واکنش روسيه به تصميم فرانسه برای لغو قرارداد فروش ناو ميسترال

"دمیتری روگوزین"معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد در صورتی که فرانسه از فروش ناوهای نظامی میسترال به روسیه منصرف شود، این کار به شهرت فرانسه به عنوان یک شریک قابل اعتماد ضربه خواهد زد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه، معاون نخست وزیر روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد در صورتی که فرانسه از فروش ناوهای نظامی میسترال به روسیه منصرف شود، این کار به شهرت فرانسه به عنوان یک شریک قابل اعتماد ضربه خواهد زد.

"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه تهدید کرده بود اگر روسیه به رفتاری که در اوکراین در پیش گرفته است، ادامه دهد ممکن است فرانسه قرارداد فروش ناوهای نظامی میسترال را به این کشور لغو کند.

وی البته روز سه‌شنبه تصریح کرد ممکن است این قرارداد به حال تعلیق در آید.

"دمیتری روگوزین" معاون نخست وزیر روسیه در این زمینه گفت: فرانسه اندک‌اندک به اعتمادی که به این کشور به عنوان یک شریک قابل اعتماد وجود دارد، خیانت می‌کند.

وی در صفحه خود در پایگاه اینترنتی توئیتر از همتایان اروپایی خود خواست اوضاع را وخیم‌تر نکنند.
این مقام روس افزود: آیا همکار ما نمی‌داند به لطف این مشارکت، تا چه اندازه در فرانسه اشتغال‌زایی صورت گرفته است؟

"الکساندر کانچین" رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عوام روسیه نیز گفت: در صورتی که فرانسه تحریم‌هایی را بر ضد روسیه اعمال کند و ناوهای نظامی میسترال را به ما تحویل ندهد، این اقتصاد فرانسه خواهد بود که ضربه می‌خورد نه توانمندی نظامی نیروی دریایی روسیه.

وی افزود در صورت لغو این قرارداد، روسیه ساخت ناوهای نظامی مشابه را به شرکت‌های روسی واگذار خواهد کرد.

در سال2011، فرانسه برای فروش دو ناو نظامی از نوع میسترال به ارزش بیش از یک میلیارد دلار با روسیه توافق نامه امضا کرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا روز دوشنبه تحریم هایی برضد مسئولان بلندپایه دولتی روسیه یا مسئولان اوکراینی طرفدار مسکو تصویب کردند تا به این ترتیب به تصمیم بی سابقه دولت خودگردان شبه جزیره کریمه مبنی بر جدا شدن از اوکراین و پیوستن مجدد به فدراسیون روسیه، واکنش نشان دهند. 

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در نشستی در بروکسل تصمیم گرفتند تحریم هایی از قبیل محدودیت صدور روادید و توقیف دارایی های بیست و یک مقام روسی و اوکراینی اعمال کنند اما آمریکا یازده تن از مقامات روسیه و مسئولان اوکراینی طرفدار روسیه را تحریم کرد.

از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال هزار و نهصد و نود و یک، اعمال چنین تحریم هایی بر ضد روسیه در تاریخ روابط اتحادیه اروپا و روسیه بی سابقه است.

غربی ها ضمن منتفی دانستن گزینه نظامی برضد روسیه، امیدوار هستند انزوای بین المللی فزاینده روسیه این کشور را مجبور به تغییر رویکرد کند. کشورهای غربی در عین حال امکان اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری ( که به گفته لوران فابیوس در مرحله سوم قرار می گیرد) برضد روسیه را برای خود محفوظ داشته اند. گفته می شود اعمال چنین تحریم هایی برضد مسکو پیامدهای به مراتب بیشتری نسبت به تحریم های کنونی خواهد داشت چرا که آمریکا و اتحادیه اروپا از شرکای اصلی تجاری روسیه محسوب می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
اين در به آن در !!تازه داره مي فهمه كه قرارداد را بايد اجرا كرد منظورم اس 300است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
در این دنیا هر که بفکر خودشه ما هم باید به فکر خودمان باشیم ایشان بهمراه کشور محترم و معظم چین به اصطلاح شریکان ما هستند بعد به موقعش پشت آمریکا صف آرایی می کنند
آخرین اخبار