نظری: فقدان آیین‌نامه برای اصلی‌ترین تیم ایران یک چالش است

سرپرست سابق تیم‌های ملی تنیس روی میز گفت: با توجه به نزدیک بودن مسابقات دسته برتر فقدان آیین‌نامه‌ای عملی و اجرایی برای گزینش اصلی‌ترین تیم ایران یک چالش بزرگ است.

محمود نظری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات دسته برتر بدون حضور نوشاد و نیما عالمیان و به منظور انتخاب تیم ملی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان ژاپن نزدیک است، فقدان آیین‌نامه عملی و اجرایی برای گزینش اصلی‌ترین تیم کشورمان مهمترین چالش قابل بحث است.

دبیر سابق کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: تا سال گذشته آیین‌نامه قبلی به این صورت بود که امتیازها به دو مرحله مسابقات دسته برتر که در شش ماه اول و دوم هر سال برگزار می‌شد و مجموع امتیازات آن ملاک قرار می‌گرفت و سپس هشت تا 10 نفر برای حضور در مرحله سوم که ضریب دو داشت انتخاب می‌شدند و درنهایت مجموع امتیازهای هر سه مرحله تکلیف نفرات برتر را مشخص می‌کرد ضمن اینکه حداقل یک یا دو فرصت انتصاب به سرمربی تیم ملی اعطا می‌شد.

اکنون فدراسیون آن آیین‌نامه را کنار گذاشته و نام مرحله اول انتخابی تیم ملی نیز از بخشنامه‌های فدراسیون برای برگزاری دسته برتر بزرگسالان در شش ماه اول حذف شده است.

نظری افزود: این موضوع به معنای آن است که بازیکنانی که در دسته برتر شش ماهه اول سال حضور داشته‌اند از اعطای امتیاز به مسابقات دسته برتر شش ماه اول آن هم برای گزینش مهمی مثل مسابقات جهانی بی‌اطلاع بوده وبه یک باره با شرایط جدیدی رو به رو شده ‌اند در واقع بازیکنان باید این حق را داشته باشند که از نحوه انتخاب و حضورشان در تیم ملی در قالب آیین نامه‌ای مدون وقبل از شروع مسابقات مطلع باشند تا شرایط فنی و روانی خود را در حین برنامه‌هیا ابتدایی سال هماهنگ و انگیزه‌های لازم را در این زمینه ایجاد کنند متاسفانه با این نمونه برنامه‌های روزانه وهفتگی که این روزها رایج است شرایط برای اعمال نفوذهای غیر کارشناسی مهیا می‌شود.

دبیر سابق کمیته فنی فدارسیون تنیس روی میز پیشنهاد داد: از نظر من اگر بپذیریم واقدامات اصلی در گزینش نفرات تیم ملی مشخص وتبیین ندشه مثل نبود آیین نامه مدون واطلاع رسانی قبلی، هنوز هم وقت داریم تا با برگزاری دو دور مسابقات با ضریب برابر به فاصله چند روز از یکدیگر می‌تواند شرایط عادلانه‌تری را برای تعیین رده بندی مسابقاتی پیش‌رو قرار دهد.

نظری با اشاره به جوانگرایی در این باره گفت: جوانگرایی وتوجه به جوانان وایجاد زمینه برای حضورشان در ترکیب تیم ملی به منظور آینده ننگری کاری اصولی است اما این اقدام باید با برنامه‌ریزی وتوانمندسازی از نظر فنی وتجارب بین‌المللی سپس ارتقای رنکینگ همراه باشد اینجاست که لزوم حضور سرمربی ومربی تمام وقت وکاربلد که مورد احترام و قبول نخبگان ملی باشد بیش از پیش آشکار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گزینش ، تیم ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار