از کارافتادگی کبد، 10 درصد، پیوندهای کبد را شامل می‌شود

اگر چه از کارافتادگی ناگهانی و کامل کبد نادر بوده و در موارد کمی اتفاق می‌افتد، اما در مجموع 10 درصد کل پیوندهای کبد را شامل می‌شود.

محمد علی موذنی متخصص گوارش و کبد، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف بالای غذاهای چرب و آماده و همچنین نداشتن تحرک و فعالیت بدنی کافی، عامل چاقی و اضافه وزن است که با بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی از جمله مشکلات و بیماری‌های کبدی ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه پیوند کبد از جمله پیوندهای مهم و پرکاربرد است، تصریح کرد: پیوند کبد در نتیجه از کارافتادگان کامل کبد ضروری می‌شود و در صورتیکه بتوان از این بیماری پیشگیری کرد و یا شدت آن را کاهش داد، در آن صورت نیاز به پیوند کبد برطرف می‌شود. 

موذنی تاکید کرد: بر طبق بررسی‌ها و شواهد، اگرچه از کار افتادن ناگهانی و کامل نادر بوده و در موارد کمی اتفاق می‌افتد، اما در مجموع حدود 10 درصد کل پیوندهای کبد را شامل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه از کار افتادن کبد حیات انسان را تهدید می‌کند، یادآور شد: تشخیص صحیح و درمان به موقع مبتلایان به نارسایی کبد موضوعی بسیار مهم است که می‌تواند خطر از کار افتادگی ناگهانی و کامل کبد را تا حد زیادی برطرف کند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: کبد ، بیمار ، دارو ، تحرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار