فرانس پرس: ‌ماراتن دیپلماتیک ایران و 1+5 با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از وین به قلم "کریستوف اشمیت" با عنوان " مذاکرات هسته ای با ایران تسریع می شود " نوشت : قدرت‌های بزرگ و ایران امروز سه شنبه ماراتن دیپلماتیک خود را در وین با سرعت بیشتری در پیش می‌گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، فرانس پرس نوشت: هدف اصلی از این مذاکرات دست یافتن به توافقنامه ای است که در صورت عملی شدن تا تابستان امسال به تنش‌ها پایان خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: روند بحث و گفتگوهای هسته‌ای غربی‌ها و ایران قرار است این بار سرعت بگیرد. این سومین دور مذاکرات از نوامبر پارسال است.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران هنگام ورود به وین اظهار داشت : " ما خواهیم کوشید مذاکرات و گفتگوها را به پایان برسانیم؛ سپس نگارش پیش‌نویس قطعنامه را از  اردیبهشت ماه،‌ - 21 آوریل آغاز کنیم."

فرانس پرس نوشت: واشنگتن نیز امیدوار است تدوین پیش نویس توافقنامه در نشست  آتی در ماه مه آغاز شود. "محمد جواد ظریف" و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست هیئت گروه پنج به علاوه یک ، شامل آلمان، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس و روسیه را بر عهده دارد دیشب با هم در ضیافت شام شرکت کردند و امروز سه شنبه به موضوع اصلی که همان برنامه هسته ای ایران است خواهند پرداخت.

یک دیپلمات آمریکایی شرکت کننده در مذاکرات گفت: " ما برای پر کردن شکاف موجود کار می کنیم تا ببینیم آیا قادریم به ترکیبی مناسب برسیم یا خیر." 
وی تاکید کرد: " آهنگ کار ما بیش از پیش تسریع خواهد شد." 

به گزارش این خبرگزاری، باراک اوباما تلاش بسیاری کرد تا متحدان اسرائیلی و سعودی‌اش را در خصوص فایده ای که امضای توافق هسته ای با جمهوری اسلامی دارد قانع کند. اوباما به علاوه باید با کنگره آمریکا نیز که مرتب می گوشد مجازات های جدیدی را بر ضد ایران اعمال کند سازش کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار