معاون آموزش وزارت بهداشت:

اعطای مجوز به تمام واحد‌های "دانشگاههای علوم پزشکی"/ظرفیت پذیرش دانشجوی انتفاعی شرط مجوز

به تمام واحدهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت داشتن ظرفیت پذیرش دانشجوی انتفاعی، مجوز داده می‌شود.

دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزش وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به پرسش جمع آوری واحد‌های بین الملل مثل قشم و کیش گفت: بر اساس قانون برنامهٔ پنجم توسعه به وزارت بهداشت و درمان اجازه داده شده تا ظرفیت مازاد خود را که مازاد بر ظرفیت اصلی می‌شود، در صورت ایجاد ظرفیت برای کسانی که مایل هستند در این رشته‌ها درس بخوانند، اختصاص دهند و هزینه‌های آن را دریافت کنند. 

وی افزود: به این ظرفیت انتفاعی می‌گوییم و آن چیزی که به عنوان واحد بین الملل می‌بینیم، فقط به لحاظ بین الملل است و به جز در چند دانشگاه علوم پزشکی بزرگ ما دانشجوی خارجی نداریم و بنابراین این بخش‌ها به اسم واحد بین الملل هستند و ان شاالله طرح ساماندهی این دانشگاه‌ها را خواهیم داشت و اسم واحد بین الملل برداشته می‌شود. 

وی ادامه داد: این ظرفیت‌های مازاد، دانشگاه‌ علوم پزشکی هستند که جدا از دانشجویان بخش آموزش رایگان ما ادامهٔ تحصیل می‌دهند و به همین زودی و تا آخر هفتهٔ آینده نحوهٔ ساماندهی این دانشگاه‌ها را اعلام خواهیم کرد. 

وی در پاسخ به پذیرش دانشجوی خارجی در این واحد‌ها گفت: بین دانشجوی خارجی و این ظرفیت‌ها تفاوت است، چرا که تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی ما در بخش بین الملل فعالیت می‌کنند و به آن عملکرد بین الملل می‌گوییم، نه واحد بین الملل که آن‌ها دانشجوی خارجی می‌گیرند و از پذیرش دانشجوی خارجی در مقاطع تخصص و phd خبر داده و در مقاطع پایین‌تر مراجعی نداریم. 

وی افزود: این دو کاملا متفاوت است و اسم واحد بین الملل قطعا تغییر پیدا نخواهد کرد و دانشجویان ایرانی خودمان نیز می‌توانند از ظرفیت‌ها استفاده کنند که البته باید از طریق کنکور سراسری پذیرش شوند. 

وی ادامه داد: قبلا ما ۵ برابر ظرفیت اعلام می‌کردیم و در مناطق آزاد شرکت می‌کردند ولی با تغییرات انجام گرفته واحد بین الملل جنب واحد اصلی قرار می‌گیرند. 

وی در خصوص قرار گیری واحد بین الملل در کنار واحد هر دانشگاهی گفت: دیگر اسم آن واحد بین الملل نخواهد بود، بلکه به آن ظرفیت مازاد انتفاعی خواهیم گفت و اگر واحدی ظرفیت آموزشی داشته باشد، به آن مجوز داده می‌شود تا این کار صورت گیرد. 

وی گفت: این کار باید جدا از دانشجویان آموزش رایگان صورت گیرد و شهریهٔ آنان توسط وزارت بهداشت هر ساله محاسبه شده و به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۰۰:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
سلام من با رتبه 9400منطقه 3احتمال قبولی در رشته داروسازی بین الملل را دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۰۰:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
سلام من با رتبه 9400منطقه 3احتمال قبولی در رشته داروسازی بین الملل را دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۳:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
سلام.من قصد دارم برای تحصیل به خارج از کشور برم اما علاقه مند به تحصیل در کشور خودم هستم.میخواست بدونم پذیرش در دانشگاهای بین الملل خودگردان به چه صورت است؟ممنون میشم راهنمایی کنید این ایمیل من هست mahsaangel887@yahoo.com
آخرین اخبار