ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

اقدام ایران در ارسال سلاح به غزه ناقض قطعنامه شورای امنیت است/ دولت اوباما همچنان نگران "نقض حقوق بشر" و حمایت ایران از گروه‌های تروریستی است

در پی توقیف یک محموله تسلیحاتی که اسرائیل و آمریکا ارسال آن را به ایران نسبت داده اند، وزارت امور خارجه آمریکا، تهران را به نقض یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحدمتهم کرد این در حالیست که ایران ارتباط با این محموله تسلیحاتی را رد کرده و آنرا یک دروغ پردازی تکراری از طرف اسرائیل می‌داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی سی، "جن ساکی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه (۱۰ مارس) در واشنگتن مدعی شد که دولت باراک اوباما با وجود مذاکرات هسته ای، همچنان درباره "نقض حقوق بشر" و حمایت ایران از گروه های به گفته او تروریستی(!) نگران است.

نیروی دریایی اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد یک کشتی که عازم بندری در سودان بود را 1500 کیلومتر دورتر از سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ ره‌گیری و محموله بزرگ تسلیحاتی بزرگی را در آن کشف کرده است.

ادعاهای ساکی ساعاتی پس از آن بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به شدت از واکنش "ضعیف" جامعه بین‌المللی به کشف این محموله انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرده است: "در این مورد خاص، مسلم است که ما نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت (علیه ایران) را قویا محکوم می‌کنیم."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد که توقیف محموله تسلیحاتی در دریای سرخ توسط کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل، خط مشی فعلی واشنگتن در مورد حل و فصل مناقشه اتمی را تغییر نمی‌دهد.

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه غرب را به نادیده گرفتن اقدامات ایران متهم کرد.

بنیامین نتانیاهو از سفر کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران انتقاد می‌کند که در چارچوب مذاکرات هسته‌ای و برای ادامه گفتگوها به دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تهران رفته بود.

انتهای پیام/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۳۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم دستانشان روزی باید تقاص این همه ظلم و جور بر علیه مردم مظلوم غزه ی قهرمان رابدهند که بسیار نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
دولت اوباما شما خیلی نگرانید
واقعا خیلی نگرانید ............
به خواست خدا همه جهانیان فهمیدند که شماها نقض حقوق بشر و حمایت شما آمریکایی ها و صهیونیستی ها از گروهای تروریستی هست
خجالتم خوب چیزیه شما مگه آدمید خجالت هم سرتون بشه
این هم بگم نابودیتون نزدیگه .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
اینا که خودشون افراد تروریست که ازخارج سوریه مسلح می کنن وبجان مردم بی گناه میندازن غلط می کنن که مدعی حقوق بشر وقانون باشن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
واقعا جهان چقدر بدبخت است که امریکا راجب

حقوق بشر صحبت می کند که خود بزرگترین

ناقض حقوق بشر است گوشه ای از ان

هواپیماهای بدون سرنشین و کشته شدن

هزاران غیر نظامی .. هیروشیما و ناکازاکی ...

حمایت از رژیم جعلی در برار غزه و ... که نمی

گذاشتند به غزه اب و ... برود ... دیگر مگر

حقوقی از بشر هست که ضایع نشده باشد

توسط این مستکبران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
سیاستمداران باید پیگیر باشند که آمریکا ابتدا تعریف نقض حقوق بشر را ارائه دهد تامعلوم شود چه کسی بیشتر نقض حقوق بشر می کند وهمچنین برای تعریف گروه تروریستی باید چنین کاری انجام شود
United States of America
مهدی
۱۰:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
این گزافه گویی ها نتیجه دیدار اشتون با فتنه گرانه.ظریف مچکریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
از نظر غربی ها همه تروریست هستند.حالا که جمهوری اسلامی به فضل ایزد منان حامی مستضعفین و جلوی استکبار ایستاده حامی تروریست شده است .ولی انها که برای حفظ قدرت وچپاول ملت ها دست به هر جنایتی میزنند .حامی حقوق بشر هستند. ایران باید روز به روز قدرتمندتر شود. زنده باد ایران، زنده باد جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
کلا این آمریکایی های تروریست پرور همیشه مایل هستند جامعه جهانی رو احمق فرض کنن دریغا که خودشون احمق هستند و بنیانگذار تروریت وحامی تروریست
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۱۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
حمایت شما از اسراییل که یک رژیم مجعوله و در خاورمیانه اخلال ايجاد کرده و حامی القائده و .. هست و فلسطینیا رو ترور میکنه و به کشورهای همسایه فلسطین حمله میکنه حمایت از تروریست نیست؟ حمایت ما از حزب الله که از کشورشون در مقابل هجوم بیگانه دفاع میکنن حمایت از تروریسمه؟ جالبه ادم چه باید بگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
دیگه هی هر روز که اینا یکیشون میاد جلوی دوربین یه وراجي میكنه .حیف این سایت شماست که با این اراجیف و این قیافه های نحسشون هی تو سایت تون رو خراب کنین. بزارین هر چی که می خوان وراجي كنن
تاحالا که سی و پنج سال از انقلاب اسلامی ایران رفته و هنوزم داره مقتدر تر میشه و هنوزم داره همه دنیا رو رهبری میکنه .بذارین اونا هی اون گوشه بشینن و مثل سگهایی که زورشون نمیرسه فقط هی واق واق کنن.
کسی حرفای صد تا یه غاز اونا رو نشنیده و نمیشنوه . ماایرانی ها داریم تو صلح و صفا و امنیت زندگی می کنیم . به هیچ اجنبي هم جواب نمیدیم .
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۰۸:۴۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
به قول امام خامنه ای اینا همه بهانه اند
Iran (Islamic Republic of)
seyfi
۰۸:۴۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
چرا وزارت خارجه جواب نمیده
آخرین اخبار