طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقق شعار سال نیازمند "عزم ملی" در سایه "فرهنگ‌سازی" است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی است اما این عزم جز با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ عمومی جلوه‌گر نخواهد شد.

"سید علی طاهری" نماینده مردم گلستان، گرگان و آق گلا، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در پی نامگذاری سال جدید به عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بیان عنوان اقتصاد توام و همزمان با فرهنگ، مربوط به بحث تخصصی کمیسیون فرهنگی است مبنی بر اینکه مقوله فرهنگ در شکوفایی اقتصاد نقش پر رنگ‌تری دارد.
 
وی به بخش دیگری از شعار سال یعنی مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی جز با روحیه جهادی محقق نخواهد شد و این در حالی است که قوه مجریه در این میان نقش اساسی دارد بنابراین امیدواریم مسئولین و نهادهای ذی‌ربط روحیه جهادی را در خود تقویت کنند تا ان‌شالله در زمینه رسیدن به اهدافی که مدنظر مقام معظم رهبری است، توفیق یابیم.
 
نماینده مردم گلستان، گرگان و آق گلا تصریح کرد: قطعا تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی است و این عزم جز با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ عمومی جلوه‌گر نخواهد شد، بنابراین چنانچه کارگرو‌ها در کمیسیون فرهنگی به صورت دقیق وظایف خود را پیگیری کنند، دست یافتن به این شعار به هیچ وجه ناممکن به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی پس از تعطیلات برنامه‌های لازم را در جهت آشنایی مردم جامعه با ارتباط تنگاتنگ اقتصاد و فرهنگ و تبیین این دو اصل خواهد داشت و امید است که آثار این شعار در عرصه عمل به زودی مشخص شود.

لازم به ذکر است؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به همه هم میهنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان بخصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه اسلام و ایران، سال جدید را سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند و این در حالی است که  ایشان «سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» را زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواندند.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار