شهرکرد/

معرفی و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره ملی شعر « روی ریل انتظار »

برگزیدگان دومین جشنواره ملی شعر « روی ریل انتظار » با موضوع مهدویت و انتظار، معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

قاسم سلیمانی؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر « روی ریل انتظار » با موضوع مهدویت و انتظار، به میزبانی شهرستان فارسان، برگزاری این جشنواره ها را در آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی موثر دانست و با بیان اینکه شعر برآمده از روح انسان است، گفت: هنرمندان می توانند تمامی دغدغه های خود را در خصوص مشکلات جامعه با زبان هنرمندانه بیان کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت شعر در حوزه مهدویت، گفت: ادبیات مهدوی همه عناصر احساسی و فکری لازم را برای گسترش داراست.
حسین گنجی، موضوع جشنواره را ترویج اندیشه مهدویت و تبیین انتظار به عنوان جهت دهنده به زندگی فردی و اجتماعی در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، بهره گیری از عنصر شور و احساس در فراگیر کردن انتظار و همچنین ترسیم زیبایی و جلوه های متعالی زندگی در عصر پس از ظهور برشمرد.
وی با بیان اینکه یک هزار و 620 اثر 378 شاعر از 31 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید، افزود: بر اساس رای هیات داوران جشنواره، علی سلیمانی از همدان، محمدحسین ملکیان از اصفهان، عالیه محرابی از یزد، وحید طلعت از آذربایجان غربی و مهدی مردانی از قزوین، به ترتیب رتبه های اول تا پنجم این جشنواره را از آن خود کردند.
وی افزود: همچنین بر اساس رای هیات داوران جشنواره، فرزانه میرزاخانی، محمود صالحی، وحید حیدری و حامد کریمی از استان چهارمحال و بختیاری، مهدی نظارتی زاده و سارا سادات باختر از اصفهان، طاهره شفیعی از فارس، آرش پورعلیزاده از گیلان، شراره کامرانی از تهران، خدیجه رحیمی از مرکزی، علیرضا محمدعلی بیگی از قم و حسن اسحاقی از البرز نیز به عنوان شعرای برگزیده معرفی شدند.
گنجی تصریح کرد: بر اساس رای هیات داوران جشنواره، از غضنفر برزگر قهفرخی، مرید محمدی، اسماعیل بیاتی اشکفتکی، علیرضا همتی و مرادعلی توکلی نیز به عنوان پشکسوتان شعر استان چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.
شهرستان فارسان، با 94 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر فارسان ) در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.