گزارش تلویزیون دولتی چین از مذاکرات وین

تلويزيون دولتي چين گزارش داد : ديپلماتهای غربی گفتند ايران و شش قدرت جهانی درباره طرح اقدام و تعيين چارچوب مذاکرات هسته ای با يکديگر توافق کردند و طرفين قرار است بار ديگر در نيمه دوم ماه مارس در وين ديدار کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است، مذاکرات هسته ای صبح پنجشنبه به خاطر بحران اوکراین به زمان دیگری موکول شد. مذاکرات میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک که از دوشنبه آغاز شد ، قرار بود سه الی چهار روز ادامه یابد و گفتگوها با هدف دستیابی به توافق درباره چارچوب مذاکرات آتی برای پایان بخشیدن به اختلافات ده ساله درباره برنامه هسته ای ایران ، برگزار شد.

"ناتالی کانی"، خبرنگار سی سی تی وی از وین درباره جزییات نشست خبری مشترک وزیر خارجه ایران و "کاترین اشتون" ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: "نشست مطبوعاتی تنها پنج دقیقه طول کشید و طرفین گزارشی از نشست دو و نیم روزه خود ارائه کردند. آنها در این نشست به اهداف خود مبنی بر تعیین چارچوبی که بتوانند در آینده به مذاکرات ادامه دهند، دست یافتند. "کاترین اشتون" مذاکرات را بسیار ثمربخش خواند  اما افزود کارهای زیادی ناتمام مانده است که انجام آن به سادگی میسر نیست اما شروع خوبی بود. وی همچنین گفت آنها همه مسائلی را که باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد ، مورد شناسایی قرار دادند

پس از آن جدول زمانی برای چهار ماه آینده تعیین شد و کارشناسان فنی قرار است اوایل مارس یا یکدیگر دیدار کنند. سپس مسئولان و هیئت ها بار دیگر برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به توافق همه جانبه هفدهم مارس در وین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه برای دستیابی به یک توافق چه موانعی هنوز میان ایران و شش قدرت جهانی وجود دارد گفت:"اشتون اعلام کرد همه مسائلی را که باید بدان پرداخته شوند مورد شناسایی قرار گرفته است اما طرفین هنوز مسائل و چالش های متعددی پیش رو دارند .

انتهای پيام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار