گزارش المیادین از مذاکرات ایران و 1+5:

مذاکرات انجام شده خوشبینانه بوده است/ توافق بر سر بیشتر موارد مهم حاصل گردیده

المیادین در گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام نمود : توافق بر سر بیشتر مسائل حاصل گردیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از المیادین  ،  این شبکه خبری در گزارشی اعلام کرد : خوشبینی‌ها بر دور جدیدی از مذاکرات پیچیده وین بین ایران و 1+5  سایه افکنده  و منابعی به المیادین اعلام کرده‌اند که توافق بر سر بیشتر موارد مهم  حاصل گردیده و جز اندکی از مسائل بقیه مورد توافق قرار گرفته اند.

این شبکه در گزارش خود به نقل از خبرنگار اعزامی خود به وین "موسی عاصی " گزارش می‌دهد : دور سوم مذاکرات بین ایران و 1+5 در وین تا عصر چهارشنبه به ریاست محمدجواد ظریف و مسؤؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا کاترین اشتون ادامه خواهد یافت.

این شبکه می‌افزاید :  بیشترصحبت‌هایی که پیش از شروع این دور از مذاکرات انجام شده خوشبینانه بوده است و بسیاری از آن‌ها اعلام می‌دارد که پایان ماه جولای زمان امضای توافق نهایی است.

این شبکه سپس می‌افزاید : سخنگوی کاترین اشتون "مایکل مان" ابراز امیدواری نموده است که توافقی در سریعترین زمان ممکن به امضا برسد و گفته است : درست نیست که برای مذاکرات زمان معین شود و گفتگوها ادامه دارد و کسی نمی‌داند که در خلال آن چه روی خواهد داد. ما درباره یک بسته صحبت می‌کنیم و نمی‌توانیم بگوئیم که ما در این موارد یا آن موارد پیشرفت داشته ایم ، قبل از اینکه توافقی حاصل گردد.

خبرنگار این شبکه همچنین در گزارش خود درباره طرف ایرانی می‌نویسد : خوشبینی درباره طرف ایرانی کلی است ؛ خصوصا که درمورد رفع تحریم‌های اقتصادی ایران و تأسیسات اراک  که طرف فرانسوی فشار می‌آورد تا بسته گردد .

این شبکه همچنین از قول "حنیف غفاری" تحلیلگر ایرانی در مورد پرونده هسته ای می‌نویسد : ادامه مذاکرات و مشخص نمودن زمان‌بندی‌ها برای دورهای جدید مذامرات  سابقه داشته است و این بدان معنی است که حل پرونده هسته ای ایران روبه عقب نخواهد رفت.

این شبکه سپس از قول "جاناتان تیرون" کارشناس شرکت بلومبرگ در مسائل اقتصادی گزارش می‌دهد : مذاکره‌کنندگان عمل‌گرا سعی در رسیدن به توافقی با ورود به ماه جولای دارند ؛ چراکه هرچه زمان مذاکرات افزوده گردد دشواری‌های جدیدی بوجود خواهد آمد. وی گفته است : هردوطرف بر این مسإله تأکید دارند که هدف رسیدن به یک توافق است ؛ هرچند که مذاکرات به طول انجامد.

این شبکه سپس اعلام می کند : درمورد تأکیدات هیئت اروپایی پیامدهای موضع پارلمان اروپا ارتباطی با مسیر مذاکرات هسته‌ای ندارد و یک جدایی کامل میان روند مذاکرات و هربحرانی که خارج از این پرونده روی دهد وجود دارد.

این شبکه در انتهای گزارش خودآورده است : در این مذاکرات همگان خواهان آن هستند که به یک توافق دست یابند ؛ اما همگان نیز نمی‌خواهند از مسلماتی که آن را خط قرمز به شمار می‌آورند دست بکشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار