اردبیل/

ستاد سفر از ۲۷ اسفند در اردبیل راه اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به صورت رسمی از ۲۷ اسفند ماه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در نگارخانه خطایی اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، یحیی نقی زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار کرد: این ستاد به مدت 18 روز تا پایان فروردین ماه سال آینده در بخش های مختلف و کمیته های تخصصی فعالیت می کند و برای گردشگران و مسافران نوروزی ارائه خدمات می کند.

وی با برشمردن اهداف این ستاد و برنامه های راهبردی تصریح کرد: تلاش و کوشش بر این است تا در قالب این ستاد تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی فراهم آمده و ایمنی، نظم، امنیت، موارد بهداشتی، امداد و نجات، تأمین مایحتاج مسافران، راهنمایی آنها و اطلاع رسانی دقیق از مراکز اقامتی به شکل منسجم و در قالب این ستاد انجام شود.

دبیر ستاد هماهنگی سفر استان اردبیل اظهار کرد: ما با بیش از 250 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، میهمان پذیر و ساماندهی بیش از 70 خانه استیجاری در شهر سرعین تمام تلاشمان را به کار می بندیم تا میزبان شایسته ای برای هموطنانمان در ایام تعطیلات نوروزی باشیم.

نقی زاده افزود: علاوه بر این مراکز ما به صورت ویژه مهمانسرای ادارات، خانه های معلم، تعدادی از مدارس و حتی مساجد و سالن های سرپوشیده را نیز آماده نگه می داریم تا در صورت نیاز و نامساعد بودن شرایط جوی در نوروز بتوانیم مسافران را در این فضاها اسکان دهیم.

وی با تشریح عضویت بیش از 12 دستگاه اجرایی به عنوان اعضای اصلی ستاد سفر در استان اربیل، بیان کرد: ما تعدادی از اعضای پیشنهادی را نیز نظیر اوقاف، آب منطقه ای، صنعت و معدن، حمل و نقل، فرودگاه، هواشناسی و محیط زیست به این مجموعه اضافه می کنیم تا یاریگر ما در ارائه خدمات به هموطنانمان باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شکل گیری کمیته ویژه در استقبال و ساماندهی گردشگران و مسافران خارجی خبر داد و گفت: این کمیته از 25 اسفند ماه فعایت خود را در گمرک بیله سوار آغاز می کند تا تردد گردشگران و مسافران خارجی با نظم و انضباط خاص انجام شود که امیدواریم در این ارتباط مشکل خاصی را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اردبیل ، ستادسفر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.