صندوق بین المللی پول هشدار داد

دولت "آرژانتین" متهم به انتشار آمار ناقص درباره میزان تورم

صندوق بین المللی پول دولت آرژانتین را متهم کرده است که با انتشار آمار ناقص درباره میزان تورم و تولید ناخالص داخلی خود تلاش می کند میزان وخامت شرایط اقتصادی کشور را کتمان کند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از رویکرد دولت آرژانتین اعلام کرد مقامات آرژانتین از شش سال پیش ارزیابی های اقتصادی سالانه این نهاد مالی بین المللی را که به طور سنتی درباره وضعیت اقتصادی کشورهای عضو منتشر می شود، رد می کنند.

طبق این بیانیه، ارزیابی کامل و دقیق اوضاع اقتصادی این کشور آمریکای جنوبی با 76 ماه تاخیر روبرو شده است.

دولت آرژانتین که صندوق بین المللی پول را یکی از عوامل ورشکستگی اقتصادی این کشور در سال 2001 می داند، روابط سردی با این نهاد مالی بین المللی دارد و اجازه نمی دهد گروه های کارشناسی صندوق بین المللی پول سیاست ها و برنامه های اقتصادی آرژانتین را به دقت و از نزدیک ارزیابی کنند.

علاوه بر این، صندوق بین المللی پول دولت آرژانتین را متهم کرده است که با انتشار آمار ناقص درباره میزان تورم و تولید ناخالص داخلی خود تلاش می کند میزان وخامت شرایط اقتصادی کشور را کتمان کند.

بر همین اساس، فوریه سال 2013 صندوق بین المللی پول رشته تحریم هایی را بر ضد آرژانتین به اجرا گذاشت که حتی اخراج این کشور از صندوق بین المللی پول نیز در آن پیش بینی شده بود.

هدف صندوق بین المللی پول این بود که با این تدابیر دولت آرژانتین را مجبور کند آمار و ارقام معتبرتر و شفاف تری درباره اقتصاد خود منتشر نماید.

صندوق بین المللی پول که در ماه دسامبر مهلت دیگری به آرژانتین داد، در ماه فوریه اعلام کرد سازوکار جدیدی برای ارزیابی میزان تورم در آرژانتین به کار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار