نگاهی به بازی Thief؛

"دزد" تا يک ماه ديگر مي‌آيد! +عکس

عنوان Thief يکي از بازي‌هاي شاخص اين ماه است که خيلي‌ها مدت‌ها در انتظار عرضه عمومي آن بوده‌اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، Eidos Montreal سازنده خوشنام اين بازي، در آستانه انتشار اين بازي تائيد کرد که نسخه ويندوزي اين بازي نيز همزمان با نسخه‌هاي کنسولي اين بازي به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد، در حالي که پيش از اين گمان بر اين بود که نسخه ويندوزي با فاصله‌ حداقل يک ماه به بازار خواهد آمد.

بازي Thief شروع دوباره‌اي بر سري موفق با همين نام است که در طي سال‌هاي 1998 تا 2004 توسط يکي ديگر از زيرمجموعه‌هاي Square Enix ساخته شد. سه بازي اين مجموعه در زمان خود موفقيت بسياري کسب کردند و سومين نسخه از اين بازي از مرز امتيار 90 عبور کرد. پس جاي تعجب نيست که Eidos Montreal قصد دارد پس از 8 سال اين مجموعه را احيا کند، مجموعه‌اي که ناشر بازي اميدهاي زيادي به موفقيت آن بسته است.

داستان بازي سارق، در شهري فانتزي و خيالي به تصوير کشيده مي‌شود و از منظر مکاني و زماني، به لندن در قرن 19 ميلادي شباهت دارد. اين شهر در بازي، خيلي ساده تنها شهر (City) ناميده مي‌شود و فرمانرواي خودکامه آن نيز به همين سادگي بارون خوانده مي‌شود. عموم مردم شهر در فقري فلاکت بار به سر مي‌برند در حالي که ثروتمندان از اين فقر سود فراواني به دست مي‌آورند و بارون نيز در فقير نگه داشتن مردم، نقش به سزايي ايفا مي‌کند. سارق که پس از سال‌ها به شهر بازگشته است، از اين وضع به تنگ مي‌آيد و راه رابين هود را در پيش مي‌گيرد. در واقع داستان دزد، داستان دزدي کم خشونت از آدم بدهاي داستان است و داستان اين طور عنوان مي‌کند که دزد حقوق از دست رفته مردم را به روش خودش باز مي‌ستاند.

گيم پلي اين بازي يکي از ناب‌ترين‌ها در سبک مخفي کاري است. بر خلاف ديگر بازي‌هاي الهام گرفته شده از عنوان سارق، بازي Thief همچنان وفاداري بيشتري به پنهان کاري دارد و کم‌تر به خشونت روي مي‌آورد. سارق تنها سارق است و علاقه‌اي به برخورد فيزيکي ندارد. سازنده بازي در اين مورد تاکيد کرده است که با يک بازي خوب مي‌توان گيم‌پلي طولاني بازي را به پايان رساند، بدون اين که حتي خوني از دماغي خارج شود! 

سارق پيش از عملياتي کردن اهداف خود، محيط را مي‌سنجد، اطلاعات کسب مي‌کند و مسير رفت و برگشت، موانع سر راه و خطرات احتمالي را مدنظر قرار مي‌دهد. بخشي از گيم‌پلي بازي به تعيين مسير، خاموش کردن منابع نور و يافتن کليد‌ها براي عبور از مسيرهاي بي خطر صرف خواهد شد. تجهيزاتي نيز که به سارق بازي تعلق گرفته است، اگر چه به ظاهر سلاح به نظر مي‌رسند و مي‌توانند به عنوان سلاح نيز کاربرد داشته باشند اما بيشتر براي بالا رفتن از در و ديوار، خاموش کردن منابع نور از راه دور و يا دستيابي به آبجکت‌هاي دور از دست به کار گرفته مي‌شود و از اين منظر بايد گفت که سارق يک بازي خشونت‌آميز نيست.

بر اساس زمان‌بندي Eidos Montreal اين بازي در هفته ششم اسفندماه سال جاري به طور همزمان براي تمام کنسول‌ها و سيستم‌عامل‌هاي خانواده ويندوز به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. کنسول‌هاي Xbox 360 ،Xbox One ،PS3 و PS4 ميزبانان اين بازي هستند.

سازنده بازي نيازهاي سخت‌افزاري لازم براي اجراي اين بازي را نيز منتشر کرده است. اين نيازمندي‌ها نشان مي‌دهد بازي به رايانه‌اي توانمند براي اجراي مناسب بازي نيازمند است. بر اساس اعلام Eidos Montreal اين بازي به پردازنده چهار هسته‌اي Core i7 يا AMD FX 8000+ براي اجراي مناسب بازي نيازمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار