یک نویسنده:

"نویسنده "همیشه باید خود را با شرایط تطبیق دهد

"نویسنده" با توجه به حرفه‌ای تر شدن مطالب و تغییر شرایط باید خود را با آن تطبیق دهد.

محمد حسین آهویی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: وبلاگ نویسان می‌توانند باعث بالا بردن اطلاعات مخاطب شوند، حتی اگر مخاطب فقط از روی سرگرمی وبلاگ‌ها را بخواند.

وی افزود: من با خواندن وبلاگ‌های ادبیات داستانی از آن‌ها بهره می‌گیرم و آن‌ها را در حد کلاس‌های رفع اشکال می‌دانم.

آهویی در خصوص ویژگی‌های فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی مخاطبان زیادی دارد و انتقادات و نظرات مخاطب، مستقیم و بسیار سریع به نویسنده می‌رسد.

وی ادامه داد: نوشته‌های  فضای مجازی بهتر و بیشتر دیده می‌شوند، فردی که در زمینه‌ی ادبیات تخصص دارد، می‌تواند نظرات و انتقادات خود را مسقتیم برای نویسنده در قسمت نظرات بگذارد.

آهویی در مورد آموزش داستان بیان کرد: آموزش همیشه و تحت هر شرایطی لازم است، هر سال مطالب حرفه‌ای تر مفید تر می‌شود و قطعا اگر کسی آموزش نبیند، از قافله عقب می‌ماند. پس نویسنده همیشه باید خود را با شرایط تطبیق دهد.

وی در مورد سرانه‌ی مطالعه کشور بیان کرد: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین و کمتر از یک ثانیه در سال است. همه نگران این آمار هستند. نویسنده، نگران دیده نشدن اثرش و ناشر و فروشنده، نگران بازگشت سرمایه و سود اقتصادی خود است.

این نویسنده در خصوص حضور زنان در عرصه نویسندگی و وبلاگ نویسی بیان کرد: زنان، نویسندگان قهاری هستند و گوی سبقت را از مردان ربوده‌آند. اغلب زنان بسیار دقیق‌تر و حساس تر از مردان می‌نویسند.

آهویی در مورد نوقلمان خاطرنشان کرد: بیشتر ناشران، به رمان نویسان مشهور توجه دارند و در خصوص افراد نو قلم و نو پا حتی نویسندگان داستان کوتاه، ریسک نمی‌کنند، البته شرایط اقتصادی هم در روند نشر موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار