برخلاف بسیاری از تصورات، اگر چه در اغلب افراد چاقی و اضافه وزن هم سو با یکدیگر هستند،‌اما شواهد موجود نشان می‌دهند که بسیاری از افراد چاق درجامعه ، هیچ گونه اضافه وزنی ندارند.

پیمان عزیز محمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم درگفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران افزود: اضافه وزن و چاقی یکی از عوامل مهم و اصلی افزایش دهنده خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی وعروقی،‌ دیابت و سرطان است.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی ازافراد جامعه دچارمشکل چاقی و اضافه وزن هستند، تاکیدکرد: بسیاری از افراد تصورمی‌کنند که چاقی و اضافه وزن لزوماً با هم بروزمی‌کنندو درواقع افراد چاق به طورقطع دچار اضافه وزن نیز هستند.

عزیزمحمد تصریح کرد: برخلاف بسیاری از تصورات اگر چه دراغلب افراد، چاقی واضافه وزن هم سو با یکدیگر هستند، اماشواهد موجود نشان می‌دهند که بسیاری از افراد چاق درجامعه، هیچ گونه اضافی وزنی ندارند.

وی یادآورشد: اضافه وزن شرایطی است که در آن وزن بدن از مقداراستاندارد آن، بر طبق قد تجاوزکند، درحالی که چاقی حالتی است که چربی در بدن به میزان بسیاربالایی می‌رسد.

عزیز محمدی خاطرنشان کرد: ممکن است فردی چاق باشد ولی وزنش درحد معمول واستاندار باشد ودرمقابل فردی دچار اضافه وزن بوده ولی چاق نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چاقی ، اضافه وزن ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار