اصفهان/آموزش و پرورش:

یکی از سازمانهای بزرگ اجتماعی هر کشور محسوب می شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: بنابر ضرورت تغییرات اجتماعی، آموزش و پرورش ، یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی هر کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، "احمد صافی" در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان افزود: گرایش به آموزش و پرورش یک امر جهانی است زیرا یکی از شاخصه های رشد و توسعه هر جامعه، وسعت دامنه وظایف این سازمان است.

وی تصریح کرد: بنا به تحقیقات روانشناسی، حتی نگاه معلم در پرورش و آینده دانش آموزان، اثربخش است پس معلمان و دانشجویان تربیت معلم باید عظمت کار خود را درک کنند.

پژوهشگر و نویسنده کتاب "صدسال تربیت معلم در ایران" اظهار داشت: دانش آموزان،دارای استعدادهای خلاقیت و بالندگی هستند اما باید آن را درک کرد و پرورش داد که جرقه های شکوفایی در دوره ابتدایی زده می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بااشاره به فضای مدارس در ژاپن گفت: باید فضای فیزیکی مناسب برای دانشجویان تربیت معلم فراهم کنیم تا معلمان آینده، اهمیت فضای مناسب برای آموزش را درک کنند .

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانشجویان تربیت معلم تصریح کرد: در هنگام تدریس در کلاس درس، شرایط دانش آموزان را درک کنید، اشتباه کوچک آنها را بزرگ نکنید ، آنها هم می توانند لغزش داشته باشند، پس با زبانی خوش، آنها را هدایت و اصلاح کنید .

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معلم نباید اضطراب داشته باشد پس در دوران دانشجویی، خودباوری، اعتماد به نفس، خودمدیری، و خودگردانی را تمرین کنید تا بتوانید دانش آموزانی با این صفات تربیت کنید.

در این آیین، 66 نفر از دانشجویان جدیدالورود مرکز آموزش عالی فرهنگیان کاشان در رشته های علوم تربیتی با گرایش آموزش و پرورش دبستانی و پیش دبستانی،دوران دانشجویی خود را آغاز کردند. /


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.