"اجداد انسان"، بستگان فوت شده خود را می خوردند

موزه تاریخ طبیعی لندن یک میلیون سال به عقب برگشته است تا چگونگی زندگی انسان ها در بریتانیا را به نمایش بگذارد. این اولین بار است که بازمانده های مهم انسانی از سراسر کشور، یکجا برای بازدید عموم گرد هم آمده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ کریس استینگر، سرپژوهشگر بخش منشا انسان در موزه تاریخ طبیعی لندن می گوید: اگر به سرآغاز، یعنی نهصدهزار سال پیش برگردیم، بریتانیا مکانی کاملا متفاوت بود.

آن‌زمان هوا آنقدر گرم بود که فیل ها و کرگردن ها در رودخانه تیمز لندن شنا می کردند. وقتی "هوموساپیانها "ظاهر شدند، هوا سردتر بود. گوزن ها و "ماموت ها" هم که حیوانات آب و هوای سرد هستند، وجود داشتند. بنابراین "بریتانیا" بین دو افراط در نوسان بود.

یکی از رازهای تاریک اجداد انسان ها در این استخوان ها نهفته است. بیشتر این استخوانها از غرب انگلستان می آیند. استخوان دیگری که گمان می رود بخشی از جمجمه زن نئاندرتال بوده است، از جنوب شرقی انگلستان و کنت است.

طبق یافته های باستان شناسان، پانصدهزار سال پیش، اجداد انسان ها افراد فوت شده خانواده خود را می خوردند و این نه برای رفع" نیازهای پروتئینی"، بلکه بخشی از یک آیین جا افتاده بود.

سیمون پارفیت، باستان شناس دانشگاه کالج لندن می گوید: فکر می کنم به آیین آن زمان مربوط است زیرا آنچه ما کشف کرده ایم، این است که با جمجمه ها رفتار متفاوتی شده است و آنها بصورت فنجان در آمده اند. اثر دندان بر روی استخوان، صورت و فک وجود ندارد. بنابراین با سر به طرزی دیگر رفتار می کردند. ما می خواهیم بدانیم که آیا این نیز بخشی از آیین بوده است یا نه. آنها افراد را دفن نمی کردند.

نمایشگاه " بریتانیا" یک میلیون سال تاریخ انسان " تا بیست و هشتم سپتامبر امسال (ششم مهر ماه سال آینده) در موزه تاریخ طبیعی لندن برپاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.