سخنگوی وزارت امور خارجه:

اقدام پارلمان اروپا غیرواقع‌بینانه است و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد

مرضیه افخم گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی گام‌های اولیه و قابل تاملی برای حل و فصل مسائل پیش روی دو طرف برداشته اند، موضع‌گیری حقوق بشری پارلمان اروپا و طرح موضوعات غیرواقعی بویژه درباره انتخابات ایران مردود و غیرقابل قبول است.

به گزارش گروه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام ضد ایرانی پارلمان اتحادیه اروپا گفت: اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه و طرح ادعاهای بی‌اساس حقوق بشری سازنده نیست و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد و غیرواقع‌بینانه است.

افخم افزود: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی گام‌های اولیه و قابل تاملی برای حل و فصل مسائل پیش روی دو طرف برداشته اند، موضع‌گیری حقوق بشری پارلمان اروپا و طرح موضوعات غیرواقعی بویژه درباره انتخابات ایران مردود و غیرقابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: لزوم احترام و درک پارلمان اروپا نسبت به باورهای دینی، تاریخی و فرهنگی کشورها امری اجتناب ناپذیر بوده و پارلمان اروپا برای کمک به رفع دغدغه حقوق بشری در سطح جهان بطور اساسی و بنیادین مانع شود که حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعالیم دینی و اسلامی، حفظ و رعایت حقوق شهروندان و ارتقاء حقوق بشر را بطور جدی دنبال می کند و طرح ادعاهای یکطرفه، بی‌اساس و غیرمستند در این زمینه مطمئنا کمک کننده نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
مملکت جمهوری اسلامی نباید ارزش های ایرانی و اسلامی خود را فراموش کند و باید جواب دندان شکن به اروپائیان بی دین دهد .
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۴:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اروپایی که خود قانونش درمجلس رژیم صهیونیستی و کنگره امریکا تصویب می شود غلط می کند برای ما تصمیم می گیرد ، هنوز سم مواد شیمیایی ساخت اروپایی ها و اهدایی به صدام ملعون در بدن خیلی از جانبازان ما وجود دارد.
من به عنوان یک شهروند کرد ضمن حمایت کامل از سیاست های دولت جمهوری اسلامی، قطعنامه اروپاییان را درحد تار عنکبوت استوار می دانم و حتی سست تر از ان است و ارزشی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
باید جواب دندان شکن بهشون بدهید تا برای همیشه از اوهام بیرون بیایند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۲۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
اروپاییها غلط اضافی میکنند باید درس بزرگی به انها بدهیم باید اروپاییها حساب کارهایشان را بکنند اینجا ایران هست نه اوکراین.
آخرین اخبار