بر اساس گزارش‌های‌ جهانی؛

از هر سه نفر، یک نفر سابقه تماس با "هپاتیت" را دارد

بر اساس گزارش‌های جهانی، آلودگی به ویروس هپاتیت همچنان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بهداشتی در جهان بوده و در حال حاضر از هر سه نفر جمعیت دنیا، یک نفر سابقه تماس با این ویروس را داشته است.

 حمید الله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ویروس هپاتیت از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در جهان است که درصد قابل ملاحظه‌ای از جمعیت جهان به آلوده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه "ویروس هپاتیت" به ویژه هپاتیت B از راههای گوناگونی منتقل می‌شود، افزود: روش‌های انتقال ویروس هپاتیت B از طریق تزریق خون و فرآورده‌های آن، تزریق وریدی دارو‌های مخدر انتقال از مادر به جنین، عفونت‌های بیمارستانی، پیوند اعضا، خالکوبی و شغل‌های پر خطر مانند مشاغل بیمارستانی و آرایشگری است. 

سلطانی گفت: بر اساس گزارش‌های جهانی‌، آلودگی به ویروس هپاتیت همچنان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بهداشتی در جهان بوده است و در حال حاضر از هر سه نفر جمعیت دنیا، یک نفر سابقه تماس با این ویروس را داشته است. 

 وی یاد آور شد: گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که سالانه بیش از یک میلیون نفر در سراسر دنیا بر اثر هپاتیت‌های ویروسی، جان خود را از دست می‌دهند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: هپاتیت ، ویروس ، ورید ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.