ایستگاه ششم مذاکرات هسته‌ای/8

ظریف: از اردیبهشت ماه وارد تدوین پیش‌نویس جامع هسته‌ای می‌شویم/ اظهارنظرهای اتحاديه اروپا فاقد اعتبار است

وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مذاکرات قرار است آخرین موضوعات و موردها مورد بحث قرار گیرد، در این دوره بحث‌ها را به پایان رسانده تا در اردیبهشت ماه وارد تدوین پیش‌نویس شویم.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، محمدجواد ظریف پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مذاکرات قرار است آخرین موضوعات و موردها مورد بحث قرار گیرد، بحث‌ها را به پایان می‌رسانیم تا در اردیبهشت ماه وارد تدوین پیش‌نویس شویم.

وی افزود: اظهار نظرهای اتحاديه اروپا نه اعتبار دارد و نه از وزن سياسی برخوردار است و هيچ نقشی در مذاكرات هسته ای ندارد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی تصریح کرد: طرف‌های مقابل باید برای پذیرش واقعیت‌ها تصمیمات سخت و دشواری را اتخاذ کنند.


گفتنی است دومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو 27 و 28 اسفند ماه 1392 در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از اتمام این دور از گفتگوها گفت: در این دور از مذاکرات درباره غنی‌سازی و رآکتور آب سنگین تحقیقاتی اراک، همکاری‌های غیرنظامی و تحریم‌ها صحبت شده است.

وی افزود: سعی می‌کنیم درباره مباحث ماهوی کار کنیم و در مرحله بعدی کارشناسان دو طرف ملاقات‌هایی خواهند داشت.

گفتنی است دو طرف در دومین دور از مذاکرات کارشناسی در چارچوب گام نهایی برنامه اقدام مشترک درباره موضوعاتی از جمله غنی‌سازی، رآکتور آب سنگین تحقیقاتی اراک، همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای و نیز لغو تحریم‌ها گفت‌وگو کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار