"دندان‌های پرکرده" را هر سال نزد پزشک ببرید

پر کردن دندان یا همان ترمیم دندان، به معنی برداشتن و تراش دادن پوسیدگی‌های دندان و جایگزین کردن آن با مواد ترمیمی است.

دکتر حمید فرزام، دندانپزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پر کردن دندان یا همان ترمیم دندان به معنی برداشتن و تراش دادن پوسیدگی‌های دندان و جایگزین کردن آن با مواد ترمیمی است.در سال‌های اخیر با پیشرفت علم، مواد دندانی همرنگ دندان یا همان کامپوزیت‌ها به عهده دندانپزشکان ترمیمی وارد شدند این ترمیم‌های هم رنگ دندان به دلیل زیبایی که دارند برای ترمیم دندان‌های جلویی مفید هستند.

وی افزود: کامپوزیت‌هایی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند و ابتدا به صورت خمیر هستند و کامپوزیت نوری نامیده می‌شوند در حضور نور شروع به سفت شدن می‌کنند پس از سفت شدن دندان، پزشک با استفاده از وسایل و برس‌های مخصوص سطح آن را پوشش می‌دهد تا زیبا و براق شود.

دکتر فرزام گفت: کامپوزیت علاوه بر زیبایی قابلیت چسبیدن به نسج دندان را دارد و همین امر باعث می‌شود تا نیاز باشد که دندان پزشک تراش زیادی به دندان بدهند.

وی تصریح کرد: از کامپوزیت علاوه بر ترمیم پوسیدگی‌ها و ترمیم شکستگی به دندان‌هایی جلویی، بستن فاصله بین دندانی و تصحیح کردن شکل دندان‌های بد فرم استفاده می‌گردد.

دکتر فرزان هم چنین افزود: ترمیم‌های کامپوزیتی، باید هر ساله توسط دندان پزشک چک شوند تا در صورت به وجود آمدن هرگونه نقص در ترمیم دندان مجددا ترمیم گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، دندانپزشک ، ترمیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار