حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

بهترین پشتیبانان شعار سال 93 جمعیت نمازگزار هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" در راستای توجه به امر نماز شکل خواهد گرفت و این در حالی است که بهترین پشتیبانان این شعار جمعیت نمازگزار هستند.

 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی" رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران مصلی بزرگ امام خمینی(ره) را یکی از بزرگترین مصلی‌های نماز جمعه در دنیای اسلام دانست و گفت: مصلی بزرگ تهران با 205 هکتار مساحت، بزرگترین مجموعه فرهنگی در دنیای اسلام است و مصلی عمان و الجزایر که از نظر مساحت ثلث آن هم نیستند، بعد از آن قرار دارند.

وی افزود: برای ساخت یک بزرگراه شهرداری 7 هزار خانه را خریداری و میلیاردها تومان سرمایه گذاری می کنند و یا پروژه ای مانند برج میلاد که سود آنچنانی برای مردم تهران دارد با هزینه‌های کلان ساخته می‌شود، اما اعتبار مصلی امام خمینی (ره) که می‌تواند پایگاه جهان اسلام باشد، قطره چکانی تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه جمعیت ثابت تهران 9 میلیون نفر است که با جمعیت متغیر و مسافران روزانه به 11 میلیون نفر می رسد، تصریح کرد:  این تعداد جمعیت به یک چنین پایگاهی نیاز دارند که این مساله باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: ستاد اقامه نماز جمعه پیشنهاد می‌دهد سران 3 قوه مقننه، مجریه، قضاییه و شهرداری هر 3 ماه یکبار برای بررسی وضعیت مصلی امام خمینی(ره) جلسه تشکیل دهند و وضعیت را پیگیری و بررسی کنند، امسال مبلغ 17 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت مصلی اختصاص داده‌اند که بسیار اندک است.  

وی اضافه کرد: برای ساخت مصلی الجزایر که داعیه جهان اسلام بودن آنها از ما کمتر است، اعتباری حدود 1.5 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است و زمان ساخت آن را برای مدت سه تا پنج سال تعیین کرده‌اند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در مدت 35 سال برگزاری نماز جمعه اهالی اطراف دانشگاه تهران سختی‌های زیادی را متحمل شدند و شهرداری، اورژانس، هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و پلیس راهرو دربرگزاری نماز جمعه بسیار یاری رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی تصریح کرد: در راس بودن نماز جمعه بسیاری از مشکلات اقتصادی و سیاسی جامعه را حل می‌کند بنابراین باید به این مسئله توجه ویژه شود.  
 
وی افزود: سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" در راستای توجه به امر نماز شکل خواهد گرفت و این در حالی است که بهترین پشتیبانان این شعار جمعیت نمازگزار هستند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی اظهار داشت: در نظرسنجی‌ها و گزارشاتی بدست آمده این نتیجه حاصل شد که بیشتر از 55 درصد مردم نمازگزار ما دارای تحصیلات فوق دیپلم تا دکتری هستند، بنابراین این نشان می‌دهد که عمده کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنن نخبگان جامعه هستند.  
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان خاطرنشان کرد: نخبگان جامعه از برجسته‌ترین انسان‌ها در زمینه‌های علمی هستند که سوابق مبارزه و ایثارگری‌ آنها زبانزد است و کسانی هستند که پیش از این در علم و عمل و دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی پیشتاز بوده‌اند.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: تقوی ، خطبه ، نماز ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار