کمبود نقدینگی، مهم ترین دغدغه تولید کنندگان

مهمترین دغدغه صنعتگران كشور ، كمبود نقدینگی، تأمین مواد اولیه و عدم تعامل مناسب بانک ها و دستگاه های دولتی با واحدهای تولیدی است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان ایران ؛ علی امین مدیر نمونه کشور طی گزارشی در حاشیه دیدار مدیران برتر صنعتی کشور با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : در شرایط تحریم واحدهای تولیدی بیش از هر زمان دیگری به نقدینگی نیاز دارند زیرا اغلب خریدهای آنان به صورت نقدی انجام می‌شود و امکان استفاده از تسهیلات پرداخت مدت‌دار برای بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد.

 وی ادامه داد : مقادیر زیادی از نقدینگی صرف پرداخت مالیات، دستمزد کارکنان، بیمه، خرید مواد اولیه و ماشین‌آلات می‌شود که این هزینه‌ها به دلیل رشد تورم در حال افزایش هستند و بسیاری از واحدهای تولیدی بدهی‌های سنگینی به بانک‌ها دارند که تاکنون موفق به پرداخت آن نشده‌اند.

وی عنوان کرد : آنها هر آنچه را که می‌فروشند صرف پرداخت اقساط قبلی خود می‌کنند و اگر امکانش را بیابند تا تسهیلات جدیدی دریافت کنند آن را به جبران هزینه‌ها اختصاص می‌دهند و باز هم بدهکارتر می‌شوند. بانک‌ها نیز همواره منابع‌شان محدود بوده و توان تامین نقدینگی مورد نیاز کل اقتصاد را ندارند.

امین اظهار داشت : پیش از این قرار بود حمایت های دولتی در غالب بسته های حمایتی به بنگاهای اقتصادی ارائه شود كه متاسفانه اجرایی نشد.

مدیر عامل شرکت مهندسی تکین در بخش دیگری از اظهاراتش به خواسته اصلی صنعت گران و تولید کنندگان از دولت اشاره کرد و گفت: خواسته اصلی صنعت گران اجرایی شدن منویات رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم با اجرای بند های ا سیاست های فوق به خودکفایی ، افزایش صادرات و شکوفایی تولید ملی دست یابیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار