یادداشت؛

چند هزار سند دیگر درمورد سوء استفاده جنسی و تجاوز نظامیان آمریکایی را باید دید و دم برنیاورد!

"دو سوم از نظاميان آمريكايى متهم به سوء استفاده جنسی نظامی در ژاپن زندانی نمی‌شوند". این تیتر خبر در هفته گذشته در رسانه‌ها بازتاب داشته و انتقادات فراوانی را بدنبال داشت.

دو سوم از نظاميان آمريكايى متهم به سوء استفاده جنسی نظامی در ژاپن زندانی نمی‌شوند. در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به این موضوع می‌پردازیم:

به گزارش راشا تودى، بيشتر متهمان جرايم جنسى در پايگاه‌هاى نظامى ايالات متحد در ژاپن، به خاطر تجاوزاتشان به زندان فرستاده نشده‌اند. در ازاى آن، آنها با مجازات‌هايى از قبيل کاهش درجه و جریمه نقدى روبرو شده و در مواردى فقط توبيخ كتبى دریافت کرده‌اند. 



بيش از يك هزار سند به دست آمده توسط خبرگزارى اسوشيتدپرس تصويرى آزاردهنده از نحوه برخورد با اين جرايم ترسيم مى‌كند. اين خبرگزارى روند رسيدگى به اين جرايم را هرج‌ومرج و بی‌عدالتی كامل حاکم بر ارتش ایالات متحده امریکا و قواعد حاکم بر آن توصيف كرده است. گزارش‌هاى ثبت شده درباره جرايم جنسى بين سال‌هاى ٢٠٠٥ و ٢٠١٣ ميلادى نشان مى‌دهد تنها يك سوم از ٢٤٤ نظامى آمريكايى با مجازات زندان روبرو شده اند.      

در ٣٠ پرونده، توبيخ كتبى تنها نتيجه اين جرايم بود.  

هرچند ميان نيروهاى مختلف نظامى اختلافاتى وجود دارد. تناقض‌هاى آشكارى ميان نحوه برخورد با اتهامات جرايم جنسى بین تفنگداران دریایی و نیروی هوایی به چشم مى‌خورد. 



*** مردم ژاپن از این گستاخی به ستوه آمده‌اند
تفنگداران دريايى ٥٣ نفر از ٢٧٠ مجرم جنسى را روانه زندان كرده اند، اين رقم اختلافى فاحش با نيروى دريايى دارد كه تنها ١٥ نفر از ميان ٢٠٣ مجرم را به حبس محكوم كرده است. ٧٠ نفر ديگر از پرسنل نيروى دريايى نيز يا به دادگاه نظامى فرخوانده شده و يا با شكلى ديگرى از مجازات مواجه شده اند.  

تجاوزات جنسی سربازان امریکایی به زنان ژاپنی، علاوه بر ایجاد وحشت در مردم ژاپن، تنشهای سیاسی نیز میان این دو کشور بوجود آورده است.




نيروى هوايى فقط ٢١ نفر را از ميان ١٢٤ مجرم جنسى روانه زندان كرده و در زمينه اعمال تنبيهات مناسب نام خود را به عنوان اهمال كارترين نيروى نظامى ايالات متحد مطرح كرده است.  

در زمان انجام مطالعه، اسوشيتدپرس كاهشى در اين موارد و افزايش شمار مختوم شدن تحقيقات را گزارش كرده است.  این خبرگزارى اذعان مى‌دارد داده‌ها حاكى از نبود اعتماد به نفس در سیستم برای مقابله با تجاوزات جنسی يا عدم تمايل به صحبت با محققان بوده است.  

"كرستن گيليبراند"، سناتور دموكرات از ايالت نيويورك، رييس كميته فرعى پرسنل نيروهاى مسلح سنا مى‌پرسد: چند تجاوز ديگر را بايد تحمل كرد تا بفهميم چه اصلاحاتى مورد نياز است؟  

كنگره براى حذف اختيار افسران ارشد در مورد تشخيص لزوم ارسال پرونده ها به دادگاه  فشار مى آورد، و گيليبراند از لايحه اى حمايت مى كند كه به احتمال در هفته آتى تقديم سنا خواهد شد.    



"كلنل الن متزلر" از نيروى هوايى، معاون دفتر پيشگيرى از جرايم جنسى وزارت دفاع ايالات متحد به اسوشيتد پرس گفته است كه اين وزارتخانه در مورد وجود چنين مشكلاتى همواره شفاف بوده است.   

هرچند برخى از رهبران ارشد نظامى آمريكا با اين طرح مخالفند. 
 
"ليندزى گراهام"، سناتور جمهورى خواه از كاروليناى جنوبى، ارشدترين عضو جمهورى‌خواه كميته فرعى پرسنل نيروهاى مسلح سنا به اسوشیتدپرس گفت: از كار بركنار كردن يك فرمانده هرگز مشكلى را حل نكرده است. اين طرح نظام قضايى نظامى فراتر از تجاوزات جنسى مى كشاند. قرار است به موجب طرح پيشنهادى، براى حل اين مسئله فرماندهان را از مسئوليت شان بركنار كنند.  

بر اساس داده هاى وزارت دفاع ايالات متحد شمار ارجاع موارد تجاوز جنسى به دادگاه نظامى از ٤٢ درصد در سال ٢٠٠٩ به ٦٨ درصد در سال ٢٠١٢ افزايش يافته است. اما اين روند در موارد مربوط به ژاپن بازتابى نداشته است. از بين ٤٧٣ اتهام عليه ملوانان و تفنگداران دريايى آمريكايى در ژاپن بين سال هاى ٢٠٠٥ و ٢٠١٣ تنها ١١٦ مورد (٢٤ درصد) به دادگاه نظامى ارجاع داده شده است.
گزارش از مغانی

منابع:
http://www.washingtonpost.com/politics/congress/documents-reveal-chaotic-military-sex-abuse-record/2014/02/09/7f39a05a-9171-11e3-97d3-f7da321f6f33_story.html

http://rt.com/news/us-military-sex-abuse-281/

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/A/AS_JAPAN_US_MILITARY_SEXUAL_ASSAULTS?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

http://www.statesmanjournal.com/viewart/20140210/UPDATE/302100038/AP-finds-U-S-military-handling-sex-abuse-cases-verges-chaotic
    

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار