاب که ثمره خون شهداء و امام خمینی(ره) است حفظ و نسل به نسل انتقال یابد و با دیدار مراجع تقلید و طلاب قم تلاش می‌کنیم تا تعامل با این مرکز مهم علمی دینی کشور بیشتر و ارتباطات بهتر باشد./ش

برچسب ها: تشکل ، مذهبی ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.