برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بنای قانون "حبس‌زدایی" بر کاهش جرم است

يك قاضي گفت: بنای قانون مجازات‌های جایگزین حبس بر کاهش تعداد زندانیان و کاستن مجازات است، به طوری که این امر موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شود.

"عباس برزگر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با قانون مجازات‌های جایگزین حبس اظهار داشت: سیاست حبس‌زدایی در راستای پيشگيري از وقوع جرم است و این در حالی است که این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌هاي قضايي و اجرايي و ذی‌ربط را طلب می‌کند.
 
برزگر ادامه داد: به نظر می‌رسد قانون جدید دست قاضی را برای تخفیف باز‌گذاشته و ممکن است باعث شود ضمانت اجرایی مجازات كاهش يابد، اما از طرفي نيز بنای تدوین کنندگان قانون حبس‌زدایی بر کاهش تعداد زندانیان و کاستن مجازات قرار گرفته است.
 
اين قاضي دادگستري تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های سنگینی که زندانی‌کردن مجرمین بر دوش دستگاه قضا می‌گذارد، قانون جدید مجازات اسلامی می‌تواند از طريق مجازات جايگزين حبس، از اين هزينه‌ها بكاهد.
 
قاضی دادسرای ناحیه 6 در پایان به نقاط قوت نکات قوت حبس‌زدایی اشاره كرد و خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندانها، کاهش هزینه نگهداری زندانیان، تلاش برای نگهداری کانون خانواده‌ها از نقاط مثبت قانون جديد مجازات اسلامي است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار