اردبیل/

اجرای طرح ملی صیانت از جنگل های شمال و ایران تورانی در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: طرح ملی صیانت از جنگل‌های شمال و ایران تورانی استان در خلخال به عنوان اولین شهرستان استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اسدالله محسن زاده با بیان اینکه اجرای طرح ملی صیانت از جنگل های شمال و ایران تورانی با نهال کاری در منطقه پارک جنگلی فینارود شهرستان خلخال آغاز شد، گفت: طرح ملی صیانت از جنگل های شمال و ایران تورانی استان در خلخال به عنوان اولین شهرستان استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همجواری خلخال با استان گیلان و تشابه گونه‌های جنگلی در سطح جنگل موجود در مرز مشترک خلخال با جنگل شمال افزود: وجود بیش از 120 کیلومتر مرز مشترک شهرستان خلخال با جنگل شمال کشور موجب شده تا شهرستان خلخال که از وجود جنگل با گونه‌های نادر درختی و درختان قد کوتاه سود می‌برد به عنوان اولین شهرستان محل اجرای طرح صیانت از جنگل‌های شمال و ایران تورانی در سطح استان انتخاب شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با یاد آوری اینکه در راستای اجرای این طرح ملی امسال 40 هزار اصله نهال سازگار با محیط در مناطق مجاور جنگل‌های شمال شهرستان خلخال در سطح 60 هکتار غرس می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای عملیات غرس 40 هزار اصله نهال در سطح 60 هکتار از اراضی جنگلی شهرستان واقع در منطقه فینارود خوجین بالغ بر 600 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

محسن زاده با اشاره به اینکه کار نهال کاری در این منطقه تا پایان فصل کاشت نهال ادامه خواهد داشت، گفت: نهال‌های غرس شده در مناطق جنگلی خلخال از انواع گونه‌های جنگلی ون، زبان گنجشک، اقاقیا ، آیلان و بلوط است.

وی اظهار کرد: هشت هزار هکتار از اراضی مستعد جنگلی شهرستان‌های خلخال و نمین برای ادامه طرح صیانت از جنگل‌های ایران تورانی مطالعه شده که در سال‌های آینده با تامین اعتبارات ملی این طرح در سطح شش هزار هکتار از اراضی شهرستان نمین و دو هزار هکتار از اراضی جنگلی شهرستان خلخال اجرا خواهد شد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، ملی ، صیانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.