سی و پنجمین حماسه حضور/ 22

حضور مقامات بلندپایه ارمنستان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایروان

مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایروان پایتخت ارمنستان با حضور مقامات بلندپایه ارمنستان برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  "هویک آبراهامیان" رییس مجلس ارمنستان در این مراسم ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء اولین کشورهایی بود که استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت و از آن زمان تاکنون همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌ها ادامه می‌یابد.

"محمد رییسی" سفیر کشورمان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان برای جامعه جهانی آروزی صلح و دنیایی عاری از خشونت و افراط‌گری نمود.

در این مراسم چند وزیر دولت ارمنستان حضور داشتند، "ادوارد نعلبندیان" وزیر امور خارجه، "آرمن موسسیان" وزیر انرژی و منابع طبیعی،"هرانوش هاکوپیان" وزیر جوامع ارمنی و "سرگو یریتسیان" وزیر کشاورزی که از روند رو به رشد همکاری های ایران و ارمنستان ابراز رضایت کرد و گفت:همکاری‌های دو کشور در زمینه کشاورزی و دامداری روز به روز افزایش می‌یابد و این امر در افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور نقش شایانی ایفا می‌کند. 

"شاوارش  کوچاریان" معاون وزیر امور خارجه ارمنستان که چندی قبل به کشورمان سفر کرده بود خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران  شد و اظهار کرد: پیشرفت‌های ایران برای ما اهمیت خاصی دارد زیرا از این پیشرفت‌ها کشور ما نیز بهره می‌برد.

برخی استاندارهای ارمنستان از نقاط مختلف کشور آمده بودند تا هم در گرامیداشت سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند و هم از ضرورت توسعه همکاری‌های استانی سخن بگویند مثل استاندار استان "آرماویر" که گفت: استان آرمایر همکاری‌های خوبی با استان‌های آذربایجان شرقی و غربی دارد و این روند مطمئنا در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.


حضور مقامات، اندیشمندان، نویسندگان، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی و نمایندگان احزاب مختلف ارمنستان در این مراسم نشان‌دهنده جایگاه رفیع انقلاب اسلامی در میان اقشار و گروه‌های مختلف مردم ارمنستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار