حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

وجود خلأهای نظارتی در مبارزه با مفاسد اقتصادی

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم با اشاره به اینکه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ما خلأ قانونی نداریم، بیان داشت:‌ ما در این زمینه دچار خلأ نظارتی هستیم که در این راستا باید ناظران دقت بیشتری به عمل آورند تا مانع از سوءاستفاده و دست‌درازی دیگران به اموال مملکت شود.

حجت‌الاسلام "محمدتقی رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در قانون پیش‌بینی‌هایی انجام شده که این پیش‌بینی‌ها می‌تواند یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی باشد.   
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم تصریح کرد: جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی، در نظر گرفتن بازار مصرف، استفاده از ذخایر موجود در کشور و همچنین حمایت از تولیدات داخلی و صرفه‌جویی می‌تواند یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از مفاسد اقتصادی باشد.   
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ما خلأ قانونی نداریم، بیان داشت:‌ ما در این زمینه دچار خلأ نظارتی هستیم که در این راستا باید ناظران دقت بیشتری به عمل آورند تا مانع از سوءاستفاده و دست‌درازی دیگران به اموال مملکت شود.   
 
رهبر در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از خلأ نظارتی پیشگیری قبل از ارتکاب جرم است که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی باشد و وجود یک دستگاه نظارتی قوی می‌تواند مانع از انجام تخلفات مذکور شود.   
 
انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار