فرانس 24 گزارش داد

افزایش قابل توجه نابرابري هاي اجتماعي در "انگليس"/ثروتمندان انگلیسی چه کسانی هستند؟

نابرابری ها در انگلیس بین ثروتمندان و فقرا به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و باعث نگرانی بیش از پیش شهروندان این کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24، لندن پایتخت انگلیس، جزیره ای از ثروت در کشوری با نابرابری های زیاد به شمار می رود.

بر اساس گزارش سازمان "آکسفام"، پنج خانواده ثروتمند برتر انگلیس به شرح زیر توصیف شده اند: "دوک وستمینستر" که 9.5 میلیارد یورو ثروت دارد، ثروتمندترین شهروند انگلیسی به شمار می رود.

وی همه زمین ها و ساختمان های محله های می فیر (Mayfair) و بلگراویا (Belgravia) لندن را در اختیار دارد.

"برادران روبن" با هشت میلیارد و 300 میلیون یورو ثروت در جایگاه دوم قرار دارند، "برادران هیندوجا" با هفت میلیارد و 200 میلیون یور ثروت در رده سوم و "کنت کادوگان" با چهار میلیارد و 800 میلیون یورو ثروت در مکان چهارم قرار گرفته اند.

در این رده بندی "مایک آشلی" با چهار میلیارد ثروت در جایگاه پنجم است و بالاخره "ملکه الیزابت" در جایگاه دویست و شصتم ثروتمندان انگلیسی قرار دارد.

این پنج خانواده ثروتمند انگلیسی در مجموع، معادل 20 درصد از جمعیت فقیرتر انگلیس یعنی 12 میلیون نفر ثروت دارند.

"بن فیلیپس" از انجمن آکسفام می گوید: انجمن ما هر روز با افراد فقیر جامعه انگلیس کار می کند؛ آنها گرسنه اند، ما از مسئولان سیاسی می خواهیم اندکی بین افراد بالای هرم و افراد پایین هرم که برای بقای خود مبارزه می کنند، تعادل برقرار سازد.

این نابرابری ها در همه کشورهای اروپا وجود دارند، اما در انگلیس این نابرابری ها به علت حمایت های کم اجتماعی از قشر متوسط، دو چندان شده است.

پیش بینی های اخیر موسسه آمار انگلیس تاکید می کند نوزادی که در محله مرفه نشین "نایتز بریج" لندن متولد می شود، می تواند امیدوار باشد 97 سال عمر خواهد کرد، اما نوزادی که در محله فقیرنشین "بیرکنت" نزدیک لیورپول به دنیا بیاید بیش از 66 سال امید به زندگی نخواهد داشت.

این رقم از میانگین امید به زندگی در بنگلادش نیز کمتر است. انگلیس ممکن است به سمت جامعه ای پیش برود که در آن شکاف امید به زندگی بین افراد ثروتمند و افراد فقیر، 30 سال خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.