در افتتاحیه نمایشگاه"مکتب هنری سوره"؛

اعتراض "حبیب‌اله نجات‌الهی" نسبت به واژه "مکتب" در نمایشگاه سوره

"حبیب‌اله نجات الهی" در افتتاحیه نمایشگاه "مکتب هنری سوره" نسبت به واژه "مکتب" به شدت اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در افتتاحیه نمایشگاه دو دهه فعالیت هدفمند دانشگاه سوره؛ "مهران هوشیار" دبیر نمایشگاه در ابتدای این نشست در خصوص برپایی آن گفت: نمایشگاه آثار استادان هنرمند در خصوص دو دهه فعالیت هدفمند استادان و هنرمندان در دانشگاه سوره را با سرافرازی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار کردیم. 

 
وی افزود: این نمایشگاه آثار ارزشمند استادان را به نمایش گذاشته است که از 554 اثر ارائه شده به دبیرخانه تنها تعداد محدودی از آثار را به دلیل محدودیت فضای موزه به تصویر کشیدیم که بابت این موضوع از تمامی استادان پوزش می‌طلبم.
 
هوشیار در خصوص نام‌گذاری این نمایشگاه به نام"مکتب هنری سوره" ادامه داد: نام گذاری این نمایشگاه به نام "مکتب هنری سوره" نقدهای بسیاری را در پی داشت اما به نظر من "مکتب" یک بینش و دیدگاه جهان بینی است و تا زمانی که هدفی نباشد این مکتب شکل نخواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: از تمامی دوستانی و استادانی که برای بازدید از این نمایشگاه قبول زحمت کردند سپاسگذارم.  
 
در ادامه این نشست محمد روشن عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس دانشگاه سوره در خصوص پیوند ایجاد شده بین دانشگاه سوره و حوزه امام علی(ع) برای برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: بسیار خوشحالم که مسیری مهیا شد تا پیوندی بین دانشگاه سوره و حوزه امام علی(ع) ایجاد شود تا بتوانیم با همکاری و یاری یکدیگر هنرمندان دینی را برای هنر کشورمان تربیت کنیم.
 
در پایان این نشست "حبیب‌‌‌‌‌‌اله آیت‌الهی" استاد هنر و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد در خصوص نام گذاری نمایشگاه به نام "مکتب هنری سوره" اظهار داشت: نام‌گذاری نمایشگاه به نام " مکتب هنری سوره" به شدت اشتباه است چون مکتب به معنای یک مکان جغرافیایی برای گردهمایی و تبادل اطلاعات فیلسوفان هنرمندان و دانشمندان است و انتخاب این کلمه همخوانی با رویکرد نمایشگاه ندارد چون سوره یک موسسه فرهنگی است و یک مکان جغرافیایی محسوب نمی‌شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: برای نام‌گذاری باید واژه‌ای را انتخاب کرد که به درجه اهمیت نام"سوره" که برگرفته از قرآن است بیفزاید.

در پایان این نشست از "کتاب اول سوره" که آثار ارزشمند استادان دانشگاه سوره در دل آن جای گرفته رونمایی کردند.

انتهای پیام/ اس

برچسب ها: مکتب ، همکاری ، مکان ، همخوانی ، سوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.