ایستگاه ششم مذاکرات هسته‌ای/11

انتظار خبرنگاران برای انجام کارهای اداری در فرودگاه وین + عکس

خبرنگاران ایرانی پس از رسیدن به فرودگاه وین در حال انتظار برای انجام کارهای اداری خود هستند.

به گزارش‌ خبرنگار اعزامی باشگاه‌ خبرنگاران به وین، خبرنگاران ایرانی همراه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، پس از رسیدن به فرودگاه وین در حال انتظار برای انجام کارهای اداری خود هستند.   

گفتنی است هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به ریاست محمدجواد ظریف به منظور از سرگیری دور سوم مذاکرات صبح امروز تهران را به مقصد وین ترک کرد  و بعد از ظهر امروز به وقت تهران وارد وین شد.

همچنین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایالات متحده وارد وین شده البته مقام‌هایی از وزارت دارایی و شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگو‌ها شرکت خواهند داشت و "پال ارواین" مدیر دایره پیشگیری از اشاعه تسلیحات کشتار دسته جمعی شورای امنیت ملی ایالات متحده و "ریچارد نفیو" معاون هماهنگ‌کننده امور تحریم‌ها وزارت امور خارجه آمریکا، نیز در وین حضور دارند.

لازم به ذکر است دیپلمات "امیرحسین زمانی‌نیا"  و "جمشید ممتاز" وکیل امنیتی بلند پایه کشورمان به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پیوستند.

شایان ذکر است "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه کشورمان  "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 20 به وقت وین در شام کاری مشترک حضور پیدا می‌کنند.

گفتنی است ظریف پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مذاکرات قرار است آخرین موضوعات و موردها مورد بحث قرار گیرد، در این دوره بحث‌ها را به پایان رسانده تا در اردیبهشت ماه وارد تدوین پیش‌نویس شویم.

وی افزود: اظهار نظرهاي اتحاديه اروپا نه اعتبار دارد و نه از وزن سياسي برخوردار است و هيچ نقشي در مذاكرات هسته اي ندارد.

ظریف خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم درباره مباحث ماهوی کار کنیم و در مرحله بعدی کارشناسان دو طرف ملاقات‌هایی خواهند داشت.

لازم به ذکر است مذاکرات در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود.

برای دیدن عکس اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار