وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت

تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت شرکت‌های روسی در پی بحران "اوکراین"

وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد بحران اوکراین فعالیت شرکت های روسی را در این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی،  وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد بحران اوکراین فعالیت شرکت‌های روسی را در این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

"آلکسی اولیوکایئف" در گفتگو با خبرنگاران گفت: شکی نیست که تاثیر منفی تحولات سیاسی اوکراین از همین حالا بر شرکت ها روسی در این کشور حس می شود. زیرا اوکراین یکی از اصلی ترین شرکای اقتصادی و تجاری ما است.

وی افزود تحولات سیاسی اوکراین تولید ناخالص داخلی آن را کاهش خواهد داد و مبادلات تجاری آن نیز افت پیدا می کند . افت این شاخص بر شرکت‌هایی که در اوکراین فعال هستند به ویژه بر شرکت های روسی بیشتر حس خواهد شد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه افزود: تشدید شرایط حاکم بر اوکراین فعلا بر سهام شرکت های نفتی،گازی وصنایع فلزی روسی که در این کشور کار می‌کنند اثر نگذاشته است اما برعکس از ارزش سهام شرکت های مخابراتی و بانک‌هایی که در اوکراین فعالیت دارند کاسته شده است.
البته برخی کارشناسان می‌گویند علت افت شاخص سهام برخی شرکت‌های روسی به تحولات اوکراین مربوط نیست بلکه به کاهش ارزش روبل، واحد پول ملی روسیه، ربط دارد که ارزش آنها در روزهای اخیر به شدت سقوط کرده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، اقتصادی ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار