کرمانشاه/

آغاز کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه

همزمان با گرم شدن هوا،کوچ بهاره عشایراستان کرمانشاه به سمت مناطق ییلاقی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی اشرف آزادی مدیر امور عشایر استان کرمانشاه گفت: جامعه عشایری استان با دارا بودن یک میلیون و پانصد هزار راس دام همزمان با گرم شدن هوا از اوایل فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت کوچ بهاره خود را به سمت مناطق ییلاقی انجام می دهند.

آزادی ادامه داد: عشاير استان كرمانشاه در كوچ بهاره مسافتي حدود ۱۵تا 700 كيلومتر را طي مي‌كنند تا به محل ييلاقي محل استقرار خود برسند.


مدير امور عشاير استان كرمانشاه بابيان اينكه كوچ عشاير استان به دوصورت درون استاني و برون استاني صورت مي‌گيرد، گفت: عمده عشاير استان در مناطق ييلاقي درون استان و استان همدان مستقر مي‌شوند.

ویافزود: جامعه عشايري كرمانشاه داراي بيش از ۱۴هزار خانوار عشايري با جمعیت ۷۹هزار و ۲۰۷نفر در قالب14 ايل و يك طايفه مستقل كوچنده و نيمه كوچنده هستند.

وی با اشاره به اینکه عشاير استان كرمانشاه از نظر جمعیت رتبه هشتم كشور را دارند، خاطرنشان كرد: جمعيت عشاير استان2.4 درصد از كل جمعيت استان را تشکیل می‌دهد.

آزادی تاکید کرد: برنامه ریزی و هماهنگی هایی با فرمانداران و ادارات و ارگان‌هاي ذيربط در مورد کوچ بهاره عشایر به جهت ارائه خدمات رفاهي، بهداشتي، آموزشي و مسائل امنيتي عشاير استان در مسيرهاي كوچ و مناطق ييلاقي صورت گرفته تا عشایر در حین کوچ مشکلی نداشته باشند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، بهاره ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.