وارد شدن موضوعات حمل و نقل و ترافیک در دروس مدارس

شهردار منطقه هفت از ورود موضوعات مختلفی مانند حمل و نقل و ترافیک، واحدهای حقوقی و مدیریت بحران و ... در موضوعات درس و مدارس منطقه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رضا نگهبان شهردار منطقه هفت از ورود موضوعات ح قوق و تکالیف شهروندی به عنوان واحد درسی اختیاری به مدارس این منطقه خبر داد و گفت: به منظور نهادینه سازی نقش شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی و ارتقا دانش شهری و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم مقدر شده تا موضوعات مختلف شهری به عنوان واحد درسی اختیاری در مدارس این منطقه تدریس شود.
 
به گفته نگهبان موضوعات مختلفی نظیر امور شهری و فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، واحدهای حقوقی و مدیریت بحران، بازیافت و پسماند، زیبایی شناختی شهر، فضای سبز عمودی و کشاورزی خانگی، ترافیک شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی، ایمنی در شهر و بحران‌های طبیعی و پیشگیری از حوادث شهری، حقوق همسایگی و آپارتمان نشینی، سبک زندگی و الگوی مصرف، انواع آلایده‌ها و راه‌های پیشگیری از آن وارد موضوعات درسی مدارس خواهد شد.
 
شهردار منطقه هفت افزود: به همین منظور دروس محیط زیست، فضای سبز عمودی و کاشت خانگی، زیبایی در شهر و حقوق آپارتمان نشینی در دو هنرستان فنی حرفه‌ای نمونه دولتی دخترانه شهید مطهری و پسرانه شهید چمران به عنوان پایلوت تا پایان اردیبهشت ماه سال 1393 تدریس می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در سطح تهران برگزار می‌شود تصریح کرد: انجام چنین فعالیت کمک نظیری، فرصت مغتنمی برای نهادینه‌سازی نقش شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی بوده و می‌تواند گام موثری برای ارتقا دانش شهری دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم بردارد.
 
نگهبان گفت: با اجرای موفق این طرح می‌توان در جهت توسعه اجتماعی گامی موثر برداشت و به جمعیت کثیری از شهروندان منطقه دست یافت و در صورتی که با ظرافت و دقت نظر عمل شود با اهداف بزرگی همچون ایجاد تعلق به شهر و کاهش هزینه‌های شهری دست یافت.
برچسب ها: شهردار ، ترافیک ، موضوع ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار