وزارت خارجه روسیه؛

انتظار خاصی از برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب نمی‌رود

معاون وزیر امورخارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد انتظار خاصی از برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب نمی‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از راشاتودی:وزارت امورخارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد انتظار خاصی از برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب نمی‌رود.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در این رابطه گفت:روسیه امیدهای زیادی به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ندارد.

وی افزود:پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که قرار است در روزهای هشتم و نهم آوریل صورت بگیرد سخن گفتن از تعدادی از مسائل در مرحله مقدماتی است و باید مذاکرات بیشتری انجام شود.
 

گفتنی است سومین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 فردا در وین آغاز می شود. اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان به‌ریاست "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) به‌همراه چند گروه رسانه‌ای عازم وین  شد.

این گفت‌وگوها به‌ریاست محمدجواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

در همین حال معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه گفت: شام کاری آقای ظریف وزیر امور خارجه با خانم اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تنظیم برنامه های مربوط به این مرحله از مذاکرات و بررسی نحوه آغاز و ادامه آن ، امشب برگزار خواهد شد.

عباس عراقچی گفت: در صورتی‌که دو طرف در موضوعات کلان به جمع بندی برسند، احتمالا نگارش متن توافق جامع هسته ای از ابتدای اردیبهشت آغاز می شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز درباره مذاکرات وین گفت: در این دور از مذاکرات همه مباحث مورد توجه است . بحث هایی که در دور قبل انجام شده و بعضی از قسمت های آن به کارشناسان ارجاع داده شده بود برای بررسی بیشتر دوباره مورد بحث قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، خارجه ، روسیه ، ایران ، هسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار