ناظر گمرکات استان هرمزگان اعلام کرد؛

افزایش 30 درصدي صادرات غیر نفتی از گمرکات استان هرمزگان

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت:کالاهای غیر نفتی صادره از گمرکات استان هرمزگان در ۱۱ ماهه سال جاری از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک شهيد رجايي،عباس علیدادی ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت:در ۱۱ ماهه سال جاری بالغ بر ۳۲ میلیون و ۹۹۹ هزار تن کالا از گمرکات استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است و همچنین ارزش دلاری کالاهای صادراتی بالغ بر ۷ میلیارد دلار مي باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 علیدادی با اشاره به اینکه گمرکات استان هرمزگان نقش تعیین‌کننده‌ و چشمگیری در صادرات و واردات کالا به کشور دارند، عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را سنگ آهن فشرده، قیر، پلی اتیلن، سایر روغن های سبک به جز بنزین و سایر آخال روغن ها برشمرد. به گفته وی این کالاها عمدتاً به کشورهای چین، امارات، هند، ویتنام و عراق صادر شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در رابطه با کالاهای وارداتی به گمرکات هرمزگان نیز  بیان کرد:  عمده کالاهای وارداتی به کشور برنج، روغن خام سویا، گندم، الکترودهای زغالی بوده است و عمدتاً از کشورهای چین، امارات، هند، کره و آلمان وارد کشور شده اند.


انتهاي پيام/
 

برچسب ها: واردات ، گمرک ، رجایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار