سی‌وپنجمین حماسه حضور/ 7

شبکه تلویزیونی فرانسه: ایران سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را با آزمایش موفقیت‌آمیز دو موشک جدید جشن گرفت

شبکه پنج تلویزیون فرانسه(TV5monde) گزارش داد حکومت ایران سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را با آزمایش موفقیت‌آمیز دو موشک جدید جشن گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، (TV5monde)  گزارش داد وزیر دفاع ایران در برابر دوربین خبرنگاران از جدید ترین تسلیحات ایران پرده برداشت که یکی از آنها "موشک بینا" نام دارد. این موشک هدایت  لیزری می‌تواند از هواپیما یا سکوی پرتاب ( هوا به سطح و سطح به سطح)شلیک شود. سلاح دیگر موشکی بالستیک مجهز به کلاهک خوشه ای است که می تواند اهداف مختلفی را هدف قرار دهد.

حسین دهقانی وزیر دفاع ایران گفت: ما توانستیم موشکی بالستیک آزمایش کنیم که به نسل جدید موشکهای دوربرد تعلق دارد. این  آزمایش با موفقیت صورت گرفت.

شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد در سالهای اخیر، مهندسان ایرانی برنامه بالستیک مهمی را توسعه داده اند که از جمله آنها موشکی با برد دو هزار کیلومتر است.

مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران با برگزار دور جدید گفتگوها در هفته آینده ادامه می‌یابد. 

ترو واریورانتا معاون مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در خصوص مسائلی که باید حل شود، ما به توافق رسیدیم اولین اقدامات تا پانزدهم ماه مه صورت گیرد. هنوز کارهایی درباره پرونده های جاری وجود دارد و در زمان مناسب به آنهاخواهیم پرداخت.

هر چند آژانس از ایران رضایت دارد، نخست وزیر اسرائیل  در خصوص نتیجه مذاکرات کنونی تردید دارد. نتانیاهو گفت: ایران همچنان با انهدام توان غنی سازی خود مخالفت می کند و حتی یک سانتریفوژ را کم نمی کند.

نتانیاهو که قرار است ماه آینده به واشنگتن سفر کند در نظر دارد برنامه هسته ای ایران را با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و گروه فشار یهودی آیپک در میان بگذارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار