آمادگی رژيم صهيونيستی براي اعمال مجازات‌هايی برضد فلسطينيان

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد در پی تلاش فلسطینیان برای پیوستن به نهاد‌های بین المللی، این رژیم آمادگی دارد مجازات‌هایی را بر ضد فلسطینیان اعمال کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از ژنرال یائو موردخایYoav Mordechaï فرمانده دستگاه نظامی که سرزمین‌های فلسطینی را اداره می‌کند خواستند یک رشته تدابیر پیشگیرانه را بر ضد فلسطینیان ارائه دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به اقدام اسرائیل برای خودداری از آزادی آخرین گروه زندانیان فلسطینی در 29 مارس، روز سه‌شنبه تصمیم گرفت روند پیوستن به 15 کنوانسیون و پیمان بین المللی را آغاز کند.‌ توافق برای آزادی این گروه از زندانیان فلسطینی در ابتکار صلح جان کری، وزیر خارجه آمریکا، حاصل شده بود.

تزیپی لیونی، مذاکره کننده ارشد اسرائیل روز پنجشنبه به صائب عریقات، همتای فلسطینی خود اطلاع داد آزادی این زندانیان فلسطینی لغو شد.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک مسئول اسرائیل نوشت مقامات اسرائیلی قصد دارند مجوز صادره برای ، شرکت وطنیه، اپراتور تلفن همراه فلسطینی، را جهت توسعه شبکه تلفن همراه در نوار غزه باطل کنند.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، این مقامات همچنین قصد دارند فعالیت فلسطینیان در ناحیه سی (zone C ) بخش اشغالی کرانه باختری را محدود کنند. اسرائیل در این منطقه شهرک سازی کرده است و کنترل نظامی و غیر نظامی آن را به طور کامل در دست دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، همین منبع خاطر نشان کرد افزون بر این اسرائیل می‌خواهد بار دیگر انتقال سهم تشکیل خودگردان فلسطینی از محل درآمدهای مالیاتی را متوقف کند.

اسرائیل در دسامبر سال 2012 هم انتقال سهم مالیاتی به تشکیلات خود گردان را پس از پذیرفته شدن فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل،متوقف کرده بود.از سوی دیگر روزنامه طرفدار دولت اسرائیل حیوم نوشت کنست روز دوشنبه نشستی را برای بحث در باره بحران روند صلح برگزار خواهد کرد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، دادگاه ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار