تايوان نیز در عمليات جستجوی هواپيمای ناپديد شده مالزی شرکت می‌کند/ هواپیماربایی و خرابکاری از دلایل احتمالی ناپدید شدن هواپیما

تایوان نیز اعلام کرده است در عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی شرکت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، تایوان برای شرکت در عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی ، کشتی جنگی ، هواپیمای باری و کشتی های گشتی اعزام کرده است. 

ارتش و مقامات گشت دریایی تایوان اعلام کردند یک فروند ناوچه مجهز به موشک هدایت شونده و دو فروند کشتی گشتی ساعت سه بعدازظهر روز دوشنبه به وقت محلی ، تایوان را ترک کردند و یک فروند هواپیمای سی - 130 نیز ساعت 3:30 دقیقه بعدازظهر از پایگاه خود عازم منطقه مورد نظر شد. 

پیش بینی می شود کشتی های گشتی بعدازظهر جمعه وارد این منطقه شوند. 

مقامات نظامی تایوان همچنین از هواپیماها و کشتی های نظامی در اطراف آبهای دریای چین جنوبی خواسته اند تا ضمن افزایش گشت زنی در صورت نیاز در عملیات امداد و نجات نیز شرکت کنند.
 
یکی از مسافران هواپیمای مالزی که بامداد شنبه ناپدید شد تایوانی بوده است. 

همچنین از سوی دیگر مقامات پلیس مالزی  4 علت احتمالی برای ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی این کشور بر شمردند.

یک مقام ارشد پلیس مالزی معتقد است هواپیماربایی و خرابکاری از دلایل احتمالی  ناپدید شدن هواپیمای این کشور با 239 سرنشین در آسمان ویتنام است.

 "خالد ابوبکر" بازرس ارشد پلیس مالزی گفت علاوه بر احتمال خرابکاری و هواپیماربایی، مشکلات روحی روانی مسافران و درگیری احتمالی آنها با خدمه هواپیما نیز منتفی نیست.

وی افزود برای یافتن علت اصلی این حادثه، نیروهای پلیس بررسی سوابق و هویت مسافران این هواپیمای ناپدید شده را آغاز کرده اند.

خالد ابوبکر در گفتگوی مطبوعاتی خود گفت تاکنون گزارشی از مقامات امنیتی مبنی بر فعالیت های تروریستی در این هواپیما منتشر نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار