رییس مجلس سوریه :

سوريه با وحشيانه ترين موج تروريسم بين المللی روبروست

رئیس مجلس سوریه گفت سوریه با وحشیانه ترین موج تروریسم بین‌المللی به سردمداری غرب و آمریکا و با مشارکت برخی کشورهای عربی و اسلامی روبروست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) ؛ محمد لحام چهارشنبه در نهمین کنفرانس اتحادیه رؤسای مجالس کشورهای اسلامی تصریح کرد هدف از این تروریسم بین المللی و جنگ ویرانگر به سرمداری غرب و آمریکا نابودی زیرساختهای کشور سوریه و از بین بردن بافت جامعه سوریه است و با این حملات تلاش می‌شود اراده ، مواضع و حاکمیت این کشور شکسته شود.

لحام افزود موج تروریسم بین الملل و جنگ ویرانگر علیه سوریه که خاستگاه ادیان و اسلام است ، وحشیانه ترین موج تروریستی در تاریخ است چرا که در این جنگ ، برادران و همسایگان وارد شده‌اند و قمه به دستان و آدم خورها و صاحبان بدنهای بمب گذاری شده از سراسر جهان زیر نظر غرب و آمریکا به سوریه آمده اند تا زیرساختهای کشور سوریه را نابود کنند و بافت منسجم آن را از بین ببرند و اراده و مواضع و حاکمیت سوریه و سوریها را درهم بشکنند در صورتی که سوریه همواره تضمین منطقه ای برای امنیت و صلح در منطقه و بهترین نمونه برای زندگی مشترک بین  ادیان مختلف و قومیتها و مذاهب بوده است.

لحام گفت: مداخله این کشورها فقط به مداخله سیاسی محدود نبوده بلکه به مداخله نظامی مستقیم وغیر مستقیم از طریق کمک مالی و تسلیحاتی به گروههای مسلح و گروههای تروریستی تکفیری و عبور دادن آنها از خاک خود به سوریه برای جنگ با دولت و ملت سوریه تکفیری تبدیل شده است تاجاییکه بنابر ارزیابی های غربی ها و نه سوریها ، تعداد آنها به دهها هزارنفر می رسد و از حدود 83 کشور غربی و غیر عربی به سوریه آمده اند.

وی گفت : برخی کشورهای اسلامی میلیونها دلار هزینه می کنند تا مسلمانها یکدیگر را بکشند و از برخی شبکه های ماهواره ای دینی افراطی حمایت مالی و آنان نیز فتنه افکنی می کنند و در تلاشند بین مذاهب اسلامی درگیری ایجاد کنند و از طریق منبرهای اسلامی در برخی کشورهای عربی برادر ، فتواهای جهاد و تکفیر علیه سوریه صادر می کنند در صورتیکه حتی یک فتوای جهاد علیه یک رژیم صهیونیستی سرطانی که مقدس ترین مقدسات را غصب و ساکنانش را به چهار نقطه کره زمین آواره کرده است صادر نکرده اند پس از این تعهدات اسلامی و منشوری و انسانی ما چه شده است؟

لحام گفت علت تخریب عمدی وجهه سوریه در سطح عربی و اسلامی توسط برخی کشورها برای توجیه موضع خصمانه علیه این کشور است.

وی گفت ناوهای غربی آمریکایی و فرانسوی و انگلیسی با کمک اسرائیل برای حمله به سوریه دست به کار شدند و یک هدف داشتند و آن نابودی خط مقاومت و پایگاه آن و نیروهای حقیقی‌اش بود تا زمینه حل وفصل مسئله فلسطین را فراهم کنند به ویژه آنکه واشنگتن برای تحمیل یک راهکار سازشکارانه به ملت فلسطین تلاش می کند و می کوشد به حق بازگشت آوارگان و حق پایتختی قدس پایان دهد.

لحام افزود : آینده سوریه را خود سوریها از طریق گفتگوی ملی فراگیر و صندوقهای رأی می سازند نه از طریق سلاح و تروریسم و تفنگهای مزدوران تکفیری و قیمومیت غربی یا عربی . هر کس معتقد است که نماینده بخشی از ملت سوریه است بفرماید در انتخابات و صندوقهای رأی شرکت کند. صندوقهای رأی حجم هر جریان سیاسی و میزان تأثیر گذاری آن را در بین مردم مشخص می کند نه آنکه به مداخله نظامی و غربی امیدوار باشند و سوار بر تانکهای آمریکایی یا اسرائیلی یا از طریق برخی گروههای تکفیری به سوریه بیایند.لحام گفت سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو این سازمان امروز با یک  آزمایش حقیقی روبروست و این آزمایش نیز در سوریه و رویدادهای آن است.

رئیس مجلس سوریه گفت یا آنکه به مسئولیت خود عمل کنیم و از همه کشورهایی که در ریختن خون سوریها سرمایه گذاری و به قتل هرچه بیشتر تشویق می کنند و حامی گروههای تروریستی تکفیری هستند تا سوریها را بکشند دعوت کنیم دست از این رفتارها که نه تنها برای سوریه بلکه برای منطقه و جهان خطرناک است بردارند یا آنکه در تاریخ نوشته سود ما جمع شدیم و صحبت کردیم و هیچ کاری برای ملت عربی در سوریه اعم از مسلمان و مسیحی انجام ندادیم و به مسئولیت خود به نفع نیروهای افراط گرا و تکفیری و به نفع قتل و جنایت عمل نکردیم.

لحام تصریح کرد آنچه در سوریه می گذرد با همه آنچه که به خاطر آن جمع شده ایم ارتباط دارد زیرا در سایه حمایت برخی دولتهای اسلامی از جریانهای فکری  افراط گرا و حمایت این دولتها از تروریسم و مداخله آشکار در امور داخلی ما ، مجالی برای توسعه مورد نظر ما یا افزایش حجم مبادله تجاری بین کشورهای اسلامی یا تقویت نقش زن مسلمان و نقش جوانان و مبارزه با فقر در برخی کشورها وجود ندارد و ما در دفاع از حقوق ملت فلسطین و حمایت از مقدسات نقشی نخواهیم داشت و قادر به رویارویی با توطئه هایی که مقدرات امت اسلامی را هدف قرار داده است نخواهیم بود و مجالی برای مقابله با اسلام هراسی در سایه تنفر و درگیری بین یکدیگر وجود نخواهد داشت.

رئیس مجلس سوریه گفت متلاشی شدن امت اسلامی و ضعف آن ناشی از درگیری بیهوده بین کشورهای اسلامی و دوری و فاصله گیری از یکدیگر است که سودی ندارد و فقط باعث تضعیف امت اسلامی ماست و دشمنان ما و در صدر آنها رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل را تقویت می کند.

وی گفت اعضای اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در سازمان همکاری اسلامی باید این سازمان را فعال کنند تا از اختلافات عبور کنیم و از پیامدهای اختلافات رها شویم و با گرایشهای فکری افراطی که در تلاشند دو دستگی اسلامی را تثبیت کنند و تفرقه  بین کشورهای اسلامی را در سطح فردی یا بین دولتها گسترش دهند مقابله کنیم تا همکاری بین ما بر اساس یک زمینه محکم مبتنی باشد که بر اساس آن بتوانیم توسعه و پیشرفت مطلوب را با تکیه بر توانایی‌های زیادی که ما در زمینه های اقتصادی و توسعه و تجاری از آنها برخورداریم محقق سازیم.

لحام تصریح کرد تلاش در این راستا اولا با گسترش فکر اسلامی صحیح مبتنی بر اعتدال و پذیرش درگیری همزمان با جنگ با اندیشه تکفیریر افراط گرا آغاز می‌شود و همزمان با اندیشه تکفیری افراط‌گرایی که زیر نام  اسلام پنهان شده و با قدرت در جهان اسلام در حال گسترش است مقابله شود زیرا این اندیشه افراط گرا پیش از آنکه برای دیگران خطرناک باشد برای مسلمانان یک خطر است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار