در ایام الله دهه ی مبارک فجر و همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کشور ، آیین آغاز به کار نمایش فیلم های این جشنواره برای چهارمین سال متوالی و نیز بهره برداری از سیستم نمایش دیجیتال، سینما شهر تماشای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه این مراسم در نکوداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود، گفت: نمایش همزمان فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای چهارمین سال پی در پی به درخواست مردم و مسئولان استان در کرمان انجام می شود.

احمد سعیدی با بیان اینکه برای نمایش این فیلم ها ، نخستین سینمای شهر کرمان نیز به سیستم نمایش دیجیتال مجهز شد ، افزود: یکی از شرایط نمایش فیلم های جشنواره، دیجیتال بودن سیستم نمایش سینماها در استان ها بود که به همین منظور سینما شهر تماشای کرمان با حمایت معاونت سینمایی وزارتخانه و اداره کل استان به این سیستم مجهز شد.

وی نمایش با کیفیت صدا و تصویر را از ویژگی های سیستم دیجیتال عنوان و خاطرنشان کرد: در سیستم نمایش به صورت دیجیتال تنوع فیلم ها در زمان های کوتاه امکان پذیر است و هزینه کپی فیلم نیز کاهش می یابد.

سعیدی تصریح کرد: مجهز کردن سیستم نمایش سینما شهر تماشای کرمان از سیستم سنتی به دیجیتال بیش از 500 میلیون ریال هزینه داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه فیلم های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کرمان از 16 تا 26 بهمن در کرمان نمایش داده می شود، گفت: روزانه دو فیلم در چهار سانس در سینما شهر تماشای کرمان اکران عمومی می شود.

وی با بیان اینکه تا آخرین روز مراسم در مجموع 20 فیلم سینمایی در کرمان اکران می شود، ابراز امیدواری کرد: مردم بویژه علاقه مندان به سینما از فرصت بوجود آمده در استان در زمینه نمایش همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فجر استفاده کنند.

آیین آغاز به کار نمایش فیلم های سی و دومین جشنواره بین اللمللی فیلم فجر در کرمان با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود./ ش ك


برچسب ها: نمایش ، فیلم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.