رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات مردم از مهمترین رسالت فعالان عرصه رسانه است.

روشن ساختن افکار عمومی از مهترین رسالت فعالان عرصه رسانه

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات مردم از مهمترین رسالت فعالان عرصه رسانه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در مراسم تحلیف دادگاه هیئت منصفه مطبوعات استان که با حضور قضات برگزارشد، گفت: اصحاب رسانه باید در زمینه مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری و ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلامی کوشا باشند

وی اظهار داشت:دستگاه قضایی حق و حقوقی برای مطبوعات نمایان کرده که هیچ نهادی اجازه نفی آن را ندارد.

وی با توصیه به اصحاب رسانه در زمینه رعایت و درک حدو مرز نقد و انتقاد قوانین حاکم در جامعه خاطر نشان کرد:ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه،استفاده ابزاری از افراد در تصاویر،فاش نمودن و انتشار اسناد و دستورها و مسائل محرمانه و اهانت به دین اسلام و مقدسات از شاخص ترین جرائم مطبوعات محسوب می شود و در صورت مشاهده محکوم می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی دارا بودن حداقل 25 سال سن،تابعیت ایرانی،عدم حجر و ورشکستگی به تقلب و تقصیر و داشتن صلاحیت علمی را ااز شرایط اخذ پروانه توسط رسانه ها اعلام کرد و اظهار داشت:وزارت فرهنگ و ارشاد و به تبع ادراه کل فرهنگ و ارشاد در سطح استان ها موظف هستند تخلف نشریات را راسا و یا به تقاضای حداقل 2 نفر از اعضای هیات نظارت ظرف مدت یک ماه مورد بررسی قرار دهند.

در پایان این مراسم اعضای هیات منصفه سوگند نامه قرائت کردند.

برچسب ها: روشن ، ساختن ، فعالان ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.