مشکلات حقوقی و عمرانی امام زادگان مرتفع می‌شود

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک برای حل بسیاری از مشکلات موجود منعقد شد گفت:بسیاری از مشکلات ثبتی و حقوقی، عمرانی، پژوهشی و تاریخی در خصوص امام زادگان با این تفاهم نامه مرتفع خواهد شد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام علی محمدی ضمن بیان این مطلب گفت: با کار کارشناسی که صورت خواهد گرفت بسیاری از مشکلات دو سازمان پیرامون موارد حقوقی، ثبتی، پژوهشی و فرهنگی در خصوص امام زادگان مرتفع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه براساس قوانین، مقررات و موازین شرعی تنظیم شده ادامه داد: با وحدت و همدلی کارشناسان دو سازمان این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد تا این امکان که جز تاریخ و فرهنگ شیعه هستند و مورد محبت و ارادت مردم قرار دارند، به خوبی به نسل حاضر و آینده مسلمانان جهان معرفی گردد.
 
حجت الاسلام محمدی در خصوص اینکه آیا امکان بازسازی برخی مساجد با تاریخ کهن که هنوز ثبت ملی نشده بودند و هم اکنون تخریب شدند اضافه کرد: در صورت درخواست و براساس این تفاهم نامه امکان بازسازی آنان، با همان معماری گذشته وجود دارد.
 
وی در خصوص ضمانت اجرایی این تفاهم نامه در شهرستان‌های دور دست خاطرنشان کرد: امضای این تفاهم نامه به معنای تلاش برای رفع اختلاف‌هاست و براساس نظرات کارشناسی و دستورالعمل‌های پیشنهادی قطعا ضمانت اجرایی هم بوجود خواهد آمد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.