زنجان/

جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار می‌شود

جشنواره ملی آش با شکوهتر از دوره اول همزمان با اردیبهشت ماه امسال در استان زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان با اعلام این خبر افزود: با توجه به برگزاری هشت دوره از جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی استان زنجان نهمین دوره این جشنواره در اردیبهشت ماه امسال برپا خواهد شد.

رحمتی افزود : جشنواره ملي آش ايراني با شعار ((غذاي ايراني خوراك جهاني)) از سال 1384 در بخشهاي مختلف از جمله پخت انواع غذاهاي محلي بوي‍ژه آشهاي محلي استانها، نمايشگاه جاذبه هاي گردشگري، صنايع دستي و سوغات محلي در استان زنجان برگزار مي شود.

وی متذکر شد: دوره اول و دوم این جشنواره در فصل بهار و اردیبهشت ماه سالهای 84 و 85 در مجموعه تفریحی گاوازنگ برگزار شد چون بهترین فصل رویش و استفاده ازانبوه سبزیهای کوهی بود.

مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان با تاکید براینکه نهمین جشنواره ملی آش ایرانی در اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد تصریح کرد: برآنیم با برگزاری هرچه بهتر، شکوه دوباره این جشنواره بی نظیر ملی را برگردانیم.

مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان اشاره کرد: این جشنواره یکی از طولانی ترین جشنواره هایی است که در حوزه گردشگری به اجرا درآمده است.

یحیی رحمتی هچنین به اهمیت این جشنواره در معرفی هرچه بیشتر توانمندیهای گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی بهتر" جشنواره بین المللی آش ایرانی" را پایه گزاری کنیم/س.
برچسب ها: جشنواره ، آش ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.