افتخاری در تشریح سفر هیئت پارلمانی ایران به نیویورک مطرح کرد

پیشنهاد ایجاد فراکسیون زنان و خانواده در کمیسیون مقام زن نیویورک

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس با تشریح پنجاه و هشتمین نشست سالیانه کمیسیون مقام زن در نیویورک، گفت: در این اجلاس هیات پارلمانی ایران پیشنهاد ایجاد فراکسیون جهانی زنان و خانواده را مطرح کرد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری در نشست خبری امروز دوشنبه (26 اسفند)با ارائه گزارشی از اتحادیه بین‌المجالس و پنجاه هشتمین نشست سالیانه کمیسیون مقام زن در نیویورک گفت: در این نشست که با موضوع زنان برگزار شد  مباحث مختلفی درخصوص نقش و جایگاه زنان در جهان مطرح شد.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  با شرایطی که ما در دنیا داریم و تبلیغات ناصحیح رسانه‌ای که علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران به ویژه زنان مسلمان انجام می‌شود ضرورت شرکت در این اجلاس بیش از پیش به وجود آمد.
 
 وی با بیان اینکه در این اجلاس سه سخنرانی با موضوع زن انجام شد، افزود : نقش زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بر پارلمان‌ها، اهداف هزاره و توسعه کشورها با نقش زنان و جایگاه برابری جنسیتی سه موضوعی  بود که در سخنرانی‌ها در مورد آنها توضیحاتی را ارائه کردیم.
 
 این نماینده مردم در مجلس نهم ، بیان کرد: با اشاره به هفده ملاقات‌ حاشیه‌ای که در این اجلاس انجام شد، به درخواست هیات بلندپایه سنای ایتالیا نشستی با مسئولان سنا، نمایندگان مجلس و سفیر ایتالیا در سازمان ملل با محوریت بررسی مسائل زنان داشتیم و یادآوری کردیم که  که در ایران قوانین مهمی انجام می‌شود.
 
 سخنگوی فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ملاقاتی که با وزیر زنان و کودکان اندونزی داشتند تصریح کرد: در حاشیه این اجلاس ضمن حضور در مراسم تودیع سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل، با برخی از ایرانیان و فعالان اقتصادی و اجتماعی نیز دیدار داشتیم.
 
 وی بازدید از مراکز بزرگ اسلامی، مرکز خیریه مسلمانان و کتابخانه مسلمانان در نیویورک و همچنین دیدار با رایزن فرهنگی را از جمله برنامه‌های خود در این سفر عنوان کرد.
 
 افتخاری با بیان اینکه در این اجلاس پیشنهاد ایجاد فراکسیون زنان و خانواده با محوریت برتری حقوق زنان و مردان مطرح شد، گفت: با این پیشنهاد امیدواریم که چنین فراکسیونی به تصویب برسد و عدالت برای زنان برقرار باشد زیرا قوانین باید یکسان بوده و با تکیه بر آموزه‌های وحیانی اعمال شود.
 
 وی تاکید کرد: همچنین در این اجلاس در مورد نقش زنان در توسعه پایدار با اشاره به سند چشم‌انداز و تاکیدات قانون اساسی توضیحاتی را ارائه کردیم و گفته شد که ایران توانسته به خوبی از حقوق زنان دفاع کند .
 
 در ادامه حلیمه عالی نیز در مورد این سفر گفت :در این اجلاس در حین گزارش توضیحاتی ارائه شد مبنی بر اینکه زنان در پست‌های مختلفی فعالیت دارند و حتی بیش از 60 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.
 
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: یکی از سوالات مطرح در این اجلاس این بود که چرا چهره زنان مسلمان در رسانه‌های بین‌المللی به طور غیرواقعی نشان داده می‌شود که در این زمینه نیز اقداماتی که باید در مورد کرامت زنان صورت گیرد بیان شد و گفتیم که هر اقدامی که مغایرت با کرامت زنان باشد محکوم است و از نظر حقوقی میان زن و مرد تفاوتی وجود ندارد.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار