گزيده‌ای از اخبار فضای مجازی در سال 92؛

پشت‌پرده کناره‌گیری "عارف" در شب 22 خرداد/ پیش از سوار شدن به هواپیما کفش‌هایتان را درآورید!/ زندگی کردن مسلمانان در "مریخ" حرام است

پشت‌پرده کناره‌گیری "عارف" در شب 22 خرداد، امکان دست‌یابی عربستان سعودی به سلاح هسته‌ای، پیش از سوار شدن به هواپیما کفش‌هایتان را درآورید!، برگزاری جشن ازدواج ده‌ها هزار دلاری برای "سگ‌ها"، علت نمایش چهره‌ معصومین در "هاله نور"، عمده‌ترین علت مرگ‌ غیرطبیعی ایرانیان، زندگی کردن مسلمانان در "مریخ" حرام است، ازدواج پسر "تونی بلر" در سایه طوفان عشقی پدر، چه کسی "محمدعلی کلی" را مسلمان کرد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري از 30 بهمن تا 5 اسفند سال 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ایران خواستار استرداد دارایی‌های "رضا ضراب" از ترکیه شد

روزنامه "یورت دیلی" ترکیه اعلام کرد که اخیرا مقاماتی از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند تا تمام دارایی‌های "رضا ضراب"، تاجر ایرانی که به دلیل اتهامات وارده در مورد پرونده فساد اقتصادی در بازداشت پلیس ترکیه به سر می‌برد را پس بگیرند. مقامات ایرانی برای انتقال دارایی‌های ضراب و شرکایش به ایران، از مقامات ترک درخواست مساعدت کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، "بابک زنجانی"، دیگر تاجر ایرانی که گفته می‌شود شریک ضراب بوده، 14 میلیارد دلار دارایی را به اشکال مختلف در داخل ترکیه مدیریت می‌کرده است. بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی در ترکیه اطلاعات مفصلی در مورد فعالیت‌های زنجانی و "کاملیا جمشیدی" جمع آوری کرده‌اند. جمشیدی به عنوان ناظر نقل و انتقالات مالی ضراب در ترکیه، برای زنجانی کار می کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه ترک، پس از آنکه اردوغان به ایران قول داده که انسداد دارایی‌های ضراب در ترکیه را لغو خواهد کرد، تهران با امضای یک موافقتنامه گازی جدید موافقت کرده است. پس از دو سال، اردوغان در 29 ژانویه 2014 یعنی در همان روزی که انسداد دارایی‌های رضا ضراب توسط دادگاه لغو شد، به تهران سفر کرد. اردوغان در جریان دیدار با رهبر انقلاب نیز گفت: ما می‌دانیم که تمام دارایی‌های ضراب متعلق به شماست. ترکیه حمایت لازم را برای فائق آمدن ایران به تحریم‌ها فراهم کرده است. من آماده همکاری هستم. سخنگوی سفارت ایران در ترکیه در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت، سفارت هنوز اطلاعی در این زمینه ندارد.

دلیل به خاطر آوردن و فراموش کردن رویاها کشف شد

محققان فرانسوی موفق شدند دو گروه انسان را در زمینه رویابینی دسته‌بندی کنند. آنها بخشی از مغز را که مسوول یادآوری رویاها است، کشف کردند. این بخش، "تمپوروپاریتال" نام دارد و فعالیت آن در افراد مختلف کاملا متفاوت است. گروه نخست تاکید می‌کردند هیچ وقت خواب‌هایشان را به خاطر نمی‌آورند و گروه دوم معمولا خواب‌هایشان را به خاطر می‌آوردند.

به گزارش ایرنا به نقل از ساینس، دانشمندان دریافتند در گروه اول فعالیت بخش تمپوروپاریتال مغز ضعیف بوده و در واقع می‌توان گفت که حافظه‌شان از توان کافی برای به خاطر سپردن خواب‌ها برخوردار نیست، ولی در گروه دوم فعالیت این بخش بسیار قابل توجه است.

همچنین محققان دریافتند کسانی که به خوبی رویاهایشان را به خاطر می‌آورند در طول شب بیش از دوبار بیدار می‌شوند؛ در حالی که کسانی که رویاهایشان را به یاد نمی‌آورند خواب عمیق‌تری داشته و در طول شب کمتر بیدار می‌شوند. در نتیجه افزایش واکنش‌پذیری مغز این افراد می‌تواند به یادآوری رویاها کمک کند. شرح کامل نتایج این تحقیق در نشریه Neuropsychopharmacology  منتشر شده است.

حضور نتانیاهو در میان تروریست‌های سوری/ درمان 700 فرد مسلح در بیمارستان‌های اسرائیل

آسوشیتدپرس نوشت: "بنیامین نتانیاهو" روز گذشته بر بالین شورشیان زخمی شده در تحولات سوریه حاضر شد و در ادامه اظهارات خود علیه ایران، تهران را مسئول ادامه بحران سوریه معرفی کرد. یک رسانه اسرائیلی فاش کرد بیش از 700 نفر از این افراد مسلح در بیمارستان‌های اسرائیلی مداوا شدند و سپس برای ادامه فعالیت‌های خشونت‌آمیز خود به سوریه رفتند در حالی که همچنان ده‌ها نفر دیگر از این افراد مسلح در بیمارستان‌های اسرائیلی تحت مداوا قرار دارند.



به گزارش مهر، هر چند رژیم صهیونیستی در تبلیغات فریبکارانه خود مدعی می‌شود که افراد مجروح، تروریست مسلح نیستند و سوری‌های مجروح هستند، اما رسانه‌های خارجی تاکید می‌کنند افرادی که در بیمارستان‌های اسرائیلی مداوا می‌شوند، تروریست‌های مسلحی هستند که در عملیات نیروهای ارتش سوریه زخمی شده‌اند و تصمیم برای مداوای تروریست‌های مسلح با دستور کابینه اسرائیل بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی، این مجروحان را پس از درمان به سوریه اعزام می‌کند.

بر اساس بسیاری از گزارش‌های رسانه‌های خارجی و اظهارات مقامات رژیم اشغالگر قدس، هویت تروریست‌های فعال در سوریه که مقامات این رژیم با آنها هماهنگی می‌کنند، مشخص و شناخته شده است، آنها تروریست‌های القاعده و جبهه‌النصره و آنچه به ارتش آزاد موسوم است، هستند که بدترین جنایات کشتار مردم و تخریب زیرساخت‌های سوریه و حمله به ارتش سوریه را به دستور اسرائیل و آمریکا و حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای غربی مرتکب می‌شوند.

خانه 75 میلیون تومانی در انگلیس

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه "دیلی تلگراف" بریتانیا در بازار مسکن انگلیس خانه زیر یکی از ارزان‌ترین خانه‌ها در ولز بریتانیا محسوب می‌شود.

قیمت پایه این خانه در جراج 8 هزار پوند بود، اما در حراج تقریبا به دو برابر این قیمت یعنی 15500 پوند (75 میلیون تومان )خریداری شد. این خانه کوچک یک اتاف خوابه بوده و یک دستشویی در بیرون ساختمان دارد.





پشت‌پرده کناگیری عارف در شب 22 خرداد

رونامه اعتماد، گفتگوی خود با "محمدرضا عارف" را منتشر کرده است: او می‌خواست به مساله‌ای فراتر از چگونگی تصمیمش برای انصراف از حضور در رقابت‌های انتخاباتی بپردازد. به همین خاطر هم گفت که از ابتدا می‌گوید که چه شد که تصمیم گرفت کاندیدا شود. از نگرانی‌هایش پس از حوادث 88 گفت و از تقلیل ارزش‌های انقلابی در نسل سومی‌ها و لزوم بازگشت مجدد اصلاحات به عرصه مدیریتی کشور.

عارف گفت: واقعا برایم "من" بودن مطرح نبود به همین خاطر هم بحث اجماع را مطرح کردم و همان روزها به "سید محمد خاتمی" گفتم که اگر شما یا "هاشمی" بیاید من کناره‌گیری می‌کنم و همان روزها چهار تن از اصلاح‌طلبان برای رقابت در عرصه انتخابات مطرح بودند. به خاتمی گفتم که برای اجماع حاضرم کناره‌گیری کنم چرا که بنایمان پیروزی حداکثری بود.

وی با اشاره به روز کناره‌گیری‌اش و اینکه فکس سید محمد خاتمی را میان زمین و آسمان به دستش رساندند، اظهار داشت: در هواپیما بودم که فکسی ناخوانا و کمرنگ از آقای خاتمی به دستم رسید که از مضمونش متوجه شدم درخواستی است برای کناره‌گیری من. پرسیدم گفتند که آقای خاتمی با شما تماس تلفنی گرفته بودند تا از شما بخواهند به نفع "حسن روحانی" کناره‌گیری کنید اما به تماس ایشان پاسخ ندادید.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه برای اولین بار است که اینها را می‌گویم، بیان داشت: ساعت 5 یا 6 عصر 22 خرداد ماه بود و من در سفرهای انتخاباتی در شیراز برای سخنرانی آماده شده بودم و در حال رفتن به جایگاه بودم که گفتند از طرف آقای خاتمی تماس گرفته شده است. در آن زمان حقیقتا فرصتی برای پاسخگویی نبود و مردم منتظر سخنرانی بودند. در نهایت شب 22 خرداد بود که با نزدیکانم نشستی برگزار کردم و تصمیم بر این شد تا کناره‌گیری کنم.

عارف در پاسخ به اینکه وقتی با این درخواست روبه‌رو شدید که باید به نفع روحانی که به کاندیدای اعتدالگرایان شهره بود کناره‌گیری کنید چه احساسی داشتید، تصریح کرد: اگرچه تشخیص من چیز دیگری بود اما معتقدم اگر در یک حکومت معنوی مسئولیتی از دوش فردی برداشته شود، جای خوشحالی هم دارد و آگاهانه متن بیانیه کناره‌گیری را تنظیم کردم تا شانس پیروزی روحانی بالا برود و در پاسخ به اینکه چرا در بیانیه نامی از روحانی نبردید، توضیح داد که استراتژی خودم برای اولین بار است اعلام می‌کنم و کسی هم نمی‌دانست که ما تعمدا برای به اجماع نرسیدن رقبای خود این‌گونه اقدام کردیم و در آن زمان تبلیغات ممنوع بود.

وی در پاسخ به اینکه چه شد که بر خلاف برخی خبرهای غیررسمی که از حضور شما در پاستور خبر می‌داد به دولت نرفتید؟ گفت: من دو ملاقات با آقای روحانی پس از انتخابات داشتم. در ملاقات اول که برای تبریک رفته بودم، فرضم این بود که بنده وظیفه کمک به دولت دارم و حقیقتا دلم می‌خواست به دولت او کمک کنم. توقعی از ایشان نداشتم. شاید انتظاری که داشتم این بود که با توجه به تجربه 30 ساله مدیریتی‌ام آقای روحانی در برخی امور بیشتر از من مشورت می‌گرفتند.

ورود به تاسیسات هسته‌ای راهبه 84 ساله آمریکایی را روانه زندان کرد

خواهر "مگان رایس" ۸۴ ساله است و به همراه دو معترض دیگر حفاظ تاسیسات "اوک ریج" در ایالت "تنسی" را بریدند و وارد آنجا شدند. این تاسیسات برای فرآوری و انبار کردن "اورانیوم" است. نام دو نفر دیگر "مایکل والی" و "گرگ بورتج اوبد" است. این دو به بیش از پنج سال زندان محکوم شدند. بعد از آنکه آنها در ژوئیه ۲۰۱۲ وارد تاسیسات Y-۱۲ شدند، شیوه‌های امنیتی این تاسیسات عوض شد.



به گزارش ایسنا، دادگاه آنها در شهر ناکسویل در ایالت تنسی برگذار شد. خواهر مگان از دادگاه خواست تا با او "تساهل نکنند". او گفت: اگر تا پایان عمرم زندانی‌ام کنید، بزرگترین هدیه را به من داده‌اید و تنها افسوسم این است که چرا زودتر دست به این عمل نزده‌ام. در ماه مه سال گذشته آنها محکومیت‌هایی تا ۲۰ سال گرفتند. دادگاه برای دو نفر دیگر به دلیل آنکه سابقه محکومیت داشتند، زندان‌های طولانی مدت‌تری بریده است.

آنها همچنین محکوم شدند که بیش از هزار دلار به تاسیسات اتمی خسارت زده‌اند. این سه نفر حفاظ را بریدند و در دو ساعتی که در محوطه بودند، شعارنویسی کردند، با چکش به جان یک دیوار افتادند و نوارهای پلاستیکی مخصوص "صحنه جنایت" در محل نصب کردند. این فعالان صلح، بیرون محوطه را هم با شیشه‌های شیر بچه که از خون پر شده بود، خون پاشی کردند. وقتی هم که یکی از محافظان این پایگاه به آنها نزدیک شد، به او غذا تعارف کردند و آواز خواندند.

بعد از این ماجرا بسیاری از مقام‌ها در این خصوص استعفا کردند. از آن جمله می‌توان به مسئولانی در اداره امنیت تاسیسات اتمی آمریکا اشاره کرد. شرکتی که وظیفه مراقبت از این تاسیسات داشت از کارش برکنار شد. این تاسیسات بخشی از پروژه آمریکا برای ساخت نخستین بمب اتمی‌اش بود.

سرگرمی عجیب و غریب جوانان عربستانی

تابناک نوشت: در منطقه مرتفع "الحبله" در عربستان، شماری از جوانان راه عجیبی را برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت ابداع کرده‌اند.



به گزارش العالم، این جوانان با چیدن سنگ‌های ریز و درشت زیر خودروهایشان، آنها را به مجسمه تبدیل می‌کنند.



رسوایی العربیه درباره یک عکس جنجالی

به گزارش مشرق، یک‌ بار دیگر دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ عربستان سعودی و سایر رسانه‌های غربی همسو در انعکاس وارونه واقعیات بحران سوریه نمایان شد تا عیار مدعیان بی‌طرفی در خبررسانی و اطلاع‌رسانی و حسن‌نیت سینه‌چاکان حقوق بشر هم بیش از گذشته سنجیده شود. انتشار تصویر یک کودک سوری از آوارگان جنگ داخلی سوریه در فضای مجازی و رسانه‌های عربی - غربی با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی همراه شد.



در این تصویر، کودکی سوری مشاهده می‌شود که به تنهایی در صحرای اردن در حال حرکت به سوی مرزهای این کشور است و در توضیح آن ادعا شده است که امدادرسانان سازمان ملل بطور اتفاقی او را پیدا کرده‌اند در حالی که به تنهایی در صحرای اردن به دنبال خانواده خود سرگردان شده است.

اما تصویر اصلی و از نمایی بالاتر از صحرای اردن و محلی که این کودک سوری به ادعای این رسانه‌ها "پیدا شده است" نشان دهنده حقیقت ماجراست. این کودک سوری به همراه ده‌ها نفر از مردم سوریه در صحرای اردن در حال حرکت به سوی مرزهای این کشور هستند تا به اردوگاه پناه‌جویان برسند.




تصویر اصلی "کودک ۴ ساله سوری" از نمایی بازتر که نشان می‌دهد وی به همراه گروهی از مردم سوریه به سوی مرز در حرکت بوده است‌.

خودکشی سرباز آمریکایی متهم به تجاوز به دختر نوجوان عراقی

خبرگزاری آسوشیتدپرس، "استیون دیل گرین"، نخستین سرباز آمریکایی بود که براساس قوانین حوزه‌های قضایی فراتر از خاک آمریکا متهم و گناهکار شناخته شد. این قانون که در سال 2000 امضا شد به دولت فدرال آمریکا اختیار قضایی می‌داد تا پرونده‌های جنایی سربازان و شهروندان آمریکایی را به دلیل جرایم ارتکابی آن‌ها در کشورهای خارجی پیگیری کند.



به گزارش ایسنا، "جان استاهلی"، سخنگوی دفتر فدرال زندان‌های آمریکا اظهارداشت: کارکنان زندان فدرال تاکسون در آریزونا پی بردند که استیون دیل گرین 28 ساله روز شنبه در داخل سلول خود به هیچ تقاضایی پاسخ نمی‌دهد. در زمان حمله آمریکا به عراق گرین به همراه سه سرباز دیگر در ماه مارس 2006 به خانه یک خانواده عراقی در محمودیه عراق وارد شدند.

در این خانه گرین با شلیک گلوله سه تن از اعضای این خانواده به نام خانواده "الجنابی" را کشت و پس از آن دو تن از سربازان دیگر به دختر 14 ساله این خانواده تجاوز کردند. وی سومین سربازی بود که به او تجاوز کرد و پس از آن این دختر را کشت. وی در سال 2009 محکوم شناخته شده و مجازات حبس ابد دریافت کرد. سه سرباز دیگر همراه وی نیز مجازاتهای طویل المدت زندان دریافت کرده و در حال طی مجازات هستند. گرین در مه 2006 پس از آن که مشخص شد اختلال شخصیتی دارد، از ارتش آمریکا اخراج شد.


افتادن یک بچه فیل به داخل گودال در نزدیکی راه آهن (هند)

 عصر ایران
منتشر کرد
 



دستگیری لئوپولدو لوپز یکی از رهبران مخالفان دولت ونزوئلا به اتهام تحریک مردم به شورش و ادامه تجمعات مخالفان و موافقان حکومت در شهر کاراکاس



ماجرای زنان و کودکان شیعه سوری در دست وهابیون


پس از گذشت حدود 200 روز از ربوده شدن ده‌ها تن از زنان و کودکان شهرهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" به دست گروه‌های مسلمان نمای وهابی، خانواده‌های این ربوده شدگان آزادی عزیزانشان را خواستار شدند.

به گزارش جام، عناصر مسلح که شهرهای "نبل" و "الزهراء" در شمال شهر حلب را چندین ماه است تحت محاصره خود در آورده‌اند، 63 تن از زنان و کودکان این شهرها را ربوده‌اند. خانواده‌های این زنان و کودکان ربوده شده، از حامیان گروه‌های مسلح خواسته‌اند تا این گروه‌ها را برای آزاد کردن عزیزانشان، تحت فشار قرار دهند. شیخ "عبدالمطلب شمس الدین" مسئول مذاکره کننده در این دو شهر گفت: می‌خواهم به آنها (حامیان گروه‌های مسلح) بگویم که آیا این گروه‌های مسلح تروریستی در خاک سوریه شما را قبول دارند؛ اگر چنین است باید به آنان فرمان دهید که بقیه زنان و کودکانمان را آزاد کنند. یک دختربچه سوری نیز تأکید کرد که من می‌خواهم که مادرم، خواهرم و زن عمویم باز گردند.



شیخ "عبدالمطلب شمس الدین"

ربایندگان یک زن و چند کودک سوری را رها کردند ولی بدون هیچ توجیهی همچنان ده‌ها تن دیگر را نزد خود نگه داشته‌اند. افراد رها شده از دست تروریست‌ها، از درد و رنج‌های خود طی این مدت گفتند. "آلاء محمود حسن" زنی که به تازگی از دست تروریستها رهایی یافته است، اظهار داشت: عناصر ارتش آزاد ما را ربودند و پس از چند روز من را به همراه 9 کودک رها کردند. مادران این کودکان نزد تروریست‌ها باقی ماندند، هنوز شماری از زنان و کودکان در اسارت تروریست‌ها هستند.



"جعفر حسن" پسر بچه‌ای که از دست تروریست‌ها رهایی یافته، تأکید کرد: ما را ربودند و از زنان عکس گرفتند تا از دولت چیزهایی بخواهند؛ ولی این کار نتیجه نداد و تروریست‌ها ربوده شدگان را از هم جدا نگه می‌داشتند و به آنان بسیار گرسنگی می‌دادند. ساکنان شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء حدود 20 ماه است که تحت محاصره گروه‌های مسلمان نمای وهابی قرار دارند؛ زیرا آنان از مواضع خود در حمایت از نظام سوریه کوتاه نیامدند.



یک گزارش جالب کیهان در دهه شصت





ماجراي يك كويتي كه نامش جرج بوش است

"نایف المطیری" به تلویزیون العربیه گفت: آنهایی که از "جرج بوش" خوششان نمي‌آید، بهتر بود کویت را آزاد مي‌کردند تا ما نیازی به خدمات رئیس جمهور وقت آمریکا نمي‌داشتیم! عده‌اي از کاربران سایت‌های اجتماعی از المطیری بخاطر انتخاب نام جرج بوش برای پسرش انتقاد کرده‌اند. یک کاربر تويیتر نوشت: "او آخر عقب ماندگی ذهنی است."



به گزارش بهار، در سال 1991، بعد از حمله صدام به کشور کوچک کویت، جرج بوش ائتلاف بین المللی برای رهایی کویت را رهبری کرد. در پاسخ به اینکه آیا پسرش مشکلی با نام "جرج بوش" دارد یا نه، المطیری گفت: "زندگی پسر من عادی است و هیچ مشکلی با اسمش ندارد. در خانه او را بوش صدا مي‌کنیم، اما دوستانش به او جرج مي‌گویند."

المطیری زمانی که همسرش باردار بود، توسط نیروهای عراقی اسیر شده بود، و با خودش عهد کرد اگر فرزندش پسر باشد نام او را "جرج بوش"، و اگر دختر "مارگارت تاچر" بگذارد! بسیاری بر این باورند که تاچر در ترغیب بوش برای بیرون راندن نیروهای عراقی از کویت نقش اساسی داشته است. او گفت: "همسرم پسر به دنیا آورد و من نام او را جرج بوش گذاشتم. این کمترین کاری بود که مي‌توانستم در قدردانی از آزادسازی کویت و نجات خودمان انجام دهم."

مطیری خاطره بامزه‌اي را هم تعريف مي‌كند که نام پسرش باعث آن شده است. در سفری به آمریکا، وقتی پلیس راهنمایی مطیری و پسرش را بخاطر سرعت زیاد متوقف مي‌کند، وقتی نام پسر او را مي‌بیند، مي‌گوید که نمي‌تواند راننده‌اي را جریمه کند که رئیس جمهور آمریکا را با خود مي‌برد!

شفاف/ رامبد خیلی خیلی جوان!




دست بالای ظریف در مذاکرات


مشرق نوشت: پذیرایی ظریف از اشتون با چلوکباب و ادامه مذاکرات جامع هسته ای پس از صرف شام.




کشف یک گور جمعی از پیکر شهدای ایرانی در عراق

مقامات محلی "سلیمانیة" عراق از پیدا شدن یک گور جمعی متعلق به شهدای ایرانی جنگ تحمیلی عراق در منطقه "گرمیان" کردستان خبر دادند و بر اساس این گزارش پیکرهای این شهدا در روستای "محمود قجر" از توابع ناحیه "قرتوو" در منطقه گرمیان گشف شده‌اند.

به گزارش فارس، "سردار محمد" مدیر ناحیه قرتوو در یک گفت‌گوی مطبوعاتی اظهار داشت: عصر دیروز سه‌شنبه یک گور جمعی در این روستا پیدا شده است و تاکنون پیکرهای 3 سرباز ایرانی که به سرهایشان شلیک شده، از خاک خارج شده‌اند و انتظار می‌رود شمار بیشتری از این پیکرها در این گور پیدا شود.

وی افزود: این مسئله را به کمیته امور شهدا ابلاغ کرده است و کارشناسان مشغول تکمیل اطلاعات خود در مورد بقایای این پیکرها و تعیین تاریخ دقیق دفن این افراد هستند.

مجسمه امام‌خمینی‌(ره) در موزه‌ مشاهیر

موزه مشاهیر در ارتفاع271  متری و در سکوی دید بسته برج میلاد قرار گرفته و 15 مجسمه از چهره‌های تاریخی، فرهنگی و علمی کشور در آن به نمایش در آمده است. حالا هم قرار است مجسمه‌ای از امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در این موزه قرار بگیرد.



به گزارش مهر، این مجسمه هم مانند دیگر مجسمه‌های این موزه، ساخته "علیرضا خاقانی" و از جنس سیلیکون است و به برج میلاد فرستاده‌ شده تا در موزه مشاهیر قرار گیرد. به گفته او قرار است مراسم ویژه‌ای برای رونمایی از این مجسمه در برج میلاد برگزار شده و پس از آن به نمایش درآید.

دانشگاهی با ادغام دو دهنه مغازه در بشاگرد

دانشگاه آزاد واحد بشاگرد از ادغام دو دهنه مغازه تشکیل شده است.



رسوایی جدید جنسی نتانیاهو


شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: یک کارمند سابق منزل مسکونی "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است، اسناد و مدارکی در اختیار دارد که در صورت افشای آنها، نتانیاهو را با رسوایی بزرگی روبه رو خواهد کرد و در صورت برآورده نشدن مطالباتش، جزئیات رسوا کننده‌ای از اتفاقات در این خانه را مطرح می‌کند.



به گزارش عصر ایران، وی همچنین گفته است که دلایل، شهادت و اسناد و مدارک کاملی را از زندگی نتانیاهو و همسرش سارا در اختیار دارد تا موضوعات مطرح شده را ثابت کند زیرا وی در منزل نتانیاهو شاهد رفتارهای نامناسب میان نتانیاهو و همسرش سارا با کارمندان ارشد بوده است.

این تهدیدات به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد و اضافه کاری این کارمند سابق صورت گرفته است. او مدعی است با وجود اینکه ساعت‌های زیادی را خارج از ساعت کاری معمول فعالیت می‌کرد اما مبلغی برای اضافه کاری خود دریافت نمی‌کرد. او همچنین خواستار دریافت مبلغ 200 هزار شیکل ( 57 هزار و 32 دلار) برای خودداری از افشای مطالب رسواکننده شده است. در همین ارتباط میان وکیل این کارمند معترض و مقاماتی در دفتر نتیانیاهو تماس‌هایی برقرار شد.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل اضافه کرد: دفتر نخست وزیر اسرائیل با پرداخت 50 هزار شیکل ( 14 هزار و 258 ) و ارائه یک فرصت شغلی به این کارمند ناراضی موافقت کرده است با این حال این تماس‌ها با شکست روبه رو شد. البته دفتر نتانیاهو هم با رد تهدیدات گفته است، این تهدیدات در راستای سوءاستفاده از یک شخصیت در پست‌های عمومی صورت می‌گیرد.

درخواست اوباما از پاکستان: به عربستان سلاح هسته‌ای ندهید

دبکا به نقل از منابع خود نوشت: دولت آمریکا از پاکستان خواسته است که از انتقال تسلیحات هسته‌ای به عربستان سعودی خودداری کند. کاخ سفید به منظور جلوگیری از ضربه به مذاکرات هسته‌ای با ایران، از دولت پاکستان درخواست کرده است تا از تحویل تسلیحات هسته‌ای به عربستان سعودی جلوگیری کند.

به گزارش انتخاب، دبکا در ادامه نوشت: واشنگتن در پی مهار مسابقه تسلحاتی است که نتیجه نزدیکی با ایران و پذیرش حق غنی‌سازی توسط این کشور است. چندی پیش، بی بی سی از نگهداری بمب‌های هسته‌ای عربستان در پاکستان خبر داده بود. عربستان از سال‌ها پیش با بهانه قرار دادن فعالیت هسته‌ای ایران اعلام می‌کرد در پی دستیابی به بمب اتمی است‌.

"ویلیام پاتی"، سفیر انگلیس در سال های 2007 تا 2010 در عربستان نیز گفت: عربستان اکنون نگران است که آمریکا دیگر همچون گذشته، امنیت عربستان سعودی را تامین نکند و با ایران به توافق برسد که از نظر عربستان قابل اعتماد نیست.

عکس کمتر دیده شده از "آیت‌الله جنتی"



 6 سال حبس در زندانی مخوف بدون محاکمه


بیش از ۶ سال از تفهیم اتهام قتل و مشارکت در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به "خالد شیخ محمد" و چهار مظنون دیگر به تروریسم در بازداشتگاه "خلیج گوانتانامو" در کوبا می گذرد، اما هنوز دادگاه آنها تشکیل نشده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات پنج مردی که در ارتباط با قتل عام نزدیک به ۳ هزار تن در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم شده‌اند، زمان درازی را بدون تشکیل دادگاه سپری کرده‌اند و این امر سبب طرح پرسش‌هایی شده، از آن جمله آن که چرا این دادگاه هنوز تشکیل نشده و چرا برای تشکیل آن این همه زمان لازم است؟ به گزارش صدای آمریکا(VOA)، این ۶ متهم در بازداشتگاه حفاظت شده "خلیج گوانتانامو" در کوبا زندانی هستند.

به گزارش جام، کارشناسان نظامی و حقوقی می‌گویند که سبب تاخیر و تعلل طولانی در تشکیل این دادگاه آن است که گستردگی این اتهام و اهمیت و حساسیت این حمله به شیوه‌ای بی سابقه، نیازمند رسیدگی و توجه ویژه ساختار قضایی آمریکاست و این، موردی مربوط به امنیت ملی است که تاکنون اتفاق افتادن آن، رسیدگی به اتهامات مربوط به آن و رسیدگی به مراحل قضایی و روند دادرسی آن خاص و متفاوت از هر مورد دیگری است که تاکنون روی داده و به آن رسیدگی شده است.

به نوشته سایت صدای آمریکا، با توجه به محرمانه بودن بخش‌های بسیاری از این پرونده، نقش یا نیاز به دخالت سی.آی.ای. در مواردی از آن و همچنین دفاعیات وکلای مدافع متهمان از سویی و تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بستن بازداشتگاه گوانتانامو و مخالفت‌ها در این زمینه، همه از جمله مواردی هستند که تاخیر بیشتر را در پیشرفت این پرونده سبب شده‌اند و برخی کارشناسان قضایی و شماری از تحلیلگران امور نظامی بر‌آنند که ممکن است روند رسیدگی به این پرونده تا بیش از یک دهه دیگر به طول انجامد.

نمودار تعداد فرزند در هر کشور




نرخ تورم انگلیس چقدر است؟

 
دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد تورم قیمت مصرف کننده بر مبنای سالانه از دو درصد در دسامبر به 1.9 درصد در ژانویه کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ سالانه تورم از نوامبر 2009 به این سو به شمار می‌رود. هدف بانک مرکزی انگلیس برای تورم، دو درصد است. انتظار می‌رود با کاهش فشارهای تورمی در انگلیس قدرت هزینه مصرف‌کننده افزایش پیدا کند. روند رشد قیمت‌ها در این کشور طی پنج سال گذشته بالاتر از دستمزدها بوده و کاهش استانداردهای زندگی را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، مقامات بانک مرکزی انگلیس اعلام کرده‌اند پیش از تصمیم برای بالا بردن نرخ بهره از سطح اندک 0.5 درصد، باید از قوی بودن احیای اقتصادی مطمئن شوند. کاهش فشارهای تورمی در ژانویه به دلیل افزایش اندک الکل و دخانیات نسبت به سال گذشته و همچنین عوامل دیگری مانند کاهش هزینه‌های سرگرمی روی داد.

به گزارش وال استریت ژورنال، تورم در بیشتر جهان در حال توسعه طی ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده است. تورم سالانه منطقه یورو در ژانویه به 0.7 درصد کاهش یافت و به نگرانی‌ها نسبت به خطر تورم منفی در این بلوک و کاهش مداوم قیمت‌ها افزود.

رقص شمشیر پرنس چارلز در عربستان سعودی






نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا

"روزنامه وال استریت ژورنال" آمریکا به نقل از مقامات نظامی آمریکا از هک گسترده سیستم‌های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از جمله ناوهای این کشور به دست هکرهای ایرانی خبر داد و نوشت: هکرهای ایرانی به طور متناوب در ماه‌های گذشته وارد سیستم های کامپیوتری ناوهای آمریکایی شده‌اند و به اطلاعات غیرحساس آن دسترسی یافته‌اند.

به گزارش عصر ایران، مقامات نظامی آمریکایی در این باره مدعی شده‌اند در سپتامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار متوجه هک سیستم کامپیوتری از سوی هکرهای ایرانی شده و جلوی آن را گرفتند اما بر اساس گزارش وال استریت ژورنال دسترسی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده غیر حساس نیروی دریایی آمریکا بوده است و به مدت 4 ماه و تا نوامبر سال گذشته میلادی ادامه داشته است.

وال استریت ژورنال می‌نویسد، دسترسی ایران به چنین قابلیت بالایی از هک کردن و رخنه‌پذیر بودن سیستم‌های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی را برانگیخته است و قرار است در جلسه استماع "مایک راجرز" رییس پیشنهادی اوباما برای آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه‌های او برای مقابله با نفوذ هکرهای ایرانی به سیستم‌های کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا مورد پرسش قرار بگیرد.

یک مقام بلند پایه آمریکایی در این باره معتقد است که این مساله ضعف و نفوذپذیری سیستم کامپیوتری نیروی دریایی آمریکا را نشان می‌دهد. در طی این مدت هیچ اطلاعات حساسی از سوی ایران به سرقت نرفته و هیچ ایمیلی هک نشده است؛ همچنین هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ایران قادر است به اطلاعات حساس و طبقه بندی شده آمریکا دسترسی داشته باشد. مقامات دفاعی آمریکا از مهارت هکرهای ایرانی که قادر به ورود به شبکه کلامپیوتری نیروی دریایی آمریکا از طریق یک شکاف امنیتی شده‌اند، شگفت زده شدند.


دیدار صدها خانواده جدا افتاده کره‌ای بعد از 63 سال

به گزارش فارس به نقل از یونهاپ، صدها خانواده کره‌ای که به واسطه جنگ کره در سال‌های1950-1953  از یکدیگر جدا افتاده‌اند برای اولین بار یکدیگر دیدار کردند که براساس این گزارش، 82 سالمند کره جنوبی به همراه 58 عضو خانواده شان با 180  نفر از خویشاوندان از کره شمالی در هتلی در "کومگانک" با یکدیگر دیدار کردند.



بعد از جنگ کره، بین سال‌های 1950 تا 1953 که منجر به جدا شدن شمال از جنوب در شبه جزیره کره شد، میلیون‌ها نفر از خانواده و بستگان خود جدا شدند و تعدادی از آنها هنوز موفق نشدند بستگان خود را ملاقات کنند. این درحالیست که بسیاری از این افراد در دوران کهنسالی به سر می‌برند و مایلند برای یک بار دیگر با خانواده و بستگان خود دیدار و گفت‌وگو کنند.

"سئول" و "پیونگ یانگ" پیش از این چندین بار اجازه دادند بعضی از خانواده‌ها با یکدیگر ملاقات کنند اما به دنبال تنش خونین میان دو طرف در سال 2010 این روند متوقف شد. کره شمالی و کره جنوبی اخیرا برای اولین بار بعد از ۷ سال در سطح عالی مذاکره کردند و برنامه دیدار خانواده‌های جدا افتاده در همین دیدار مورد موافقت قرار گرفت.

فیل‌ها یکدیگر را دلداری می‌دهند!

همه حیوانات، استرس را تجربه می‌کنند و برخی از آنها از جمله میمون‌ها، پرندگان، گرگ‌ها و سگ‌ها یکدیگر را همراهی می‌کنند، اما "فیل‌ها" ممکن است قادر به تسلی یکدیگر نیز باشند. محققان با مطالعه بر روی فیل آسیایی که در پارک تایلند وجود دارد، دریافتند زمانی‌که فیل‌ها دچار تشویش می‌شوند مثلا هنگامی که یک بالگرد به آنها نزدیک می‌شود، گوش و دم خود را حرکت می‌دهند و واکنششان نسبت به فیل‌های دیگر که در نزدیکی آنها قرار دارند اینگونه است که با لمس آنها و یا ایجاد سر و صدا، استرس را از همنوعان خود دور می‌کنند.



به گزارش ایسنا، محققان به این رفتار غیر معمول اشاره و اظهار کردند: فیل‌ها ممکن است ظرفیت شاهکارهای ذهنی پیچیده‌تری مانند همدلی را نیز داشته باشند.

"فیسبوک"، واتس آپ را 16 میلیارد دلار می‌خرد
 

شرکت "فیسبوک" روز چهارشنبه اعلام کرد شرکت "واتس آپ" مالک نرم افزار موبایلی "واتس آپ" را به قیمت 16 میلیارد دلار می‌خرد.  4 میلیارد دلار از این رقم به صورت نقدی و 12 میلیارد دلار باقی مانده به صورت سهام پرداخت می‌شود. این اقدام در چارچوب تلاش بزرگترین شبکه اجتماعی مجازی جهان برای تقویت حضور خود در میان مردم به ویژه جوانان صورت گرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، فیسبوک در 4 فوریه 2004 راه‌اندازی شد و هم اکنون با داشتن 1.23 میلیارد نفر کاربر بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است. شرکت فیسبوک هم اکنون 6 هزار و 337 نفر کارمند دارد. براساس این توافق، "جان کوم" یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل واتس آپ به هیات مدیره فیسبوک خواهد آمد. فیسبوک همچنین وعده داد برند واتس آپ حفظ و خدمات و سرویس‌های آن به کاربرانش ادامه یابد.
 
علاوه بر این فیس بوک اعلام کرد در صورت شکست این معامله، یک میلیارد دلار به صورت نقدی به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد. سهام فیسبوک در بازار بورس آمریکا در آخرین تعاملات با 5 درصد کاهش به رقم 64.70 دلار برای هر سهم رسید. سهام فیس بوک در بازار بورس نزدک (NASDAQ) نیویورک خرید و فروش می‌شود.



آموزش نظامی رزمنده های ایرانی در گل و لای




برگزاری جشن ازدواج ده‌ها هزار دلاری برای "سگ‌ها"

در‌حالی‌ که با بروز بحران اقتصادی در آمریکا طی سال‌های اخیر، میزان متقاضیان دریافت غذای رایگان به بیش از 55 میلیون نفر رسیده است و این کشور در حال گذار از دوره بازسازی اقتصادی است، طبقه مرفه جامعه آمریکا با هزینه‌ کردن ده‌ها هزار دلار، برای سگ‌های خود مراسم عروسی برپا می‌کنند.



به گزارش مشرق، تعدادی از دوستداران حیوانات خانگی در آمریکا جشن ازدواجی برای سگ‌ها و با حضور 250 نفر برگزار نمودند. تنها هزینه تالار کرایه ‌شده برای این جشن 30 هزار دلار اعلام شده است و لباس‌هایی از پارچه‌هایی گرانقیمت برای سگ‌های عروس و داماد! تهیه شده بود. در این جشن یک کیک پنج طبقه تزئین‌شده با انواع میوه و صدها پرس غذای سوشی به قیمت 5 هزار دلار نیز به چشم می‌خورد.



برگزارکننده این جشن یک سازمان حامی حیوانات خانگی به نام" Baby Hope Diamond" بود که مقر آن در نیویورک است و این جشن بالاتر از جشن ازدواج دیگری که در سال 2012 و با هزینه‌ای بالغ بر 250 هزار دلار برگزار شده بود قرار گرفت و در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسید.




کشف اختلاس یک میلیاردی در خوزستان

"سرهنگ خواجوی" رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان، با اعلام این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده اختلاس مالی در یکی از "بانک‌های شعبه اهواز"، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گزارش بهارنیوز، وی گفت: بررسی‌های کارشناسان نشان داد کارمند یکی از بانک‌های شهرستان طی چند مرحله مرتکب برداشت غیرمجاز از بانک شده است. رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اشاره به اختلاس بالغ بر یک میلیارد و 57 میلیون ریال صورت گرفته در این پرونده گفت که در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد، متهم با اسناد جعلی اقدام به برداشت وجوه مربوط به بانک و سپس به حساب شخصی خود واریز می کرد.

خواجوی در خاتمه خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دیوانه‌ای که رئیس‌جمهور شد!

تابناک به نقل از العالم نوشت: برگزارکنندگان یک فعالیت فرهنگی که از عدم حضور "عبدالله عوبل" وزیر فرهنگ یمن در این مراسم و مراسم‌های پیشین به شدت خشمگین بودند، دیوانه‌ای را برای افتتاح و سخنرانی به جای وزیر دعوت کردند. حاضران در مراسم هم از سخنان این شخص که خود را "رئیس جمهور" می‌نامید و "محمد القعود" شاعر یمنی را به عنوان وزیر فرهنگ انتخاب کرد، به وجد آمدند!


برگزاری هفته طاعون در برلین





عصر ایران
منتشر کرد، یک "رز آهنی" بزرگ اثر یک هنرمند تایوانی در نمایشگاهی در شهر تایپه



ژست "برلوسکنی" نخست وزیر سابق ایتالیا در مواجهه با یک مامور محافظ زن در دفتر نخست وزیر جدید ایتالیا




کاریکاتورها و فتوکاتورهای طرفداران "اردوغان" علیه رهبر مخالفان

همزمان با بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در ترکیه بر سر پرونده فساد مالی و نیز در آستانه برگزاری انتخابات حساس شهرداری‌ها در کمتر از 40 روز آینده، دو قطب رودر رو در عرصه سیاسی ترکیه در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی یکدیگر را به چالش می‌کشند.

به گزارش عصر ایران، گزارش تصویری زیر حاوی کاریکاتورها و فتوکارهای طرفداران اردوغان علیه مهم ترین رهبر مخالف او "کمال قلیچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق (CHP) و نیز عکس ها و نوشته‌هایی است که طرفداران اردوغان درباره او در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.



اردوغان- به عنوان طراح و توسعه دهنده خط مترو در ترکیه - خطاب به کمال قلیچدار اوغلو: بیا سوار شو با مترو برسونیمت
کمال در پاسخ می گوید: نمی آم . می خوام قدم بزنم




کمال قلیچدار اوغلو به جنازه بولنت اجویت رهبر درگذشته حزب لاییک دموکراتیک چپ می‌گوید: بیدار شو زمان خواب نیست 4 زن از حزب عدالت و توسعه با روسری به مجلس آمده اند
اجویت در پاسخ می‌گوید: ای پسر دست از سرم بردارید! من خودم از کارهام پشیمونم . به رخشان (همسر اجویت) هم بگو روسری سرش کنه!



واکنش متفاوت اردوغان و قلیچدار اوغلو در مواجهه با مردم


پربیننده‌ترین عکس انفجار لبنان
 
جهان نوشت: تصویر کودک یتیمی که در دارالایتام منطقه "بئر حسن" در حومه جنوبی بیروت با شنیدن صدای انفجار بمب به گریه افتاده، پربیننده‌ترین تصویر شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر شده است. این یتیم هفت ساله لبنانی که سه هفته پیش هنگام انفجار پیشین در بئر حسن بیروت، با صورت نقاشی شده در حیاط این دارالایتام به همراه هم سن و سالانش سرگرم برپایی جشن تولد یکی از دوستان خود بود، با شنیدن صدای انفجار به گریه افتاده و یک امدادگر لبنانی او را از صحنه بیرون می برد.



جزیره خرگوش‌ها در ژاپن


شفاف نوشت: اگر وارد این جزیره شده و چیزی به عنوان غذا به خرگوش‌ها تعارف نکنید، باید عواقب آن را بپذیرید که ممکن است شامل حمله ناگهانی صدها خرگوش باشد!





انتقال وحشیانه ایدز به 300 دختر جوان

"دیوید منگام" 38 ساله آمریکایی پس از یک تصادف در سال 2003 و تزریق خون‌آلوده مبتلا به ویروس ایدز HIV مثبت شد از همان سال تصمیم به انتقام جویی گرفت. پلیس پس از تحقیقات پی به آمار تاسف‌باری از انتقام جویی این مرد برد و مشخص گردید از سال 2003 تاکنون او حدود300  نفر را در ایالت‌های میسوری پس از تجاوز جنسی‌آلوده به ویروس HIV مثبت نموده است.

به روزگار نو، پلیس ایالتی در یک عملیات ویژه توانست قبل از آلوده نمودن آخرین قربانی دیوید منگام را در منزل اجاره‌ای خود در شهرستان "استودارد" دستگیر کند. حدود یک ماه به صورت اینترنتی عملیات پلیس ادامه داشت تا اینکه یکی از افسران زن پلیس توانست با وی آشنا و پس از قرار گذاشتن در یک پارک در شهرستان "استودارد" به منزل دیوید دعوت شود که در نهایت پلیس وی را دستگیر کرد.

بر اساس شکایت شاکیان که از شهرستان‌های سنت لوئیس، دکستر، استودارد صورت گرفته است "دیوید" با حدود 150 پرونده که با حضور شاکیان در دادگاهی که روز دوشنبه برگزار خواهد شد محاکمه خواهد شد.


طراحی با صدها انگشت دست و پا

فارس نوشت: "آمبرین بات" هنرمند خلاق، با صدها انگشت دست و پا به رنگ صورتی طرحی مانند انفجار بر روی دیوارهای گالری کارول و پسران در بستون طراحی کرده است.






پیش از سوار شدن به هواپیما کفش‌هایتان را درآورید!


"دولت آمریکا" در هشداری جدید از افزایش احتمال تلاش‌ها برای حمل "مواد منفجره" از طریق جاسازی در کفش مسافران خطوط هوایی خبر داده و از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است در این زمینه هوشیار باشند. این دومین هشدار امنیتی دولت آمریکا طی دو هفته گذشته است. نخستین هشدار امنیتی همزمان با آغاز مسابقات المپیک زمستانی در شهر سوچی روسیه منتشر شد که در آن کاخ سفید نسبت به افزایش احتمال جاسازی مواد منفجره در تیوب خمیردندان هشدار می‌داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سازمان امنیت ملی آمریکا در این هشدار به مورد بخصوصی اشاره نکرده، اما تاکید کرده است این هشدار بیشتر متوجه پروازهایی است که از خارج خاک آمریکا به داخل این کشور در حرکتند. در سال ۲۰۰۱، ریچارد رید، شهروند انگلیسی تلاش کرد تا با مواد منفجره‌ای که در کفش‌هایش جاسازی کرده بود پرواز پاریس به میامی را منفجر کند.

هم اکنون در تمامی فرودگاه‌های آمریکا، مسافران پیش از سوار شدن، باید کفش‌های خود را برای بازرسی درآوردند تا از مسیر کنترل و دستگاههای تشخیص عبور داده شوند.

اقامت ترکیه به فلسطینیان آواره از سوریه

تلاش‌های مقامات فلسطینی برای کاهش رنج و مشکلات فلسطینیان آواره از سوریه به ثمر نشست و آنکارا با اعطای مجوز اقامت در ترکیه به این آوارگان موافقت کرد. این مقامات در طول مدت بحران سوریه و از زمان آغاز فرار خانواده‌های فلسطینی از سوریه به سمت مرزهای ترکیه به تکاپو افتادند و بی‌وقفه در جهت حل مشکل اقامت آنان کوشیدند و بالاخره تلاش و کوشش آنان به بار نشست.

به گزارش تابناک به نقل از العالم، موافقت آنکارا با اعطای مجوز اقامت به آوارگان فلسطینی به این معناست که هر آواره فلسطینی متواری از سوریه می‌تواند به صورت قانونی در ترکیه اقامت داشته باشد و در آنجا به کار و فعالیت بپردازد و در مدارس و دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازد.


دیدار هادی غفاری با آیت‌الله مهدوی کنی





خوش‌خدمتی جدید "مرکل" به اسرائیل


"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، تصمیم گرفته مشکل رژیم اشغالگر قدس را در برخی کشورهای اسلامی نظیر "اندونزی" و "مالزی" که این رژیم روابط دیپلماتیک و سفارتخانه در آن ها ندارد، حل کند.



به گزارش جام، جروز الم پست (jpost) نوشت: قرار است مرکل در سفر هفته آینده خود به اورشلیم با امضای قراردادی، متعهد شود که در کشورهایی که اسرائیل سفارتخانه ندارد، به آن خدمات دیپلماتیک ارائه دهد. سفیر اسرائیل در آلمان، گفته این پیشنهاد، "پیامی ویژه" از سوی آلمان بوده و تاکیدی است بر اهمیت روابط دوجانبه.
 
چرا به مدرسه دینی طلاب قم "فیضیه" می‌گویند

مدارس مهم علمی شهر قم که در دوره "صفویه" به خاطر حمایت‌های سلسله صفویان از مذهب شیعه تأسیس شده، مدرسه "فیضیه" و "دارالشفاء" است. مدرسه فیضیه قبل از مدرسه دارالشفاء تأسیس شده است و به خاطر حسن همجواری آنها با مرقد مطهر کریمه اهل‎بیت از مزیت خاصی برخوردار شده‎اند و نام حوزه قم را با نام "حضرت معصومه" در جهان معروف نموده‎اند.

به گزارش فارس، بنابر نقل متون معتبر تاریخی بنای اولیه این مدرسه مربوط به قرن ششم هجری است که با نام مدرسه "آستانه" مشهور بوده است و بعد در زمان صفوی تجدید بنا گردید و در نیمه نخستین قرن سیزدهم بنای مدرسه فیضیه جایگزین مدرسه آستانه شد. بنای فعلی مدرسه، مربوط به دوره فتحعلی شاه است که در سنه 1213 و 1214 هجری بنیاد شده و بنای سابق را خراب کرده و مدرسه را بزرگ و رفیع نموده‎اند.

وجه تسمیه این مدرسه به نام "فیضیه" به این خاطر بوده است که "فیض کاشانی" مدتی در شهر قم اقامت و در این مدرسه تدریس می‎کرد و محل تدریس یا محل اقامت دائمی او بوده است که بین مردم بنام مدرسه "فیض" معروف شده، چنانکه نام مدارس قدیم در بغداد به نام "نظامیه" که مؤسس و مروج آنها "خواجه نظام الملک" بوده است معروف شده، و شاید علت تسمیه آن به نام فیضیه هنگامی که در عصر قاجار تجدید بنا می‎شد، بنابر پیشنهاد علمای عهد قاجار بوده است که خواسته‎اند، بنام فیض کاشانی بنا شود.

چنانکه روشن است، فیض کاشانی از علمای بزرگ عهد صفویه است که معاصر با "شاه‌عباس" و "شاه صفی" و "شاه سلیمان" بوده است و او یکی از برجسته‎ترین شاگردان "ملاصدرای شیرازی" و داماد او بوده، از خاندان فیض علمای بزرگی برخاسته‎اند، از جمله آنها مرحوم "آیت‌الله العظمی فیض قمی" و "دکتر فیض" می‌باشد که اکنون در دانشگاه‌ها تدریس و اشتغال به خدمات فرهنگی دارد، لذا احتمال دارد که در عصر قاجار نیز بنابر پیشنهاد نواده‎های فیض که در شهر قم ریاست شرعی داشته‎اند، این نام به مدرسه فیضیه نهاده شده است.


ذوق‌زدگی ولیعهد سعودی هنگام دریافت دسته گل از روبات ژاپنی


روزنامه "عکاظ" نوشت: در حالی که میهمانان دانشگاه "واسیدای ژاپن" و هیئت رسمی و رسانه‌ای سعودی و دانشجویان سعودی شرکت کننده در مراسم دانشگاه منتظر فردی بودند تا مطابق معمول، دسته گلی را به ولیعهد سعودی اهدا کند، ناگهان یک روبات وارد سالن شد و دسته گلی را به شاهزاده سعودی تقدیم کرد و دریافت دکترای افتخاری از سوی این دانشگاه را به وی تبریک گفت.

به گزارش مهر، این روزنامه نوشت که اقدام روبات در اهدای دسته گل به ولیعد "ملک عبدالله" با تشویق شدید حاضران در سالن روبرو شد. این در حالی است که استفاده از روبات به شیوه معمول ژاپنی‌ها برای تقدیر از میهمانان خارجی خود تبدیل شده است.



"سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد سعودی در جریان سفر به ژاپن خطاب به ژاپنی‌ها گفته بود: از شما می‌خواهم به ما بیشتر نزدیک شوید و خواستار توسعه روابط عربستان و ژاپن به ویژه در زمینه اقتصادی شده بود.

پوشش خبری دیدار اوباما و دالایی لاما، ممنوع

اجازه ندادن به خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ای برای پوشش ملاقات "دالایی لاما" و "باراک اوباما" در کاخ سفید، اعتراض برخی رسانه‌های آمریکایی را برانگیخت.

"فاکس نیوز" که به جمهوری‌خواهان نزدیک است، روز جمعه با اعلام این خبر، گفت که کاخ سفید حتی اجازه ورود عکاسان و فیلمبرداران رسانه‌ها را به جلسه ملاقات نداده است و عکس‌های گرفته شده توسط عکاس رسمی کاخ سفید در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است و کاخ سفید را به ایجاد محدودیت برای پوشش رسانه‌ای جلسات آن متهم کرد.



به گزارش ایرنا، در واکنش به این انتقادها، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید روز جمعه از تصمیم کاخ سفید برای ممنوع کردن پوشش خبری دیدار دالایی لاما و اوباما دفاع کرد و گفت که این روال همیشگی در دیدار اوباما با رهبر بودایان بوده است. این ملاقات خشم چین را بر انگیخت و از رئیس جمهوری آمریکا، خواسته بود تا برنامه ملاقات با رهبر معنوی تبت را لغو کند، چرا که انجام این ملاقات به شدت به روابط پکن و واشنگتن لطمه وارد خواهد زد.

شیخ تروریست رئیس جدید جبهه النصره در لبنان

برخی منابع امنیتی روز جمعه تاکید کردند که "احمد الاسیر" شیخ تکفیری، رئیس گروه تروریستی النصره لبنان شد. این تحول در شرایطی روی داد که الاسیر پیش از این اعلام کرده بود "لبنان" از صحنه کمک به عرصه جهاد تبدیل شده و به دنبال آن به عملیات مسلحانه مخفی روی آورد. شیخ احمد الاسیر چهل و پنج ساله و بزرگ شده صیداست و پیش از اسلحه به دست گرفتن علیه مردم لبنان مسئولیت امام جماعت مسجد "بلال بن رباح" واقع در شرق صیدا را برعهده داشت.



 به گزارش جام به نوشته العالم، برخی منابع روز جمعه به روزنامه کویتی "الرای" اعلام کردند که الاسیر به همراه جمعی از هوادارانش اردوگاه "عین الحلوه" در صیدا را ترک کرده و اینک در منطقه القلمون سوریه به سر می‌برد. به گفته این منابع الاسیر با "ابومحمد الجولانی" رهبرجبهه النصره بیعت کرد که گوش به فرمان او باشد از این رو الجولانی وی را امیر جبهه النصره در لبنان تعیین کرد.
 
این منابع افزودند که در هنگام بازجویی از برخی افراد بازداشت شده از گروه گردان‌های "عبدالله عزام"، مشخص شد که الاسیر در منطقه القلمون تشکیلات نظامی دارد و دست به هماهنگی با گردان‌های عبدالله عزام می‌زند و از آنجا که گردانهای عبدالله عزام در درگیری میان جبهه النصره و داعش از هیچ طرفی جانبداری نکردند، این امر بر توانایی آنان در اعزام  نیرو برای انجام انفجارهای انتحاری افزوده است.
 

سرنوشت هدیه میلیونی به‌ نوزادان چه شد؟


محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در پاسخ به این سئوال که آیا حساب‌هایی که در ابتدای طرح برای نوزادان افتتاح شده بود به قوت خود باقی است، گفت: اطلاع دقیقی ندارم اما سال گذشته عنوان شد که حسابهای نوزادان در اولین سال اجرای طرح آتیه نیز صفر شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با مهر، به سیاست‌های جمعیتی اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست‌های کلی جمعیتی چند روز قبل در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید و امیدواریم در سال آینده نهایی و با توجه به اعتباراتی که در بودجه سال ۹۳ برای این سیاستها در نظر گرفته شده، اجرایی شود اما طرح آتیه نوزادان در سیاست‌های جمعیتی دیده نشده و بطور کلی پرونده آن بسته شده است.

این در حالی است که در بودجه سال ۸۹ ، ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آتیه و گشایش حساب برای نوزادان در نظر گرفته شده بود. طرح تامین آتیه مهر طرحی بود که مطابق آن دولت مبلغ یک میلیون تومان در حساب صندوقی به نام صندوق آتیه برای هر نوزاد تازه متولد شده واریز می‌کرد و سالانه نیز خانواده نوزاد مبلغ ۲۴۰ هزار تومان و دولت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به این حساب واریز و بعد از ۱۸ سال تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی به فرد صاحب حساب، تعلق می‌گرفت.


وصیت حافظ اسد به بشار درباره هاشمی


به گزارش روز نو، "غلامعلی رجایی" در پایگاه اطلاع‌رسانی "آیت‌الله هاشمی" می‌نویسد: آقای مهاجری - که از معدود بازماندگان فاجعه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران است - در حین مصاحبه روزنامه جمهوری اسلامی، سوال مهمی از آیت‌الله هاشمی کرد و گفت: این صحبتی که حضرتعالی اخیرا در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی ایراد فرمودید که "ما مسلمانان شیعه و سنی تا کی می‌خواهیم بر سر خلیفه اول با هم جنگ بکنیم؟"، گرچه سخن به حقی هم هست اما هضم آن توسط بعضی متدینین مشکل است و بعضی همین را دستمایه حمله تبلیغاتی به شما قرار داده‌اند. ما می‌دانیم شما یکی از ولایی‌ترین نیروهای نظام هستید و در این بیان قصد نداشته‌اید به شیعیان القا کنید که دست از اعتقادشان بردارند.

آیت‌الله هاشمی در پاسخ گفتند: همینطور است. این حرفی که من در کنفرانس زدم حرف من نبود. سخن "آیت‌الله العظمی بروجردی" بود که من از خود ایشان که به درسشان می‌رفتم این را شنیدم. غیر از من کسانی که در درسشان شرکت می‌کردند هم این سخن را بار‌ها از زبان ایشان شنیده‌اند که می‌گفتند ما باید بر سر حجیت نظرمان با هم بحث کنیم، نه بحث بر سر خلیفه اول که اکنون امری تاریخی شده است. ایشان به تقریب بین مذاهب سخت معتقد بودند و اقداماتی هم در این راستا کردند.

آیت‌الله در ادامه افزودند: منظور من از آن سخن این نبود که کسی دست از عقیده خود بردارد. بلکه منظورم این بود که بر سر این عقیده نباید نزاع بشود. این امر باید به علما واگذار شود. معمولا نزاع بین مسلمان‌ها - مثل اوضاعی که اکنون در جهان اسلام وجود دارد - تحریک بیگانگانی است که مخالف وحدت مسلمین هستند.

یکی از مشاورین آیت‌الله - جناب آقای حسین کمالی- که در ملاقات‌های خارجی حضور دارد، چند ماه قبل به من می‌گفت: در ملاقات "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه با آقای هاشمی از ایشان شنیدم که به آقای هاشمی می‌گفت پدرم به من وصیت کرده است اگر روزی در اداره کشور یا زندگی شخصی‌ات به مشکلی برخورد کردی، حتما با آقای هاشمی مشورت کن و از ایشان راه‌حل بخواه.

مهم‌ترین علل مرگ‌های غیرطبیعی ایرانیان

همه ساله، در میان متوفیان افرادی هستند که به دلیل آنچه که مرگ غیرطبیعی خوانده می‌شود، جان خود را از دست داده و اصطلاحا کشته شده‌اند، مهم‌ترین علل کشته شدن شدن ایرانیان چه بوده است؟

به گزارش ایسنا، مرگ‌های غیر طبیعی که در اصطلاح عامیانه به آن "اجل معلق" هم گفته می‌شود سالانه جان بسیاری از ایرانیان را می‌گیرد و نگاهی به علل وقوع آنها بیانگر این است که راه‌های زیادی برای پیشگیری و کاهش احتمال وقوع آن وجود دارد.








نحوه گروگانگیری جیش العدل!


تابناک نوشت: فیلمی از چگونگی گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی توسط گروه تروریستی جیش‌العدل منتشر شده است. در این فیلم گروگان‌گیران به زبان بلوچی دعا می‌خوانند و برای خود آرزوی پیروزی می‌کنند. پنج سرباز ایرانی در چادری مشغول "استراحت" هستند که افراد جیش‌العدل به آنها حمله می‌کنند و آنها را به گروگان می‌گیرند.




استتار تک تیرانداز مخالف دولت "مالکی" در الانبار عراق






بازدید "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی از یک کارخانه



عصر ایران
منتشر کرد، در نهایت امضای قرار داد بین "ویکتور یانوکویچ" رییس جمهور اوکراین با "ویتالی کلیچکو" بوکسور سابق و یکی از رهبران اصلی معترضان بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام و پایان اعتراض‌ها



استفاده از عکس رهبران سیگاری سابق جهان در "هنگ کنگ" برای اعتراض به قانون جدید افزایش مالیات بر دخانیات



یک نوجوان سوریه‌ای در یک زباله‌دان در شهر "دیرالزور" سوریه با کلت اسباب بازی



دو نمای متفاوت از میدان تاریخی!


جهان نوشت: میدان استقلال (ایندیپندنس) محل اصلی درگیری‌های اوکراینی‌ها است. این میدان تاریخی اما در ماه‌های گذشته تبدیل به خرابه‌ای از سنگ و شیشه‌های شکسته و خاکستر شده است. گاردین با انتشار این تصویر وضعیت امروز و ۴ سال قبل میدان ایندیپندنس را مقایسه کرده است.



چرا چهره‌ معصومین در هاله نور باید نمایش داده شود؟

"محمدحسین رجبی دوانی" پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام، درباره ایراداتی که به فیلم "رستاخیز" ساخته "احمدرضا درویش" وارد شده است، گفت: من هنوز این فیلم را ندیده‌ام و درباره نمایش چهره امام‌زادگان و به ویژه حضرت ابالفضل عباس (ع) در این فیلم عنوان کرد که من به پیروی از مراجع عظام تقلید که نظر نهایی را می‌دهند، معتقدم که این کار نباید صورت می‌گرفت و چهره مقدس این افراد همچون امام رضا (ع) در "ولایت عشق" باید در هاله ای از نور قرار می‌گرفت و یا از تکنیک‌های دیگر سینمایی استفاده می‌شد که چهره این افراد نشان داده نشود.

این پژوهشگر در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه گاهی بازیگران سینما به کار خود تنها از منظر یک حرفه نگاه می‌کنند، اظهار داشت: اما وقتی بازیگری در مقام یک چهره مقدس بازی می‌کند و بعد از آن نقش منفی به عهده می‌گیرد، جمع زدن بین این دو برای مخاطب سخت می‌شود و چون این مساله در سینمای ما رعایت نمی‌شود بزرگان ما حکم به تحریم نمایش چهره‌های مقدس داده‌اند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: البته همانطور که گفتم این مساله به این دلیل است که در سینمای ما این مسایل رعایت نمی‌شود و گرنه در تعزیه‌خوانی افراد با چهره‌های خود نقش‌ها را ایفا می‌کنند اما اینها افرادی هستند که به سلامت و صلاحیت شناخته شده‌اند و فقط در همین حوزه نقش ایفا می‌کنند.

نظر آمریکایی‌ها درباره بچه‌داری و ازدواج

براساس تحلیل مرکز تحقیقات "پیو" که یک موسسه نظرسنجی است، شادی بیشتر از ازدواج ناشی می‌شود تا فرزند. برای مثال تقریبا ۴۰ درصد افرادی که ازدواج کرده‌اند اما بچه ندارند می‌گویند "خیلی از زندگی راضی‌اند" و فقط ۲۳ درصد افرادی که جدا شده‌اند اما بچه دارند می‌گویند از زندگی راضی هستند.




به گزارش جمهوریت، برای زوج‌های بچه‌دار، تاثیر بچه بر زندگی پدر و مادر همزمان با تغییر نقش سنتی مادر و پدر در خانه، عوض شده. بر اساس مرکز تحقیقات "پیو"، پدر و مادرها به طور متوسط وقت بیشتر و بیشتری با بچه‌ها می‌گذرانند - به خصوص پدرها که میزان وقت‌گذرانی آنها با فرزند از ۱۹۶۵ تا به حال سه برابر شده. پدرها همچنین نسبت به ۶۰ سال قبل دو برابر وقتشان را صرف خانه‌داری می‌کنند.

مطالعه پیو نشان داد که این روند به همگرایی نقش مادر و پدر در خانه اشاره دارد. تا چند سال پیش، بیش از نیمی از پدرها می‌گفتند که برای بچه‌ها ایده‌آل است که مادرها بیرون از خانه کار نکنند. حالا تعداد کمتری چنین نظری دارند. از طرف دیگر از هر ده مادر یکی می‌گوید که اگر کار نکند برای بچه‌ها بهتر است.

وقتی نوبت به وقت‌گذرانی اعضای خانواده با هم می‌رسد، مردها هنوز می‌گویند که وقت کافی برای آن صرف نمی‌کنند‌. فقط نیمی از آنها می‌گویند که وقت کافی و با‌کیفیت با خانواده می‌گذرانند اما صرف نظر از اینکه چه کسی چه می‌کند، یک چیز روشن است - بیشتر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند مسیر حرکت زندگی درست است.

در مقام این "مادر" چه می‌توان گفت؟

"علی سامی رعد" به تاریخ 11 دی ماه 1370 شمسی در محله "الغبیری" در "بیروت" متولد شد و در نوجوانی به صفوف "مقاومت اسلامی لبنان" ملحق شد و در سال 1391 شمسی، به جمعِ مدافعانِ حریمِ بانوی مقاومت "حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)" پیوست و به تاریخ 17 آذر ماه 1392 شمسی، در سوریه، هنگام  نبرد برای دفاع از حریم آل الله در برابر تجاوز مزدوران، به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، بانو "ام علی"، مادر بزرگوار این شهید، هنگام مواجهه با پیکر فرزندش و به هنگام تشییع  در کنار تابوت او، شیرینی پخش کرد و از ریختن اشک و نوحه‌سرایی (که در میان بانوانِ عزادار لبنانی، ارزشی اجنماعی و ملزوم به شمار می‌رود) خودداری نمود و با روحیه‌ای بی‌نظیر، بارها اعلام کرد که فرزندش را به ساحتِ حضرت "زهرا(صلوات الله علیها")، حضرت "زینب (سلام الله علیها)" و حضرت "علی‌اکبر (علیه السلام)" تقدیم کرده است.



شهید "علی سامی رعد" و مادرش




بانو "ام علی" بر مزارِ فرزند شهیدش در گلزار شهدای "روضه الشهیدین" - بیروت

روزنو/ مسجد جامعی و محسن رضایی بر سر یک سفره




"نوری مالکی" نخست وزیر عراق در منزل





اعتراض‌ها به مرگ یک ایرانی در استرالیا

در پی کشته شدن یک مرد ایرانی در جریان اعتراضاتی خشونت‌بار در یک بازداشتگاه مهاجران، دفتر حقوق بشر سازمان ملل از استرالیا خواست در سیاست‌های خود مربوط به پناهجویان بازنگری کند. "راوینا شامداسانی" سخنگوی کمیسیونر عالی سازمان ملل برای حقوق بشر گفت: استرالیا باید تضمین کند که از حقوق پناهجویان محافظت می‌شود. رویه بازداشت اجباری، طولانی و به صورت بالقوه نامحدود مهاجران و پناهجویانی که با قایق می‌رسند، آن هم بدون ارزیابی شخصی افراد، اساسا اقدامی مستبدانه است. علاوه بر این، جایگزین‌هایی برای بازداشت مهاجران همواره باید لحاظ شود.



به گزارش جام، درخواست سازمان ملل بعد از این صورت گرفت که یک تبعه ایرانی در جریان ناآرامی‌های خشونت بار در بازداشتگاه استرالیا واقع در جزیره مانوس ِ پاپوآ گینه نو کشته و ۷۷ تن دیگر زخمی شدند. با وجود این، حامیان حقوق پناهجویان می‌گویند مهاجران و کارکنان بازداشتگاه به آنها گفته‌اند، خشونت‌ها بعد از حمله ساکنین محلی و پلیس به این اردوگاه و پناهجویان آن آغاز شد.



وزارت خارجه ایران با اعتراض به دولت استرالیا بابت کشته شدن تبعه ایرانی از آن کشور خواسته است در مورد این حادثه تحقیق کند. حدودا ۱۳۴۰ پناهجو در حال حاضر به موجب سیاست‌های تنبیهی استرالیا علیه پناهجویان در بازداشتگاه پناهندگان در جزیره مانوس در حبس هستند. سیاست‌های سختگیرانه "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا علیه پناهجویان شامل اقداماتی از قبیل پیگرد قضایی مهاجران و ممنوعیت سکونت مهاجران دریایی در استرالیا می‌شود. سازمان ملل و گروه‌های حامی حقوق بشر به طور مکرر این سیاست‌ها را محکوم کرده و می‌گویند این رویه غیرقانونی و غیرانسانی است.
 
اهدای نشان خادمی به ابراهیم حاتمی کیا

اهدای نشان خادمی حرم "حضرت معصومه(س)" به ابراهیم حاتمی کیا





آیا اردوغان یک تهدید است؟

ای بی سی نیوز نوشت: "بنیاد دفاع از دموکراسی" اندیشکده سیاست خارجی بانفوذ در گزارشی هشدار داد که در صورتی که دولت "اوباما" چشم‌هایش را بر روی توافقات اقتصادی ترکیه ببندد، "اردوغان" می‌تواند به مشکلی بزرگ برای کاخ سفید تبدیل شود.

به گزارش انتخاب، در گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی آمده است: "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه به دلیل توافقات و قراردادهای اقتصادی و تجاری با ایران و دیگر مناسب تجاری‌اش باید تحت نظارت و مراقبت شدید قرار گیرد. افشای فساد مالی در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا تمایلی به مداخله به این مسائل در ترکیه نداشته است.

دکتر جاناتان شنزر معاون مدیر پژوهش این بنیاد و نویسنده این گزارش گفت: رسوایی مالی به تیتر یک رسانه‌های ترکیه تبدیل شده و آمریکا روشن ساخته که این مسئله‌ای داخلی است. البته ما متوجه شده‌ایم که تعدادی از این ماجراهای فساد مالی با مسائل تروریستی در ارتباط است و به حمایت مالی ترکیه از گروه‌های رادیکال در اردوگاه مخالفان "بشار اسد" اشاره کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بیش از 80 کارشناسی سیاست خارجی و مقام سابق آمریکا طی نامه‌ای به اوباما از او خواستند که موضعی تند علیه اردوغان بگیرد.

ازدواج پسر "تونی بلر" در سایه طوفان عشقی پدر

 "تونی بلر" نخست وزیر پیشین بریتانیا مراسم ازدواج پسر بزرگ خود "ایون" (29 ساله) را با یک دختر ترک‌تبار به نام "سوزان اشمان"(25 ساله) جشن میگیرد. مراسم عروسی "ایون" و "سوزان" در منزل تونی بلیر در منطقه "ووتن اندروود" در شهر باكينگهام شاير بریتانیا برگزار خواهد شد.
 
به گزارش جام به نقل از العربیه، برخی گزارش‌ها هزینه عروسی پسر نخست وزیر پیشین بریتانیا با دختر ترک تبار را 8 میلیون پوند معادل 12 میلیون دلار بر آورد کرده‌اند. تونی بلر و همسرش شیری منزل خود را در سال 2008 به قیمت 4 میلیون دلار خریده بودند. درباره "سوزان اشتمان" عروس بلر گفته می‌شود که وی دختر "جان اشمان" یکی از بازرگانان ترکیه در بریتانیاست.
 



"ایون" و نامزدش "سوزان" هشت سال پیش در مراسمی با هم آشنا شده بودند. آنها پس از مراسم ازدواج قرار است در شمال لندن زندگی کنند. نخست وزیر پیشین بریتانیا دارای سه پسر به نام‌های "ایون" ، "لیو" و "نیکی" و نیز یک دختر به نام "کاترین" است. در حالی تونی بلر آماده برگزاری جشن ازدواج پسر خود است که چندی پیش رسانه‌های عمدتا انگلیسی از سودایی تازه در سر وی خبر دادند.
 
نشریه انگلیسی "دیلی میل" نوشت؛ "تونی بلر" نخست وزیر اسبق انگلیس این روزها خود را درگیر طوفان عشقی و رابطه غیراخلاقی با مطلقه "رابرت مرداک" امپراطور رسانه‌ای جهان کرده است. خانم ویندی دینگ همسر سابق "رابرت مرداک" چندی قبل مطلبی دست نوشته از خود درجایی به جای گذاشته که در آن از"تونی بلر" نخست وزیر اسبق انگلیس تعریف و تمجید کرده است. بلافاصله پس از فاش شدن این دست نوشته، رسانه‌های خبری و پایگاه‌های الکترونیکی به پوشش این نامه پرداختند و این خبر اکنون به سرعت در جای جای انگلیس نقل محافل عمومی شده است.

 زندگی کردن مسلمانان در "مریخ" حرام است

گروه فقهی کشور "امارات" روز گذشته اعلام کرد که طبق رأی علمای این کشور، زندگی در سیاره مریخ اشکال داشته و شرعاٌ حرام می‌باشد. این در حالی است که گروهی از علمای "الازهر" در این خصوص فتوا داده‌اند که دانشمندان علم نجوم اعلام کردند که خاک مریخ دارای آب است و مسلمانان می‌توانند به جای آب از خاک مریخ جهت طهارت استفاده کنند.



به گزارش مشرق، گروه فقهی کشور امارات اعلام کردند: از آنجا که نشر اسلام فقط و فقط در زمین و برای اهالی این کره جایز می‌باشد و پیامبر اکرم(ص) برای گسترش اسلام در کره زمین مبعوث گردیده‌اند، مسلمانان به دلیل پایبندی به اسلام و احکام آن، نمی‌توانند به مریخ بروند، زیرا حضورشان در مریخ موجب نشر اسلام در آن کره می‌شود و این برخلاف بعثت پیامبر اکرم(ص) است، بنابراین رفتن به مریخ و زندگی کردن در آن بر مسلمین حرام است.

شفاف/ دختران مظفرالدین شاه قاجار



مونتسکیو مچکریم!


ایسنا در مطلبی طنز نوشت: مرحوم مونتسکیو مدل استقلال قوا یا تفکیک قوا را وضع کرد تا از جمع شدن و انحصار قدرت در یک قوه جلوگیری شود. اما بر اساس قانون هر قوه قادر است در قدرت قوه‌های دیگر محدودیت‌هایی اعمال کند و قدرت خودش را به رخ بکشد تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود. به این شاخ و شانه کشیدن قوای سه گانه نظارت و توازن یا تعادل قوا می‌گویند.

یعنی مثلا قوه مجریه یک چیزی را باز می‌کند و قوه قضاییه آن چیزی را که قوه مجریه باز کرده است می‌بندد تا تعادل صورت بگیرد. یا مثلا قوه مققنه برای یک چیزی که قوه مجریه مصوب کرده است قانون می‌گذارد و آن مصوبه را غیرقانونی اعلام می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود. یا مثلا نمایندگان مجلس دم به دم وزیران دولت را به مجلس احضار می‌کنند و از آن‌ها سؤال می‌کنند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود! یا مثلا قوه قضاییه نمایندگان مجلس را احضار می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود!

یا مثلا مجلس طرح تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را تصویب می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود! بعد قوه قضاییه طرح بازرسی از مجلس را تصویب می‌کند تا از جمع شدن قدرت در یک قوه جلوگیری شود! خلاصه این که اگر خوب دقت کنیم می‌بینیم، قوا هر کدام برای خودشان اختیاراتی دارند که قوای دیگر ندارند.

پس این چیزهایی که به آن برخورد چکشی، بُزگیری، اختناق، تسویه حساب، سیاست بازی، چوب لای چرخ دولت گذاشتن، زهر چشم، هشدار، تندروی و افراط می‌گویند در حقیقت تعادل قواست. یعنی یکی به چیزی یا کسی مجوز می‌دهد و تعادل را بر هم می‌زند اما آن یکی آن مجوز را لغو می‌کند و تعادل را برقرار می‌کند. به همین سادگی. مونتسکیو مچکریم!

گذاشتن صدها پاندای کاغذی در پارکی در شهر تایپه تایوان



عصر ایران
منتشر کرد، پلیس ضد شورش تایلند در شهر بانکوک در حال خواندن پیامک های تلفن همراهشان




پرتاب راکت دلتا 4 به فضا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا



سخنرانی تیموشنکو در میدان استقلال شهر کی یف پس از آزادی از زندان



تابناک
/ اولین گام جهت اجرای مرحله دوم یارانه‌ها!



صندلی تاریخی و ملی فرانسه آسیب دید


صندلی تاشو مخصوص "اردوگاه ناپلئون" توسط یکی از کارمندان موزه کاخ "فش" هنرهای زیبا در پاریس آسیب دید. این صندلی که از چرم قرمز و چوب ساخته شده است، متعلق به سال 1808 است و بیشتر شبیه صندلی کارگردانان سینماست.



به گزارش فارس، صندلی ناپلئون به عنوان تاریخ ملی فرانسه که در این موزه قرار دارد به دلیل سنگینی وزن کارمند در حین نشستن بر روی آن به چوب و چرم آن آسیب وارد شده است. یک ترمیم کننده متخصص از گرونوبل برای ترمیم صندلی سریعا اعزام شد. این موزه بیش از 70 شی گرانبها و تاریخی دارد.

مدیرو متصدی موزه "فیلیپ کاستامانیا" گفت: صندلی ناپلئون بعد از ترمیم به زودی مانند اول می‌شود و کارمند متخلف و بی‌نزاکت بعد از جوابگویی به کمیته انضباطی اخراج خواهد شد.

4 اسفند 1358/ انتصاب اولین رییس دیوان عالی کشور



هشدار باستان‌شناس سعودی نسبت به تخریب محل تولد پیامبر (ص)


"دکتر عرفان علوی" باستان‌شناس عربستان سعودی، هشدار داده محلی که به گفته بسیاری از محققان اسلامی، محل تولد "پیامبر اسلام (ص)" است، به واسطه طرح‌های چندین میلیارد دلاری توسعه شهر "مکه" احتمالا این مکان را در معرض تخریب قرار خواهد داد و گفته شده که این محل در زیر کتابخانه کوچکی در نزدیکی مسجدالحرام قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به گفته دکتر علوی، نقشه‌ها و مدارکی که قدمت آنها به صدها سال قبل بر می‌گردد، این محل را به عنوان اولین خانه پیامبر اسلام (ص) تایید می‌کند. این در حالی است که مقامات سعودی وجود چنین مکانی به عنوان محل تولد پیامبر را تکذیب کرده و از زائران خواسته‌اند که از این محل دیدار نکنند و این کتابخانه به مدت دو سال بسته بوده و احتمالا این اقدام به خاطر آن بوده که قرار است این محل تخریب شود.

به گفته او پیشتر هم مکان‌های دیگری مرتبط با پیامبر در زمان توسعه شهر مکه تخریب شده بودند و روزنامه ایندیپندنت نیز روز گذشته در گزارشی عنوان کرده بود عربستان سعودی قصد دارد برای طرح‌های توسعه‌ای خود این مکان را تخریب کند.

آیت‌الله سیستانی: نشان دادن چهره پیامبران و ائمه مانعی ندارد

به گزارش انتخاب، "آیت‌الله سیستانی" مرجع عالیقدر شیعه در پاسخ به این سئوال که آیا بازیگران می‌توانند در نمایش در نقش شخصیت‌های مقدسی همچون حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) بازی کنند‌؟ گفتند: اگر مشتمل بر هتک یا محرّمی دیگر باشد جائز نیست‌.

آیت‌الله سیستانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که  آیا صورتگری و یا صحنه‌سازی از زندگانی محمد (صلی الله علیه و آله) و یا دیگر پیامبران گذشته و یا معصومین (علیهم السلام) و یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما و یا صفحه تلویزیون و یا تئاتر و غیره جایز است؟ بیان داشتند: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

حلالی در آمریکا که برای ایران حرام است!

جام نوشت: مؤسسه انرژی هسته‌ای آمریکا اعلام کرده که علاوه بر چهار نیروگاه در حال ساخت در ایالت‌های کارولینا و جورجیا، ساخت 12 نیروگاه دیگر هم در حال مطالعه است. رئیس گاز و الکتریسیته کارولینای جنوبی اعلام کرد که زغال سنگ طرفدار ندارد، گاز هم گران است؛ بنابراین برای ما انرژی هسته‌ای مناسب است.



تشییع موسس حوزه علمیه قم

تصویر زیر مراسم تشییع جنازه "آیت‌الله حائری یزدی"، موسس حوزه علمیه قم در بهمن ماه سال ۱۳۱۵ را نشان می‌دهد.



دیدار پاپ قدیم و جدید در واتیکان

روز نو نوشت: "پاپ بندیکت شانزدهم" پاپ سابق کلیسای کاتولیک دیروز در اقدامی نادر در مراسمی که در واتیکان با حضور "پاپ فرانسیس" رهبر کنونی مسیحیان کاتولیک برگزار شد، حضور یافت. عکس‌های آسوشیتدپرس از این مراسم را در زیر می‌بینید.






وندی شرمن: در توافق نهایی، ایران می‌تواند غنی‌سازی کند

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: "ویندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا، در گفتگو با خبرنگاران اسرائیلی در "تل آویو" ‌گفت: در توافق نهایی هسته‌ای، ایران می‌تواند به غنی‌سازی اورانیوم برای مصرف داخلی بپردازد و درخواست نابودی غنی‌سازی داخلی ایران غیرمنطقی است.

به گزارش عصر ایران،‌ وی افزود: غنی‌سازی اورانیوم در داخل ایران باید در چارچوب معین و مشخص، بررسی شده و تحت نظارت کامل انجام شود. آمریکا به مانند اسرائیل نمی‌خواهد ایران غنی‌سازی کند اما این درخواست، غیرمنطقی است. مذاکرات هسته‌ای با ایران، سخت است اما تلاش‌های دیپلماتیک باید برای حل این مسئله ادامه یابد. معیار موفقیت مذاکرات هسته‌ای با ایران، عدم کسب بمب اتمی توسط این کشور است.

وی تاکید کرد: دیگران نباید در مذاکرات هسته‌ای ایران دخالت کنند.

دلیل غیبت ناطق نوری اعلام شد

روزنامه خراسان نوشت: "حسین شیخ‌الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس، شامگاه گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در‌باره غیبت "حجت‌الاسلام ناطق نوری" در اجلاس بین‌المجالس اسلامی اظهار کرد: حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از پایه‌گذاران کنفرانس بین‌المجالس اسلامی همواره به این کنفرانس دعوت می‌شد، اما سخنرانی ایشان در اجلاس اندونزی دچار چالش جدی شد و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن عکس‌العمل شدیدی نشان دادند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این کشورها تصویب شد که از آن به بعد نام سخنرانان باید به تایید برسد و در همان اجلاس تصویب شد که آقای ناطق نوری در فهرست سخنرانی نباشد.

وی افزود: در نهمین کنفرانس قبل از شروع اجلاس برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور صریح و یا پنهانی به آقای "لاریجانی" این پیام را رساندند که اگر آقای "ناطق نوری" در اجلاس حضور داشته باشد جلسه را ترک خواهند کرد. بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا در ضیافت شامی که از سوی لاریجانی ترتیب داده می‌شود از پایه‌گذاران این کنفرانس تقدیر شود و در آنجا آقای ناطق نوری سخنرانی کند، اما ایشان علاوه بر غیبت در اجلاس افتتاحیه در مراسم شام نیز حاضر نشدند.

اوباما شیعه است؟

به گزارش جام، گالف نیوز (gulfnews) به انتقاد از رویکرد دولت اوباما در برابر جمهوری اسلامی ایران و سوریه پرداخته و نوشت: اوباما خط قرمز خود در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را اجرا نکرد. وی به شدت مشتاق رسیدن به هر دستاورد قابل توجهی در خاورمیانه است و حتی برای رسیدن به توافقی بد با ایران آمادگی دارد.



گالف نیوز افزود: کنار گذاشتن متحدان سنی و یهودی آمریکا در منطقه به خاطر ایرانِ شیعی، این سوال را به وجود آورده که آیا اوباما مخفیانه و از طریق فامیلی دور مادری، شیعه است؟
 

آیت‌الله جنتی در جنگ بوسنی



پنتاگون فقط پرچم‌های تولید آمریکا را می‌خرد


وزارت دفاع آمریکا با صدور بخشنامه‌ای دستور داد که تمام پرچم‌های ملی این کشور در نهادهای نظامی آمریکا باید صد در صد تولید داخل باشد، این بخشنامه که روز جمعه توسط پنتاگون ابلاغ شد، تاکید می‌کند که پرچم‌های خریداری شده توسط مراکز و دستگاه‌های نظامی آمریکا باید کاملا تولید داخل بوده و الیاف یا رنگ آن نباید وارداتی باشد.

به گزارش ایرنا، پنتاگون سالانه هزار تا دو هزار عدد پرچم ملی آمریکا را برای مصارف مختلف از جمله مراسم‌های رسمی یا برافراشته کردن آن در پادگان‌های نظامی خریداری می‌کند.



توزیع غذا در شهر حلب سوریه

عصر ایران نوشت: برخی خانواده‌های سوری ساکن محله قدیمی شهر حلب در شمال سوریه که صحنه جنگ و درگیری بین شورشیان مسلح و نیروهای دولت سوریه است، به دلیل کمبود مواد غذایی از غذاهایی که برای شورشیان مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" تهیه می‌شود، ارتزاق می‌کنند.



جام/ تصویری از یولیا تیموشنکو در هواپیما و در راه کی یف




پیشگویی اندیشکده آمریکایی از نتیجه مذاکرات هسته‌ای

"موسسه واشنگتن" اندیشکده آمریکایی برای سیاست خاورنزدیک در گزارشی کوشیده تا چنین القاء کند که میان نخبگان ایران بر سر توافق هسته‌ای با غرب اختلاف وجود دارد و با این مقدمه‌چینی نتیجه‌گیری کرده که این اختلافات می‌تواند توافق هسته‌ای را به شکست بکشاند.

بازگو‌کننده سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این گزارش 42 ‌صفحه‌ای افزوده است: هر چند ایران و گروه 1+5 اجرای توافق گام اول را آغاز کرده‌اند، باید منتظر ماند و دید که آیا طرح مشترک اقدام در مهلت شش ماهه اعلام شده آن می‌تواند به هدف اعلام شده خود مبنی بر "یک راه حل بلندمدت مورد توافق طرفین" درباره برنامه هسته‌ای ایران برسد یا نه.



به گزارش ایرنا،‌ به نوشته این اندیشکده آمریکایی، صرفنظر از بحث‌های دوجانبه بین ایران و آمریکا که بنا به گزارش‌ها در سالهای 2011 تا 2012 در جریان بود، مذاکرات هسته‌ای ظاهرا تنها پس از انتخاب غیرمنتظره "حسن روحانی" به ریاست جمهوری در ژوئن 2013 بود که جان و نیروی تازه‌ای گرفت.

اندیشکده واشنگتن افزوده است: اختلافات میان حامیان و میانه‌روهای هسته‌ای احتمالا خود را در درجه قدرت نهفته هسته‌ای که ایران پس از پایان مهلت طرح مشترک اقدام خواهد پذیرفت، نشان می‌دهد، توافقی با میانه‌روهای هسته‌ای ایران هر چند امیدوار کننده است اما این خطر را دارد که اجازه حفظ یک توانایی نهفته هسته‌ای را به ایران بدهد؛ امری که می‌تواند تلاش‌های بلندمدت برای کنارگذاشتن بلندپروازی‌های هسته‌ای تهران را دشوار سازد.

صفحه فیس بوکی متفاوت دو معلم آمریکایی!

به گزارش جام به نقل از سایت رادیو فرانسه؛ در حالی که مقامات آمریکایی در حال پز دادن با خبر خرید یک میلیارد دلار آیپد برای دانش‌آموزان لس‌آنجلسی هستند، معلمان مدارس آمریکا می‌گویند پیش از خرید آی پد، نیازهای اولیه مدارس این شهر باید برطرف شود و بعد به خرید آی پد برای دانش‌آموزان افتاد.



مدارس دولتی لس‌آنجلس کمپینی به راه انداخته‌اند و با انتشار تصاویری از کمبودهای جاری در مدارس لس‌آنجلس خواستار رسیدگی به این مشکلات شده‌اند. تصاویری از توالت‌های شکسته، موش‌های مرده در غذاخوری مدرسه و ... صفحه‌ای با عنوان ‌"تعمیرات نه آی پد" در صفحه فیسبوکی توسط دو معلم ساخته شده است. آنها عنوان کرده‌اند که می‌خواهند والدین و مردم که مالیات پرداخت می‌کنند بدانند مدارس در چه وضعیتی قرار دارند.





رجا
/ طلاب در میدان تیر








اندیشه "کشور جایگزین" برای فلسطینی‌ها، توهمی بیش نیست


الجزیره نوشت: "ملک عبدالله دوم"، پادشاه اردن در دیدار با نمایندگان و برخی مسئولان پارلمان این کشور اندیشه یافتن "کشور جایگزین" برای فلسطینی‌ها و حل مساله فلسطین را توهم خواند و اظهار داشت: کسانی که گهگاه چنین افکاری را ترویج می‌دهند دنبال فتنه‌افکنی هستند و اسامی کسانی را که دست به چنین اقداماتی می‌زنند را فاش خواهم کرد.



به گزارش ایسنا، ملک عبدالله دوم با اشاره به اینکه این سخنان تا کی ادامه خواهد داشت؟ گفت: بارها تاکید کرده‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که اردن همان اردن است و فلسطین همان فلسطین. در گذشته، امروز و در آینده نیز همین طور خواهد بود. من دوست داشتم پیش از سفرم به آمریکا در خصوص این موضوع صحبت کنم تا کسی نگوید که پس از سفرم به آمریکا همه چیز تغییر کرده و اتفاق جدیدی افتاده است.

پادشاه اردن با تاکید بر اینکه متاسفانه همانطور که ملاحظه می‌کنید هر زمان که صحبت از تلاش‌های جدی برای حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل می‌شد، همگان از مساله "کشور جایگزین" سخن به میان می‌آوردند، بیان داشت: اما باید بگویم موضع ما در این باره کاملا روشن است و جریان‌هایی که در داخل اردن به انتشار چنین افکاری مشغولند، اقدامی جز "فتنه‌گری" نیست.

پادشاه اردن عنوان داشت: اگر کسی بیاید و بگوید ما 100 میلیارد دلار به اردن می‌دهیم به وی خواهیم گفت برو ما حتی یک ریال را هم قبول نمی‌کنیم، اردن در جریان تمامی تحولات مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل قرار دارد.

ریاضت اقتصادی، ارتش آمریکا را کوچک کرد

روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" نوشت: "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا، احتمالاً در نظر دارد پیشنهاد کاهش اندازه ارتش آمریکا به کمترین اندازه از زمان قبل از جنگ جهانی دوم و از دور خارج کردن یک کلاس از جت‌های جنگی نیروی هوایی را مطرح کند.

به گزارش فارس، نیویورک‌تایمز گزارش کرد که این طرح با هدف کاهش هزینه‌های دفاعی در مقابل طرح ریاضتی‌ دولت آمریکا بعد از درخواست "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به مداخله در جنگ‌‌های عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

این طرح موجب می‌شود ارتش آمریکا قابلیت شکست دشمن را داشته باشد اما اندازه آن برای حضور طولانی‌مدت در کشورهای خارجی اندک است و همچنین موجب می‌شود نیروهای آمریکایی نتوانند در عملیات‌های نظامی همزمان در بعد وسیع شرکت‌کنند و نیویورک‌تایمز به نقل از یکی از مقامات ارشد پنتاگون گزارش کرد که شما احتمالاً ارتش آماده‌ای خواهید داشت اما نمی‌توانید یک جنگ زمینی گسترده داشته باشید.

لس‌آنجلس تحت فشار صهیونیست‌ها تحریم‌های ایران را تصویب کرد

تایمز‌آواسرائیل نوشت: شورای شهر لس‌آنجلس سرمایه‌گذاران در بخش انرژی ایران را از انعقاد قرارداد با ایالت کالیفرنیا و یا شهرهای آن بازداشت. بر اساس بیانیه‌ای که توسط شورای شهر منتشر شد لس‌آنجلس اولین شهر در کالیفرنیا است که به "قانون قرارداد ایران" (2010) که در این ایالت طرح شده است، عمل می‌کند.

به گزارش تسنیم، "باب بلومنفیلد" از اعضای شورای شهر و یکی از مؤلفین این قانون، گفت:‌ امروز شورای شهر لس‌آنجلس پیامی قوی به رژیم ایران فرستاد که به صورت مکرر قوانین بین‌المللی را برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای زیر پا گذاشته است. در همین حین خیال شهروندان‌مان را نیز راحت کردیم مبنی بر اینکه دلارهای مالیاتی ما از چنین اقداماتی (تلاش در جهت دستیابی به تسلیحات هسته‌ای) حمایت نخواهد کرد.

در میان کسانی که روز جمعه به نفع این قانون سخنرانی کردند می‌توان به این دو اسم اشاره کرد: "دیو رند"، رئیس کمیته روابط عمومی یهودی کالیفرنیا و نیز "سم یبری"، رئیس مؤسسه "30 سال بعد"(30 Years After) یک سازمان غیرانتفاعی که در جهت مشارکت و رهبری ایرانی-آمریکایی‌های یهودی در عرصه سیاسی، مدنی و یهودی آمریکا فعالیت می‌کند.

استقبال رسمی از دو پاندای چینی در بلژیک

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، دو پاندای نر و ماده با نام‌های "شینگ هویی" (ستاره درخشان) و "هائو هائو" (دوستانه) که هر دو چهار ساله هستند و بیش از 110 کیلوگرم وزن دارند، از استان "سیچوان" در جنوب غربی چین به کشور "بلژیک" منتقل شده‌اند و "الیو دی روپو" نخست وزیر بلژیک و "لیائو لیکیانگ" سفیر چین در کشور بلژیک به همراه حدود یکصد خبرنگار و کودک برای استقبال از این دو پاندا به فرودگاه بروکسل رفتند.



به گزارش ایرنا، این دو پاندا که با یک فروند هواپیمای چارتر باری "دی.اچ.ال" با پروازی 15 ساعته به بلژیک منتقل شده‌اند، پس از مراسم استقبال در فرودگاه، با اسکورت پلیس عازم خانه جدیدشان در باغ وحش "پایری دایزا" در شهر "بروژلت" در 60 کیلومتری جنوب غربی بروکسل شدند که بنابر اعلام "مرکز محافظت و تحقیقات پانداهای عظیم‌الجثه" چین، این دو پاندای چهار ساله برای مدت 15 سال به کشور بلژیک اجاره داده شده‌اند و مبلغ اجاره بهای آنها سالی یک میلیون یورو است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که مقامات باغ وحش پایری دایزا حدود 10 میلیون یورو برای آماده کردن محیط مناسب زندگی این دو پاندا هزینه کرده‌اند. این پانداها پس از اتمام دوران قرنطینه و سازگاری با محیط از روز 5 آوریل (16 فروردین 93) در معرض بازدید همگانی قرار خواهند گرفت. بر اساس این گزارش، پانداها در سال‌های گذشته از ابزارهای ارزشمند دیپلماسی نرم و همچنین کسب درآمد مالی چین بوده‌اند.

میدان استقلال شهر کی یف



عصر ایران
منتشر کرد، عکس یادگاری کودکان دانش آموز سوری در مدرسه ای تخریب شده در شهر دیر الزور با تفنگ‌های اسباب بازی



اعتراضات خیابانی در شهر نانت در غرب فرانسه در اعتراض به ساخت یک فرودگاه جدید



گریه کودکان سوری در کنار جنازه مادرشان در منطقه‌ای در نزدیکی شهر حلب




لیست خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان و جوایز تعیین شده  برای دستگیری آنها


شبکه خبری سی ان ان در گزارشی لیست خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان را که تحت پیگرد دولت آمریکا هستند و پاداش‌های تعیین شده برای بازداشت آنها را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش پاداش‌هایی نیز برای بازداشت این تروریست‌ها تعیین شده که به ترتیب ذیل می‌باشد:

پاداش 25 میلیارد دلاری/ ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده.

پاداش 10 میلیون دلاری/  ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش

- ملا عمر، رهبر گروه طالبان. - حافظ محمد سعید که مسئولان هندی وی را به نقش داشتن در حملات تروریستی سال 2008 در بمبئی متهم کردند. - یاسین السوری، یکی از بزرگترین رهبران و حامیان القاعده

پاداش هفت میلیون دلاری/ - محمد الفاضلی که حامی مالی گروه "الزرقاوی" و القاعده بوده است. - احمد یا محمد عبدی، بنیانگذار جنبش "الشباب" سومالی که در دسامبر 2007 علنا اعلام شد وی امیر این جنبش شده است. - ابوبکر شیکاو، فرمانده گروه سنی معروف به جنبش "بوکوحرام" در نیجریه

پاداش پنج میلیون دلاری/ - عبدالله احمد عبدالله که شهروندان آمریکایی را در خارج از کشور کشته و برای ترور برخی از دیگر شهروندان آمریکایی توطئه چینی کرده بود.

- سیف العدل، از اعضای برجسته القاعده که به نقش داشتن در انفجارهای سفارت آمریکا در "دارالسلام"، تانزانیا و انفجار نایروبی در کنیا در هفتم اوت 1998 متهم است.

- عبدالباسط الحاج الحسن حاج محمد که یکی از شهروندان آمریکایی را کشته بود و به عنوان کارمند آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا فعالیت می‌کرد. - علی عطوة که در ربودن یک هواپیمای تجاری در 14 ژوئن 1985 دست داشت و طی این عملیات شماری از اعضای کادر پروازی هواپیمای مذکور و مسافران مورد حمله قرار گرفتند و یک شهروند آمریکایی کشته شد.
- جمال محمد البدوی که در انفجاری در شهرعدن یمن در 12 اکتبر سال 2000 دست داشت. این انفجار به کشته شدن 17 تن از دریانوردان آمریکایی انجامید.

پاداش سه میلیون دلاری/ - عمر ولد حماحة که پیشتر عضو گروه القاعده در مغرب اسلامی بود و در حال حاضر سخنگوی جنبش "وحدت و جهاد" در غرب آفریقاست. - زکریا اسماعیل احمد حرسی، رئیس سازمان اطلاعات جنبش "الشباب" سومالی. - عبدالله یاری، رئیس اطلاع‌رسانی جنبش "الشباب" سومالی.

پاداش دو میلیون دلاری/ - حافظ عبدالرحمن مکی، مرد شماره دو گروه "لشکر طیبة" که گروهی تندرو در بخشی از هند و پاکستان است.

پاداش یک میلیون دلاری /- آدم یحیی غدن که به اتهام خیانت و حمایت مالی از القاعده تحت تعقیب است. - رادولان ساهیرون، یکی از فرماندهان ارشد گروه "ابوسیاف" که مقرش در فیلیپین است. - عبد الباسط عثمان، کارشناس ساخت بمب که با گروه "ابوسیاف" و برخی گروه‌های تروریستی دیگر ارتباط دارد.

پاداش 500 هزار دلاری/ - خیر مندوس که مسئولیت‌های مهمی در فرماندهی و حمایت مالی گروه "ابوسیاف" را بر عهده دارد.



خواننده رپ آلمانی، هنوز زنده است و در سوریه بسر می‌برد

المانیتور گزارش داد: "ابو طلحه آلمانی"، نام دیگر دسوداگ، رپر بسیار مشهور آلمانی است که به جمع جهادگرایان پیوسته است، او تابستان گذشته به عنوان یک شاعر ـ مجاهد به سوریه رفت و در سرزمین شام آوازی (مطابق با شریعت) در ستایش و همراهی با جهاد و علیه رئیس جمهور "بشار اسد" خواند .تصور می‌شد دسوداگ، معروف به ابو طلحه آلمانی، در یک حمله هوایی کشته شده است، اما فیلم‌های اخیر نشان می‌دهد که او زنده است و در میان جهادگران در سوریه فعالیت می‌کند.



به گزارش بولتن، این تصاویر ابوطلحه، ابتدا در اواسط ماه نوامبر توسط وب سایت اسلامی ـ آلمانی توحید آلمان منتشر شده بود . این ویدئو دو ماه پس از آن ظاهر شد که ابو طلحه بنا به گزارش‌ها در حمله نیروی هوایی سوریه در بخش‌های تحت کنترل شورشیان در شمال سوریه زخمی شد، انتشار این ویدئو به سرعت موجب انتشار گزارش‌های فراوانی در رسانه‌های آلمان و بین‌المللی گردید مبنی بر این که رَپر سابق مرده است. به هر حال این فیلم، نشان می‌دهد که او هنوز زنده است .

شخصی که "محمدعلی کلی" را مسلمان کرد

اسفندماه 1343 هجري شمسي فوریه سال 1965 سالگرد شهادت مردی است که راه خود را از اعماق اشتباهاتی که در آن فرو رفته بود پیدا کرد. مردی که به جرم دزدی، استفاده از مواد مخدر دستگیر شد ولی به‌صورت انسانی جدید از زندان خارج شد. "مالکوم ایکس"، مبارز سیاهپوستی است که در ایالت اوهامای آمریکا به دنیا آمد. پدرش کشیش مذهبی و از جمله افرادی بود که برای حقوق مدنی سیاهپوستان فعالیت می‌کرد. در هشت سالگی جسد پدرش را کنار ریل راه‌آهن پیدا کردند و مادرش بیش از این تاب نیاورد و در بیمارستان روانی‌ها بستری شد.



به گزارش مشرق، مالکوم سرانجام روزی که برای فروختن یک ساعت دزدی به جواهرفروشی رفت، به دام پلیس گرفتار شد و به ده سال حبس محکوم شد دوران محکومیت، از مالکوم ایکس انسان دیگری ساخت. او به تدریج با سیاهپوستان مسلمانی آشنا شد که هم‌بندش بودند؛ افرادی از گروه "ملت مسلمان".

داستان به اسلام گرویدن "محمدعلی کلی" در نوع خود جالب توجه است. این ماجرا درست از زمانی شروع شد که او با مالکوم ایکس آشنا شد و در جلسات سخنرانی‌هایش شرکت می‌کرد. در همان سال های ۱۹۶۴-۱۹۶۵ بود که او با گروه‌های مسلمان سیاه پوست آشنا شد و به آنها پیوست سفر به سرزمین وحی و زیارت خانه خدا، برگ افتخار دیگری بود که در دفتر زندگی مالکوم ایکس جای گرفت.



مالکوم ایکس، پس از بازگشت از مناسک حج، نام "حاج ملک شبّاز" را برای خود برگزید ولی انحراف موجود در گروه "ملت مسلمان" بزرگترین مانع برسر راه او بود. مالکوم در آستانه راه بود که خانه‌اش را به آتش کشیدند و چون از این واقعه جان سالم به در برد، یک هفته بعد در 39 سالگی هنگام سخنرانی در سالن بالروم مانهاتان، با شلیک چند گلوله به زندگی پرفراز و نشیب او پایان دادند.

عصر امروز/ احمدشاه قاجار در اوايل سلطنت



بیشترین داروهای مصرفی دانشجویان ایرانی

"حمید صرامی" مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به دنبال ضربه زدن به سیستم اجتماعی یعنی دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: میزان شیوع مصرف مواد در سال گذشته براساس نتایج مطالعه شیوع‌شناسی مصرف مواد در بین دانشجویان دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، معادل 2.6 درصد بوده و بیشترین شیوع مواد در گروه نمونه دانشجویان به ترتیب حشیش، تریاک، قرص اکس، شیشه بوده و در بین داروها بیشترین شیوع به ترتیب به کدئین، ‌ترامادول، دیازپام و ریتالین اختصاص داشته است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد بیان داشت: شیوع مصرف مواد در دانشجویان گروه نمونه در قشر پسر سه برابر دانشجویان دختر بوده ولی مصرف دارو در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر بوده است. طبق این مطالعه، مصرف مواد در دانشجویان گروه نمونه که در منازل مجردی سکونت دارند بیشتر از دانشجویانی بوده که در خوابگاه یا همراه خانواده خود زندگی می‌کنند.

صرامی با اشاره به اینکه اکثریت دانشجویان گروه نمونه، اولین تجربه مصرف خود را قبل از ورود به دانشگاه عنوان کردند، گفت: 56 درصد دانشجویان گروه نمونه اعلام کردند که در مورد مواد مخدر اطلاعات کافی ندارند و این یک زنگ خطر جدی می‌باشد. با توجه به تغییر الگوی مصرف مواد در سطح جامعه، متاسفانه تغییر الگو مصرف در گروه نمونه دانشجویان رخ داده به طوری که مصرف متامفتامین‌ها می‌تواند یک نگرانی جدی را در این گروه رقم زند.

فاکس نیوز: خطر مد و فشن بیشتر از حمله نظامی به ایران

فاکس نیوز (foxnews) نوشت: حکومت ایران بیشتر از اینکه از سوی تحریم‌ها یا تهدید حمله نظامی در مضیقه باشد، تحت فشار افزایش مد، سبک غربی و تیپ‌های فشن قرار دارد. گرایش کم سابقه زنان ایرانی به مدها، لباس‌ها و آرایش‌های غربی را "تهدیدی جدی" برای این کشور دانسته است و بسیاری از این افراد، تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی غربی قرار گرفته‌اند.
 
 به گزارش جام، امروزه به وضوح شاهد آن هستیم که فرهنگ مبتذل و ضداسلامی غرب -که آثار ناگوار آن بر جامعه و خانواده غربی اثبات شده است- از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی به جامعه ایران پمپاژ شده و مبانی اعتقادی و اخلاقی مردم را نشانه گرفته است. این واقعیت، لزوم توجه بیشتر مسئولان مربوطه و همچنین رسانه‌های متعهد را به این چالش فرهنگی یادآور می‌شود.

بیت‌المقدس در ۱۷۲ سال پیش

انتخاب نوشت: "جوزف فیلبرت دو پرانجی" عکاس و محقق فرانسوی در سال ۱۸۴۱ تا ۱۸۴۴ به خاورمیانه سفر کرد و اولین تصاویر از شهرهایی از کشورهای سوریه، ترکیه، مصر و فلسطین را به روش "داگرئوتیپ" به ثبت رساند.



گاف دوباره روس‌ها در مراسم اختتامیه سوچی 2014

اعتدال نوشت: در حالی که در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی سوچی 2014 حلقه پنجم در یکی از تشریفات این مراسم بازنشد، در مراسم اختتامیه نیز همین مساله تکرار شد و حلقه پنجم باز هم تشکیل نشد تا المپیک سوچی با 4 حلقه شروع و با 4 حلقه پایان یابد.



انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، طرابلس ، لیبی ، آسوشیتدپرس ، دیل گرین ، العربیه ، صدام ، کویت ، وهابیون ، شیعه ، ونزوئلا ، هند ، گرمیان ، محمود قجر ، گور جمعی ، جرج بوش ، مارگارت تاچر ، اسرائیل ، پورمحمدی ، ظریف ، اشتون ، عراق ، پاکستان ، اوباما ، دبکا ، واشنگتن ، تسلیحات ، نتانیاهو ، خلیج ، گوانتانامو ، کوبا ، شیخ محمد ، تروریستی ، voa ، جنتی ، مسلح ، پورتموث ، لندن ، پرنس چارلز ، عربستان ، تورم ، دیلی استار ، انگلیس ، جهاد نکاح ، سوریه ، ازدواج ، هکر ، نیروی دریایی ، آمریکا ، وال استریت ، عصر ایران ، نظامی ، ایران ، راجرز ، سئول ، پیونگ یانگ ، فیسبوک ، واتس آپ ، نیویورک ، سهام ، ثقفی ، زیباکلام ، یونهاپ ، کره جنوبی ، کره شمالی ، گینس ، ایتالیا ، عوبل ، یمن ، لاجوردی ، بازار تهران ، منافقین ، ترور ، برلوسکنی ، طاعون ، برلین ، خواجوی ، وین ، تایپه ، تایوانی ، اوغلو ، سحابی ، حقوق بشر ، ایران فردا ، افغانستان ، گالوپ ، منگام ، استودارد ، حسن ، لبنان ، اردوغان ، آمبرین بات ، احمد الاسیر ، وهابی ، ایدز ، ترکیه ، آنکارا ، پاریس ، المپیک ، ایتارتاس ، العالم ، تابناک ، فلسطینی ، فیض کاشانی ، ولیعهد سعودی ، ژاپنی ، عکاظ ، ملک عبدالله ، دالایی لاما ، مالزی ، دیپلماتیک ، فیضیه ، طلاب قم ، غفاری ، مهدوی کنی ، مرکل ، قدس ، اندونزی ، هواپیما ، ریک کندی ، ایمنی پرواز ، رستاخیز ، درویش ، بوئینگ ، رویترز ، جنرال ، الکتریک ، جمهوریت ، پیو ، امام رضا ، رجبی دوانی ، سازمان ملل ، ام علی ، علی سامی ، بیروت ، الغبیری ، تابوت ، حضرت معصومه ، مهاجران ، استرالیا ، تونی ابوت ، مالکی ، محسن رضایی ، مسجد جامعی ، حاتمی کیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار