پساکی : هر نوع تلاش برای مداخله نظامی در اوکراین اشتباه است

سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا گفت: هر نوع تلاش برای مداخله نظامی در اوکراین اشتباه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، جنیفر پساکی گفت:در زمینه رزمایش نظامی (روسیه )و شایعات درباره دخالت نظامی باید بگویم که فقط وزیر امور خارجه(آمریکا) احساس نمی کند که این کار گام آسیب زننده به اوکراین و یک اشتباه است بلکه شاید شما دیده باشید یا اجازه بدهید به شما بگویم بیانیه امروز وزرای دفاع ناتو در این زمینه درباره خطر دخالت نظامی در یک چنین وضع سیاسی بسیار قوی بود.

وی افزود:همانطور که شما می دانید این کار(رزمایش) امروز اتفاق افتاد. ما به وضوح و از نزدیک در حال بررسی و زیر نظر گرفتن این اتفاق هستیم. همانطور که شما می دانید ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا دراوکراین است و شما با نحوه تعامل ما در سطح بسیار ارشد درباره آنچه که در حال وقوع است،آشنا هستید. همانطور که ما از چند روز پیش گفتیم ،هر نوع تلاش برای مداخله نظامی اشتباه خواهد بود اما بار دیگر می گویم ما در حال بررسی و نگاه بر آنچه هستیم که در حال وقوع است و به صحبت ها در این زمینه ادامه خواهیم داد و در ساعت ها و روزهای پیش رو به آن توجه خواهیم داشت.

جنیفر پساکی گفت:گام بعدی تشکیل دولت با حضور طرف های متعدد است که بتواند نماینده همه مناطق اوکراین باشد.زمانی که این دولت تشکیل شود ،ما و شرکای بین المللی ما می توانند گامهای فوری را برای حمایت اقتصادی از اوکراین و اجرای اصلاحات لازم برای بازگرداندن سلامت اقتصادی و سیاسی به این کشور بردارند. همانطور که گفتم معاون وزیر امور خارجه در آنجا است و مقاماتی از خزانه داری و شورای اقتصاد ملی کاخ سفید که با وی سفر کردند در آنجا هستند و در آنجا خواهند ماند و به رایزنی با مقامات ادامه خواهند داد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:من فکر می کنم گام بعدی تشکیل دولت جدید است و زمانی که این اتفاق روی دهد،ما آماده خواهیم بود تا به گفتگوها با اوکراین ،با اتحادیه اروپا درباره نحوه کمک مالی به این کشور وجلب حمایت صندوق بین المللی پول ادامه می دهیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار